Bu çalışma, Avrupa Birliği karar alma sürecinde ulusal parlamentolar tarafından gerçekleştirilen izlemenin ne olduğunu ve bu çerçevede ulusal parlamentoların nasıl bir fonksiyon yerine getirdiklerini, İngiltere örneğinden yola çıkılarak açıklamaktadır.
Referans olarak alınan ve ayrıntılı bir biçimde analiz edilen Lordlar Kamarasındaki modele ek olarak Avam Kamarasındaki model de incelenmiştir. Bu çerçevede Lordlar Kamarası için alt komisyonların çalışma usulleri, Avrupa Birliği ’ nin temel taşları olan Avrupa Topluluğu ve mevzuatı, ortak dış ve savunma politikası ve adalet ve içişleri (ki bunlar 1993 tarihinden itibaren geçerli olan Maastricht Anlaşması ’nda tanımlanmıştır) nin izlenmesi, izlemenin safhaları ve Lodlar Kamarasındaki izleme ile Avam Kamarasındaki izleme arasındaki temel farklılıklar irdelenmiştir. Bunun yanında Almanya, Fransa ve Danimarkada ulusal parlamentolürca gerçekleştirilen izleme ele alınmıştır. Ayrıca ulusal parlamentoların izleme sürecindeki güçlü ve zayıf tarafları analiz edilmiştir. Çalışmanın son kısmında ulusal parlamentolarca gerçekleştirilen Avrupa Birliği mevzuatının izlenmesi sürecinin ne şekilde daha iyi işler hale getirilebileceğine ilişkin öneriler yer almaktadır.
This paper explains scrutiny, which is realised by the national parliaments in the decision-making process o f the European Union and also how the national parliaments function, by maldng use o f the UK Model. İn addition to the model in the House of Lords which is analysed in details, the model in the House o f Commons has also been investigated. In this context, the working procedures o f the sub-committees in the House o f Lords, the scrutiny o f the three pillars o f the European Union (the European Community and its legislation, common foreign and security policy and justice and home ajfairs) that were defıned in the Maastrich Treaty which entered in to force as o f 1993, the stages o f scrutiny, the main differences between the scrutiny in the House o f Lords and House o f Commons have been studied. Besides, the scrutiny which is practiced in Germany, France and Denmark have been looked in to. Also the strengths and vveaknesses o f the national parliaments in the scrutiny process have been analysed.
The paper ends with a section in which recommedations exist on how to better run the scrutiny ofEU legislation which is realised by the nationalparliaments.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 |