Bu çalışmanın amacı, lojistik sektöründe üretici, lojistik hizmet sağlayıcı ve bağımsız yük taşıyıcı olarak faaliyette bulunan aktörlerin karşılaştıkları sorunları betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel veri toplama yöntemi olan yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat tekniği uygulanmıştır. Verilerin çözümlemesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, söz konusu üç aktörün birbirinden kaynaklı zincirleme birçok sorun yaşadığı tespit edilmiştir. Özellikle parsel yük taşımacılığın planlı ve organize olmadığı durumlarda zincirleme bir gecikmenin meydana geldiği anlaşılmaktadır. Söz konusu zincirleme gecikme katılımcıların en sık karşılaştıkları sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Her bir aktör için yüklerin planlanan zaman diliminde teslim edilmesi önem arz ettiği anlaşılmaktadır. Bu anlamda, müşteri memnuniyetinin ön planda tutulduğunu ifade etmek mümkündür. Müşteri memnuniyetini sağlayarak, marka ve sadakat duygusunun oluşmasının ilgili firmaların sektördeki konumları açısından önem arz ettiği anlaşılmaktadır. Bilgi teknolojilerinin özellikle haberleşme kanalların yetersiz düzeyde kullanılması diğer bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bağımsız Yük Taşıyıcıları açısından en çok sorun yaşadığı şirketlerin komisyon evleri ve lojistik hizmet sağlayıcılar olduğu belirlenmiştir. Bağımsız Yük Taşıyıcıları açısından komisyon evleri ve lojistik hizmet sağlayıcıları ile karşılaştıkları sorunların aşılması için yasal bir çerçeve kapsamında, etkin ve efektif politikaların belirlenmesi önerilmiştir.
The aim of this study is to describe the problems faced by actors operating as producers, logistics service providers and independent cargo carriers in the logistics sector. For this purpose, the semi-structured in-depth interview technique, which is a qualitative data collection method, was applied. In the analysis of the data, the internal analysis technique was used. Based on the results obtained, it was determined that these three actors had many problems with chaining caused by each other. It is understood that a chain delay occurs, especially in cases where parcel freight transport is not planned and organized. It is understood that it is important for each actor to deliver the payloads in the planned time frame. In this sense, it is possible to express that customer satisfaction is kept at the forefront. By ensuring customer satisfaction, it is understood that the formation of a sense of brand and loyalty is important for the positions of the relevant companies in the sector. In terms of independent freight carriers, it has been determined that the companies with the most problems are Commission houses and logistics service providers. In order to overcome this situation, it is important to determine effective, effective policies within the legal framework for Byts to compete against LHS and commission houses and to strengthen their hands
Logistics sector Transportation Planning Supply Chain Members
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |