Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticilerinin Genel Öz Yeterlik İnançları ve Sahip Oldukları Liderlik Stillerinin Yetenek Yönetimi Becerileri ile İlişkisi

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 3, 202 - 217, 28.09.2023
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1261522

Öz

Bu araştırmanın amacı kamu okullarında görev yapan okul yöneticilerinin genel öz yeterlik inançları ile sahip oldukları liderlik stillerinin, onların yetenek yönetimi becerileri ile arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ve onların yetenek yönetimi becerilerini yordayıp yordamadığını ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli ile çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018–2019 öğretim yılında Mersin ili merkez ilçelerinde bulunan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Çalışma evreninden oransız eleman örnekleme yoluyla seçilmiştir. Verilerin toplanmasında Genel Yetkinlik İnancı Ölçeği (Çapri ve Çelikkaleli, 1992), Liderlik Tarzı Davranış Ölçeği (Taş, Çelik ve Tomul, 2007) ve Eğitim Örgütlerinde Yetenek Yönetimi Ölçeği (Tabancalı, Şimşek ve Korumaz, 2017) kullanılmıştır. Bulgulara göre, okul yöneticilerinin genel öz yeterlik inançları ve demokratik liderlik stilleri ile yetenek yönetimi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki vardır. Okul yöneticilerinin öz yeterlik algıları ve demokratik liderlik stilleri yetenek yönetimini pozitif yönde yordamaktadır. Okul yöneticilerinin otokratik liderlik stilleri ile yetenek yönetimi arasında anlamlı bir ilişki yoktur.

Kaynakça

  • Altıntaş, N. (2007). Yetenek yönetimi nedir? Erişim adresi: http://www. kobifinans.com.tr.
  • Altınöz, M. (2009). Yetenek Yönetimi. Ankara: Nobel.
  • Altıntuğ, D. (2009). Rekabet üstünlüğünün sürdürülmesinde yeteneklerin rolü: Yetenek yönetimi yaklaşımı. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 445-460.

The Relationship between School Administrators' General Self-Efficacy Beliefs and Their Leadership Styles and Their Talent Management Skills

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 3, 202 - 217, 28.09.2023
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1261522

Öz

The aim of this research is to try to investigate whether there is a significant relationship between the general self-efficacy beliefs of school administrators working in public schools, their leadership styles and talent management skills and whether talent management skills predict. The relational screening model, which is one of the quantitative research methods, was examined in the research. The universe of the research is composed of school administrators located in the central districts of Mersin province in the 2018-2019 academic year. The sample was selected through disproportionate stratified samplied. The General Competence Belief Scale (Çapri and Çelikkaleli, 1992), the Leadership Style Behavior Scale (Taş, Çelik and Tomul, 2007) and the Talent Management Scale in Educational Organizations (Gunasalı, Şimşek and Korumaz, 2017) were used in the given samples. According to the findings, there is a positive and significant relationship between the general self-efficacy beliefs of school administrators and democratic leadership styles and talent management. School administrators' self-efficacy perceptions and democratic leadership styles predict talent management. There is no significant relationship between the autocratic leadership styles of school administrators and talent management.

Kaynakça

  • Altıntaş, N. (2007). Yetenek yönetimi nedir? Erişim adresi: http://www. kobifinans.com.tr.
  • Altınöz, M. (2009). Yetenek Yönetimi. Ankara: Nobel.
  • Altıntuğ, D. (2009). Rekabet üstünlüğünün sürdürülmesinde yeteneklerin rolü: Yetenek yönetimi yaklaşımı. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 445-460.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Çelikay 0000-0003-1203-6425

Yusuf İnandı 0000-0003-2760-0957

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çelikay, P., & İnandı, Y. (2023). Okul Yöneticilerinin Genel Öz Yeterlik İnançları ve Sahip Oldukları Liderlik Stillerinin Yetenek Yönetimi Becerileri ile İlişkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 202-217. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1261522