Araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören 4-5 yaş çocuklarının okula yönelik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Trabzon merkez ilçesinde bulunan üç okul öncesi kurumda öğrenim gören 4-5 yaşlarında 121 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Çocukların okula yönelik algılarını ortaya çıkarmak amacıyla her birine “Okul …. gibidir. Çünkü …..” ifadesi sunularak bu ifadeleri tamamlaması istenmiştir. Araştırma verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada sonuçlara göre 121 çocuk 50 adet çağrışımsal imge üretmiştir. Çağrışımsal imgeler ortak özelliklerine göre gruplandırıldığında ise 8 kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler yer, huzur veren, görev, canlı, duygu, eşya, aydınlık, şekil olarak
sıralanmaktadır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Psikolojisi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2020 |
| Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2020 |
| Kabul Tarihi | 30 Ekim 2020 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 3 |
© 2019–2025 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Bu dergi, Çanakkale Eğitim, Bilim, Sosyal ve Kültürel Araştırmalar ve Uygulamalar Derneği tarafından yayımlanmakta ve DergiPark altyapısıyla açık erişimli olarak sunulmaktadır.
ISSN: 2717-736X | Yayın Periyodu: Yılda 4 Sayı | Baş Editör: Halil Emre Deniş
Yayın Ücreti: Alınmamaktadır | Yayın Dili: Türkçe ve İngilizce
Web adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/19maysbd | İletişim: editor@cebsader.com

Bu dergide yayımlanan tüm içerikler, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) lisansı ile lisanslanmıştır.