BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek yüksek okullarında okuma parçalarına dayalı kelime öğretimi

Yıl 2011, Sayı: 21, 72 - 75, 01.01.2011

Öz

Bu çalışma, Meslek Yüksek Okullarında, Mesleki İngilizce dersinden sorumlu olan öğrencilerin, ders materyali olarak ders kitabı kullanmaları yerine, kendi mesleki alanlarına yönelik belirlenen İngilizce okuma parçalarını(Reading Texts) kullanmaları, İngilizceyi daha verimli ve daha kalıcı bir şekilde öğrenebileceklerini işler. Dil (İngilizce) öğreniminde, motivasyonun önemli bir yeri vardır. Motivasyon iki türlüdür; birincisi, içsel kökenli dediğimiz (Intrinsic Motivation), diğeri ise dışarı kaynaklı, dış faktörlerin etkisi ile oluşan (Extrinsic Motivation)’dır. İngilizce öğretiminde içsel motivasyonun yaratılması hem dilin daha kolay öğrenimini sağlar hem de öğrenilen dili kalıcı hale getirir. Mesleki İngilizce dersleri, içerik olarak öğrencilere zor gelmektedir. Bunun yanı sıra bir de seçilen ders kitabının içeriği öğrenciyi motive etmiyorsa dil öğrenimi ve öğretimi hem öğrenci hem de öğretmen için zor hale gelmektedir. Bu nedenle Mesleki İngilizce derslerinin daha rahat işlenilebilmesi adına ders kitabı seçmek yerine, öğrencilerin kendi alanları ile ilgili okuma parçalarını kullanarak dersin işlenmesi hem öğrenci adına hem de öğretmen adına daha motive edici olmaktadır. Bu fikri desteklemek amacı ile de mesleki İngilizce dersi alan öğrencilere sınıf içi bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonuçları, bu fikri destekler nitelikte sonuçlanmıştır.

Kaynakça

  • Deci, E.L., Ryan, R.M. (1985). “Instric Motivation and Self –determination in Human Behaviour”.
  • Plenum Press, 15-22, New York. Dornyei, Zoltan, (Autumn, 1994). “Motivation and Motivating in the Foreign Language
  • Classroom”. The Modern Language Journal, Vol. 78, No. 3 pp. 273-284, Blackwell Publishing on behalf of the National Federation of Modern Language Teachers Associations, http://www.jstor.org/stable/33010 (15.12.2010)
  • Krashen, Stephen, (2010).” New Trends and Innovation in Elt”. A conference, Istanbul, T.
  • McKay, S.L. (2006) “ Researching Second Language classrooms, LEA publishers, NewYork
  • Oxford, R.L., Shearin, J. (1994). “Language learning motivation: expanding the theorical framework”. The Modern Language Journal. http://www.jstor.orgTexts were taken from Breaking News English website: www.breakingnewsenglish.com

Text based vocabulary teaching in vocational high schools

Yıl 2011, Sayı: 21, 72 - 75, 01.01.2011

Öz

This study reports a small scale classroom research into the motivational aspect of the texts that are related with the students’ professions in vocational schools. It finds that using such texts is more motivating and efficient in terms of vocabulary acquisition, than using course book texts

Kaynakça

  • Deci, E.L., Ryan, R.M. (1985). “Instric Motivation and Self –determination in Human Behaviour”.
  • Plenum Press, 15-22, New York. Dornyei, Zoltan, (Autumn, 1994). “Motivation and Motivating in the Foreign Language
  • Classroom”. The Modern Language Journal, Vol. 78, No. 3 pp. 273-284, Blackwell Publishing on behalf of the National Federation of Modern Language Teachers Associations, http://www.jstor.org/stable/33010 (15.12.2010)
  • Krashen, Stephen, (2010).” New Trends and Innovation in Elt”. A conference, Istanbul, T.
  • McKay, S.L. (2006) “ Researching Second Language classrooms, LEA publishers, NewYork
  • Oxford, R.L., Shearin, J. (1994). “Language learning motivation: expanding the theorical framework”. The Modern Language Journal. http://www.jstor.orgTexts were taken from Breaking News English website: www.breakingnewsenglish.com
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birsen Tütüniş Bu kişi benim

Özlem Pakize Şinik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Tütüniş, B., & Şinik, Ö. P. (2011). Meslek yüksek okullarında okuma parçalarına dayalı kelime öğretimi. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(21), 72-75.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png