Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, , 41 - 60, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Avraras_0000000171

Öz

The aim of the study is to determine the knowledge and opinions of university instructors in general on Erasmus, one of EC Education Programmes, and in particular its teaching staff mobility part. The research model is descriptive survey. The population of the study is 1129 university instructors, working at various faculties of İnönü University. The sample size is 155, determined by stratified and random sampling. Data collection tool is a 23-item questionnaire. Frequencies, percentage tabulation and Chi Square test were used to analyze the gathered data. The findings of the study are as follows in a nutshell: Majority of the instructors have not got enough knowledge on Erasmus Programme. In terms of interest to the programme, the male instructors are relatively more interested than the female ones. Instructors of natural sciences are relatively more inclined to the programme than those of social and health sciences. In addition, most of the instructors prefer to be informed by the faculties and EC Office of their university

Kaynakça

  • ABhaber, “Kemal Kılıçdaroğlu:AB sürecini çağdaşlaşma projesi olarak görüyoruz” http://www.abhaber. com/ozelhaber.php?id=7374 Erişim Tarihi: 31.05.2011.
  • ABhaber, “Gül: AB sürecimiz, Atatürk’ün başlattığı çağdaşlaşma projesinin devamıdır.” http://www. abhaber.com/haber.php?id=10370 Erişim Tarihi: 31.05.2011.
  • Gökçe Irmak Ağrı, “Küreselleşme Sürecinde Yüksek Öğretim Politikaları ve Erasmus Projesi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi A.B.D., 2006.
  • Britta Baron, “The Politics of Academic Mobility in Western Europe”. Higher Education Policy Vol.6, No.3, 1993.
  • Bighaber, “Bakan Bağış: AB katılım süreci Cumhuriyetin ilanından sonraki en önemli çağdaşlaşma projesidir.” http://www.bighaber.com/haber/bakan-bagis-ab-katilim- sureci-cumhuriyetin-ilanindan-sonraki-en-onemli-cagdaslasma-projesidir- 747792.html Erişim Tarihi: 31.05.2011.
  • Bologna Report, http://www.bologna-berlin2003.de/pdf/Turkey.pdf Erişim Tarihi: 23.11.2011.
  • Michael Bruce, “Internationalising Teacher Education”. British Journal of Educational Studies. Vol.39, No.2, 1991.
  • EC, http://ec.europa.eu/education/higher-education/doc1290_en.htm Erişim Tarihi: 07.07.2011.
  • Jürgen Enders, “Academic Staff Mobility in the European Community: The Erasmus Experience”. Comparative Education Review. Vol.42, No.1, 1998, Special Issue on the Professoriate.
  • Tokay Gedikoğlu, “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.1, Sayı.1, 2005.
  • Chris Hardy, “Erasmus, Son of Socrates”. Engineering Science and Education Journal. April 1999 Issue.
  • Alaettin İşeri, “Avrupa Birliği Giriş Sürecinde Erasmus Programı Uygulamasına İlişkin Uzman Görüşleri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, EPÖ., 2005.
  • Fatma Serbest, “Avrupa Birliği Yükseköğretim Programı Erasmus ve Türkiye’nin Katılımı”, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt.4, No.2, 2005.
  • TÜİK, Yaşam Memnuniyeti Araştırması 2010. TÜİK Matbaası. Ankara, 2010.
  • Ulusal Ajans, http://www.ua.gov.tr/index.cfm?action=detay&bid=9 Erişim Tarihi: 07.07.2011.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, http://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&c=1&i=3 Erişim Tarihi: 07.07.2011.

İnönü Üniversitesi Öğretim Elemanlarının AB Eğitim Programlarından Erasmus’a ilişkin Bilgi ve Görüşleri

Yıl 2012, , 41 - 60, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Avraras_0000000171

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının genelde AB Erasmus programı özelde ise bu programın personel hareketliliği bölümüne yönelik bilgi ve görüşlerinin saptanmasıdır. Betimsel tarama modelindeki bu araştırmanın evreni İnönü Üniversitesi fakültelerinde görev yapan 1129 öğretim elemanı, örneklemi ise tabakalı ve seçkisiz olmak üzere iki aşamalı olarak belirlenen 155 öğretim elemanıdır. Araştırmanın veri toplama aracı 23 sorudan oluşan ankettir. Verilerin analizinde frekans, yüzde tabloları ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları öz olarak şunlardır: Öğretim elemanlarının önemli bir bölümünün Erasmus konusunda bilgi eksikliği vardır. Erasmus’a ilgi açısından bakıldığında ise erkekler kadınlara göre biraz daha ilgilidirler. Fen Bilimleri alanındaki öğretim elemanları Sosyal ve Sağlık Bilimlerindekilere göre Erasmus ile göreceli olarak daha yakından ilgilidir. Öğretim elemanlarının çoğunluğu Fakülte ve AB Ofislerinden bilgilendirmeyi tercih etmektedirler

Kaynakça

  • ABhaber, “Kemal Kılıçdaroğlu:AB sürecini çağdaşlaşma projesi olarak görüyoruz” http://www.abhaber. com/ozelhaber.php?id=7374 Erişim Tarihi: 31.05.2011.
  • ABhaber, “Gül: AB sürecimiz, Atatürk’ün başlattığı çağdaşlaşma projesinin devamıdır.” http://www. abhaber.com/haber.php?id=10370 Erişim Tarihi: 31.05.2011.
  • Gökçe Irmak Ağrı, “Küreselleşme Sürecinde Yüksek Öğretim Politikaları ve Erasmus Projesi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi A.B.D., 2006.
  • Britta Baron, “The Politics of Academic Mobility in Western Europe”. Higher Education Policy Vol.6, No.3, 1993.
  • Bighaber, “Bakan Bağış: AB katılım süreci Cumhuriyetin ilanından sonraki en önemli çağdaşlaşma projesidir.” http://www.bighaber.com/haber/bakan-bagis-ab-katilim- sureci-cumhuriyetin-ilanindan-sonraki-en-onemli-cagdaslasma-projesidir- 747792.html Erişim Tarihi: 31.05.2011.
  • Bologna Report, http://www.bologna-berlin2003.de/pdf/Turkey.pdf Erişim Tarihi: 23.11.2011.
  • Michael Bruce, “Internationalising Teacher Education”. British Journal of Educational Studies. Vol.39, No.2, 1991.
  • EC, http://ec.europa.eu/education/higher-education/doc1290_en.htm Erişim Tarihi: 07.07.2011.
  • Jürgen Enders, “Academic Staff Mobility in the European Community: The Erasmus Experience”. Comparative Education Review. Vol.42, No.1, 1998, Special Issue on the Professoriate.
  • Tokay Gedikoğlu, “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.1, Sayı.1, 2005.
  • Chris Hardy, “Erasmus, Son of Socrates”. Engineering Science and Education Journal. April 1999 Issue.
  • Alaettin İşeri, “Avrupa Birliği Giriş Sürecinde Erasmus Programı Uygulamasına İlişkin Uzman Görüşleri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, EPÖ., 2005.
  • Fatma Serbest, “Avrupa Birliği Yükseköğretim Programı Erasmus ve Türkiye’nin Katılımı”, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt.4, No.2, 2005.
  • TÜİK, Yaşam Memnuniyeti Araştırması 2010. TÜİK Matbaası. Ankara, 2010.
  • Ulusal Ajans, http://www.ua.gov.tr/index.cfm?action=detay&bid=9 Erişim Tarihi: 07.07.2011.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, http://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&c=1&i=3 Erişim Tarihi: 07.07.2011.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Kış Bu kişi benim

Necdet Konan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

Chicago Kış, Ali, ve Necdet Konan. “İnönü Üniversitesi Öğretim Elemanlarının AB Eğitim Programlarından Erasmus’a ilişkin Bilgi Ve Görüşleri”. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi 11, sy. 1 (Mayıs 2012): 41-60. https://doi.org/10.1501/Avraras_0000000171.