Turkish higher education system is increasingly internationalizing. One aspect of internationalization is training abroad and contact with new cultures through exchange programmes. This study aims at investigating the impact of Erasmus Student Learning Mobility Programme, which presents Turkish higher education students the opportunity to obtain higher education abroad. The study was conducted using data collected from Turkish students that benefited from Erasmus programme in 2007. For data collection purposes, the researchers used a questionnaire measuring programme’s contribution to obtaining training abroad and individual development as well as satisfaction with academic and non-academic which includes financing, administration, accommodation, and security issues dimensions of the programme. Construct validity of the scales that constitute the questionnaire was tested using factor analysis. Reliability assessment was made by estimating Cronbach Alpha coefficients and item total correlations. Overall, findings suggest that Erasmus programme had positive influences on the beneficiary students
Erasmus Lifelong learning International education Exchange and mobility EU
Türk yükseköğretim sistemi, giderek artan biçimde uluslararası olma özelliği göstermektedir. Uluslararası olmanın boyutlarından biri, değişim programları aracılığıyla öğrencilerin yurt dışı yükseköğretim kurumlarında eğitim görmeleri ve yeni kültürlerle tanışmalarıdır. Bu çalışmada, yükseköğrenim gören Türk öğrencilerin Avrupa’da eğitim almalarına olanak tanıyan Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı’nın, bu programdan yararlanmış öğrenciler üzerindeki etkileri saptanmak istenmiştir. Araştırma, Erasmus Programı’ndan 2007 yılında faydalanmış olan Türk öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmacılar, programın yurtdışı eğitim olanağı sunmaya ve bireysel gelişime katkısı ile bu programla sağlanan akademik ve akademik olmayan mali, idari, barınma ve güvenlik konularını içeren olanaklardan memnuniyeti ölçen elektronik bir anket formu kullanmışlardır. Anketi oluşturan ölçeklerin kavramsal geçerliliği faktör analiziyle, güvenilirliği ise Cronbach Alfa güvenilirlik katsayısı ve madde toplam korelâsyon katsayıları ile sınanmıştır. Araştırmanın bulguları genel olarak Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı’nın öğrenciler üzerinde olumlu etkilerinin olduğunu göstermektedir
Erasmus Hayatboyu öğrenme Uluslararası eğitim Değişim ve hareketlilik AB
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi (AAÇD) Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.