Bugünün işletmeleri, genellikle pazara yeni sunacakları ürün ya da hizmeti
hangi faktörlere göre belirleyeceklerini ortaya koymak amacıyla birbiriyle
bağımlı ya da bağımsız birçok soruya yanıt ararlar. Bir mal ya da hizmetin
satışı ve pazarda tutunmasını sağlayan tüketici açısından değeri, o ürün ya
da hizmeti oluşturan farklı niteliklerinin her birinin farklı oranlarda yaptığı
katkının toplamından oluşur. Bu nedenle bir ürün ya da hizmetin toplam
değerini oluşturan niteliklerinin hangilerinin tüketiciler açısından önem
taşıdığının belirlenmesi, işletmeler için vazgeçilmez derecede büyük bir
önem taşımaktadır. Bu bakımdan, tüketicilerin satın alma süreci içindeki
satın alma davranışları, işletmelerin satış ve pazarlama faaliyetlerinde
dikkate aldığı unsurlardır.
Tüketim toplumu kavramının hız kazandığı günümüzde, pazarlama
sektörü, önemi artan sahalardandır. İktisadi gelişim ve tüketim anlayışının
değişmesi, tüketici davranışlarını etkilemiş, bu durum pazarlama
etkinliklerinin de değişmesi ile sonuçlanmıştır. Tüketici davranışları,
toplumdan topluma olabileceği gibi, şehirden şehre ve hatta kişiden
kişiye değişim göstermektedir. Tüketicinin sahip olduğu maddi ve
manevi değerlerin toplamı olan tüketici davranışları, tüketim sürecinde
hem tüketicinin kendisinin hem de işletmelerin dikkate aldığı önemli bir
pazarlama unsurudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 49 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)