Küreselleşme olgusu pazarlama alanında kaydedilen çeşitli ilerlemeleri
küresel boyuta taşımaktadır. Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama
anlayışına geçişin doğması ile birlikte pazarlama karmasında da köklü
değişiklikler kendini göstermeye başladı. Yeni anlayışın anahtarı olan
müşteri bilinci veya müşteri odaklılık pazarlama karmasında da müşteriye
yönelik bir eğilimin doğmasına neden oldu. Bu yaklaşımlar müşterinin
“kral”lığını bir kez daha kanıtlamaktadır.
Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçiş sürecini, onun
sonuç ve etkilerini konu alan bu çalışmanın birinci bölümünde pazarlamanın
tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi, amacı ve temel yaklaşımları hakkında
bilgi verilmiştir.
Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama karmasından uzunca bahsedilmiş,
bu karmanın elemanları tek tek ele alınarak analiz edilmiştir. Bundan
başka, yeni pazarlama yaklaşımında bu karmanın nasıl algılandığı ve
müşteri odaklılığın nasıl bu karmanın temeline dönüştüğü analitik bir
şekilde taranmış, onun sonucu ve etkileri incelenmiştir. Bu bölümün
bir başka özelliği ise bu iki anlayışın karşılaştırılması ve onu etkileyen
faktörlerin irdelenmesidir
Pazarlama Karması Geleneksel Pazarlama Azerbaycan Gıda Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 49 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)