Avrupa Birliği ülkeleri Türkiye’ye en çok turist gönderen ülke grubudur. Türkiye’nin coğrafi farklılığı ve kültürel birikimi, AB ülkeleri
vatandaşları için ülkemizi cazip bir turizm destinasyonu haline getirmektedir.
Gümrük Birliği’ne katılım ve Türkiye’nin
AB adayı bir ülke olması da, AB vatandaşı turistlerin Türkiye’ye
yönelik tercihlerinde bir başka etkendir. Türkiye’nin
Avrupa Birliği’ne iktisadi ve siyasi entegrasyonunun AB’den Türkiye’ye gelen turist sayısını
artırdığı önermesi çalışmamızın temel hipotezidir. Çalışmamızda AB ülkelerinden
Türkiye’ye yönelik yıllık turizm talebi 1984-2017 dönemi
için ARDL Sınır Testi yöntemi ile tahmin edilmiştir. Turizm talebi göstergesi
olarak AB’den Türkiye’ye gelen
turist sayısı bağımlı değişken olarak kullanılmıştır. Türkiye’ye
yönelik turizm talebini AB toplam geliri ve Gümrük Birliği’ne
katılım anlamlı bir şekilde etkilerken, reel döviz kuru ve AB adaylık sürecinin
gelen turist sayısını anlamlı bir şekilde etkilemediği bulgularına rastlanmıştır.
Değişkenler arasında eştümleşme ilişkisinin varlığı gösterilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 51 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)