Aim: This
study was designed to determine the competitive elements that are thought to
have an impact on the ticket prices of low-cost airlines.
Method: Using
ticket prices from routes in which Pegasus Airlines operates, a model was
formed to examine the relationship between ticket prices and a variety of
variables including the monthly frequency of the routes, the monthly available
seats, the market share on the route, whether it is a monopoly on the route or
not, the number of airlines operating on that route, whether there is another
low-cost carrier on that route as well as the level of concentration on the
route. Linear regression analysis and T-Test were used to test the model and
reveal the levels of difference.
Findings: The
study found that market share, the number of flights on the route and route
concentration values had a significant positive effect on the ticket prices. On
the other hand, the presence of another low-cost airline on the route has a
negative effect on ticket prices. In addition, ticket prices were found to be
higher in monopoly markets and in markets with only one low-cost airline.
Results: The
research is important in terms of examining competitive effects on ticket
prices.
Amaç: Bu araştırma düşük maliyetli havayolu işletmelerinin
bilet fiyatlarının üzerinde etkisi olduğu düşünülen rekabetçi unsurların
belirlenmesi amacıyla tasarlanmıştır.
Yöntem: Bu kapsamda
Pegasus havayollarının seferlerini gerçekleştirdiği hatların bilet fiyatları
elde edilmiş ve söz konusu hatlardaki aylık frekans, ay bazında arz edilen
koltuk, hattaki pazar payı ve bununla ilgili olarak hattın monopol olup
olmaması, o hatta faaliyet gösteren havayolu sayısı, ilgili hatta başka bir
düşük maliyetli işletmenin olup olmaması ve hattın yoğunlaşma seviyesi gibi
değişkenlerle bilet fiyatları arasındaki ilişkiyi incelemek üzere bir model
kurulmuştur. Ayrıca monopol pazarlarda ve sadece tek bir düşük maliyetli
havayolu işletmesinin var olduğu pazarlardaki fiyatların farklılıkları da
araştırma kapsamında ele alınmıştır. Modelin test edilmesi ve farklılık
düzeylerinin ortaya çıkarılması için doğrusal regresyon analizi ve T-Testi
kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırma sonucunda havayolu işletmesinin pazar
payının, ilgili hatta gerçekleştirdiği sefer sayısının ve hattın yoğunlaşma
değerlerinin bilet fiyatları üzerinde anlamlı pozitif etkisinin olduğu, bir
başka düşük maliyetli havayolu işletmesinin ilgili hatta mevcut olmasının bilet
fiyatları üzerinde negatif etkisinin olduğu bulguları elde edilmiştir. Ek
olarak, monopol pazarlarda ve sadece tek bir düşük maliyetli havayolu
işletmesinin olduğu pazarlarda bilet fiyatlarının daha yüksek olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Sonuç: Araştırma bilet fiyatları üzerindeki rekabetçi
etkilerin incelenmesi açısından önem arz etmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Özgün Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.