BibTex RIS Kaynak Göster

REPRESENTATION OF THE ADMINISTRATION AT JUDICIAL AUTHORITIES AND RESPONSIBILITY OF THE REPRESENTATIVES

Yıl 2016, Sayı: 3, 419 - 465, 01.05.2016

Öz

Public authority and institutions hold the capacity of the concerned party in
any legal and administrative cases relevant to their own business and procedures
before arbitration and enforcement offices. In such cases the authorities
are represented by their legal affairs managers, legal counsels, law procedures
managers, attorneys and department heads in the capacity of their proxy. The
Legislative Decree with no 659 which regulates this issue does not cover all
public authority and institutions, due to various legal states that changes between
the authorities for such representatives consequently cause different salary and
personal benefits to prevail in practice. Therefore, a general employee law which
covers all public authority and institutions and regulates the establishment and
structure of legal departments, and all rights and liabilities of the representatives
working in such departments from the start of their career in this profession
until their retirement. In this study current legal status, representatives; legal,
penal and disciplinary responsibilities of representatives are reviewed.

İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili ve Temsilcilerin Sorumluluğu

Yıl 2016, Sayı: 3, 419 - 465, 01.05.2016

Öz

Kamu kurum ve kuruluşları kendi iş ve işlemleri ile ilgili olarak adli ve idari
davalarla, tahkim ve icra mercilerinde taraf sıfatına sahiptirler. Bu davalarda
idareleri vekil sıfatıyla hukuk birimi amirleri, hukuk müşavirleri, muhakemat
müdürleri, avukatlar ve birim amirleri temsil etmektedir. Bu konuyu düzenleyen
659 sayılı KHK tüm kamu kurum ve kuruluşlarını kapsamamakta bu durum
uygulamada temsilciler bakımından kurumdan kuruma değişen farklı hukuki
statüler ve buna bağlı olarak farklı aylık ve özlük hakları sonucunu doğurmaktadır.
Bu nedenle tüm kamu kurum ve kuruluşlarını kapsamına alan, hukuk
birimlerinin kuruluşu, yapısı ve bu birimlerde çalışan temsilcilerin mesleğe alınmasından
emekliliğe kadar tüm hak ve yükümlülüklerini düzenleyen genel bir
personel kanununa ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada mevcut yasal durum,
temsilciler, temsilcilerin hukuki, cezai ve disiplin sorumluluğu ele alınmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55PC85HT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Mehmet Karaarslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karaarslan, Y. D. D. M. (2016). İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili ve Temsilcilerin Sorumluluğu. Ankara Barosu Dergisi(3), 419-465.
AMA Karaarslan YDDM. İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili ve Temsilcilerin Sorumluluğu. ABD. Mayıs 2016;(3):419-465.
Chicago Karaarslan, Yrd. Doç. Dr. Mehmet. “İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili Ve Temsilcilerin Sorumluluğu”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 3 (Mayıs 2016): 419-65.
EndNote Karaarslan YDDM (01 Mayıs 2016) İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili ve Temsilcilerin Sorumluluğu. Ankara Barosu Dergisi 3 419–465.
IEEE Y. D. D. M. Karaarslan, “İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili ve Temsilcilerin Sorumluluğu”, ABD, sy. 3, ss. 419–465, Mayıs 2016.
ISNAD Karaarslan, Yrd. Doç. Dr. Mehmet. “İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili Ve Temsilcilerin Sorumluluğu”. Ankara Barosu Dergisi 3 (Mayıs 2016), 419-465.
JAMA Karaarslan YDDM. İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili ve Temsilcilerin Sorumluluğu. ABD. 2016;:419–465.
MLA Karaarslan, Yrd. Doç. Dr. Mehmet. “İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili Ve Temsilcilerin Sorumluluğu”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 3, 2016, ss. 419-65.
Vancouver Karaarslan YDDM. İdare’nin Yargısal Mercilerde Temsili ve Temsilcilerin Sorumluluğu. ABD. 2016(3):419-65.

Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.