Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlama karmasının müşteri odaklı bakış açısıyla yeniden yorumlanması: Azerbaycan uygulamaları

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 49, 63 - 76, 31.03.2018

Öz

Küreselleşme olgusu pazarlama alanında kaydedilen çeşitli ilerlemeleri
küresel boyuta taşımaktadır. Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama
anlayışına geçişin doğması ile birlikte pazarlama karmasında da köklü
değişiklikler kendini göstermeye başladı. Yeni anlayışın anahtarı olan
müşteri bilinci veya müşteri odaklılık pazarlama karmasında da müşteriye
yönelik bir eğilimin doğmasına neden oldu. Bu yaklaşımlar müşterinin
“kral”lığını bir kez daha kanıtlamaktadır.

Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçiş sürecini, onun
sonuç ve etkilerini konu alan bu çalışmanın birinci bölümünde pazarlamanın
tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi, amacı ve temel yaklaşımları hakkında
bilgi verilmiştir.

Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama karmasından uzunca bahsedilmiş,
bu karmanın elemanları tek tek ele alınarak analiz edilmiştir. Bundan
başka, yeni pazarlama yaklaşımında bu karmanın nasıl algılandığı ve
müşteri odaklılığın nasıl bu karmanın temeline dönüştüğü analitik bir
şekilde taranmış, onun sonucu ve etkileri incelenmiştir. Bu bölümün
bir başka özelliği ise bu iki anlayışın karşılaştırılması ve onu etkileyen
faktörlerin irdelenmesidir

Kaynakça

  • [1] Çeken, H., (2003). Küreselleşme, Yabancı Sermaye ve Türkiye Turizmi. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • [2] Ertaş, O., (2008). Rekabet Ortamında Müşteri Odaklı Pazarlama İletişimi: Mersin Beymen Mağazası, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • [3] Farinnia, F.i (2011). Tüketicilerin İnternet Üzerinden Satın Alma Eğilimlerinin Değerlendirilmesi: İran’da Bir Uygulama. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • [4] Güngör, A., (2014). Müşteri Odaklı İlişki Yönetimi ve Uygulamaları. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • [5] Ulusoy, Y., (2008). Günümüz İşletmelerinde Müşteri Odaklı Yönetim Yaklaşımları ve Müşteri Memnuniyetine İlişkin Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi .
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fırat Bayır Bu kişi benim

Azar Khalilov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 2 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Bayır, F., & Khalilov, A. (2018). Pazarlama karmasının müşteri odaklı bakış açısıyla yeniden yorumlanması: Azerbaycan uygulamaları. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(49), 63-76.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png