Çalışma esas olarak son dönemde yıldızı parlayan internetten
alışveriş olgusunun tüketicilerin satın alma davranışlarını oldukça farklı bir yapıya
büründürmüş olduğu öngörüsüyle yapılmıştır. Esas amaç, tüketicilerin
internetten alışveriş davranışlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda
öncelikle birinci bölümde elektronik ticaret konusu ele alınmış elektronik
ticaretin başlangıcından itibaren gelişim süreci değerlendirilmiş, elektronik
pazarlama konusuna ilişkin bilgilendirmede bulunulmuş, internetten alışveriş ve
özel alışveriş siteleri konuları hakkında bilgiler sunulmuştur.
İkinci bölümde tüketim kavramı ve tüketici davranışları
konularına dair bilgiler sunulmuş, genel anlamda tüketim kültürü, modern
tüketim kültürü ve bu kültürün nelerden etkilendiği hakkında bilgilendirmeler
yer almıştır. Bölümün devamında tüketici davranışları ve tüketici davranış
modellerine ilişkin bilgiler verilmiştir. Son olarak tüketici davranışlarını
etkileyen unsurlar hakkında da bilgiler sunulmuştur.
Araştırmanın son bölümü araştırmaya ilişkin önemi yöntem,
amaç, kısıtlar, model bilgileri sunulmuş, anket uygulamasından elde edilen
bulgular analiz edilmiştir. Araştırma, dördüncü bölümde sonuçlandırılmış ve tespitler
sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 50 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)