BibTex RIS Kaynak Göster

Medeniyette sömürgecilik ve sömürge sonrası dönemi

Yıl 2013, Sayı: 31, 27 - 50, 01.12.2013

Öz

Said'in söylemiyle Oryantalizm Doğu ve Doğu dünyası hakkında yanlış yansımalar ve mitler tarihsel süreç içinde Batı söylemlerinde oluşmuş tarihsel ve ideolojik bir süreci ifade eder. Doğu kültürü üzerinde Batı'nın kültürel üstünlüğüne dayanır. Oryantalizm, Emperyalist görüşler için ön açıcı olmuştur. Sonuçta Oryantalizm, Emperyalizm için bir gösterge, sonuç ve sembolist ifade gücünün yanında askeri güç anlamına gelmektedir. Sömürgecilik; 19 yüzyılda Pazar ve yabancı topraklarda sömürge arayan sömürgeci Avrupa ulusları için ulus devletlerini genişlemesini ifade etmekte kullanılan bir kavramdır. Sömürgecilik otomatik olarak diğer milletlerin üzerlerinde ırksal ve kültürel üstünlüğünü ilan eden bir tarzda diğer milletlere ve medeniyet uzanan bir hareket olarak tarif edilir

Kaynakça

  • KİTAPLAR Baudrillard, J. (2011). Nesneler Sistemi. Oğuz Adanır, Aslı Karamollaoğlu (Çev.), 2.
  • Baskı, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. s. 198 Debord, G. (2010). Gösteri Toplumu. Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent (Çev.), 3. Baskı,
  • İstanbul: Ayrıntı Yayınları. s. 68 Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2005). Popüler Kültür ve İletişim. 2. Baskı, Ankara: Erk Yayınları. s. 40-44
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. Barış Cezar (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. s. 15-29, 34
  • Holt, B. D. (2005). İkon Markalar, Marka Kültürünün İlkeleri. İstanbul: MediaCat Kitapları. s. 35, 61-63
  • Joseph, M. (2007). Starbucks Mucizesi. Leyla Arslan (Çev.) İstanbul: BZD Yayın. s. 25
  • Kaputa, C. (2011). Sen Bir Markasın, Evren Yıldırım (Çev.), İstanbul: MediaCat Kitapları. s. 48
  • Karpat Aktuğlu, I. (2008). Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel
  • İlkeler. 2. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınevi. s. 34,36,52 Karpat Aktuğlu,I., Temel,A. (2006). Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor? (Kamu
  • Sektörü Çalışanlarının Giysi Markaları Tercihini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsi Dergisi, 15, 43-59. Kellner, D. (2010). Medya Gösterisi. Zeynep Başaran (Çev.). İstanbul: Açılım Kitap. s. 32
  • Klein, N. (2002). No Logo, Küresel Markalar Hedef Tahtasında, Nalan Uysal (Çev.), 3.
  • Baskı, İstanbul: Bilgi Yayınevi. s. 73 Kotler, P., Pfoertsch, W. (2010). B2B Marka Yönetimi, Nezih Orhon (Çev.), İstanbul:
  • MediaCat Kitapları. s. 11, 29 Lasch, C.R. (2006). Narsisizm Kültürü. Suzan Öztürk, Ümit Hüsrev Yolsal (Çev.),
  • Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. s. 126-380
  • Roberts, K. (2008). Markaların Ötesindeki Gelecek Lovemarks. İnci Berna Kalınyazgan
  • (Çev.), İstanbul: MediaCat Kitapları. s.28 Robins, K. (1999). İmaj, Görmenin Kültür ve Politikası. Nurçay Türkoğlu (Çev.) ,
  • İstanbul: Ayrıntı Yayınları. s. 21, 209 Odabaşı, Y. (1999). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü.
  • İstanbul: Sistem Yayıncılık. s. 16 Williamson, J. (2000). Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Ahmet Fethi
  • (Çev.), Ankara: Ütopya Yayınevi. s. 11 İNTERNET KAYNAKLARI Erişim: 19.06.2011, http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=B Erişim: 17.05.2011, http://www.pazarlamadunyasi.com/Desktopdefault.aspx?tabid=195&ItemId=470&Rtabid =194
  • Erişim: 19.05.2011, http://www.kobifinans.com.tr/tr/bilgi_merkezi/021803/13016
  • Kaynak: Milliyet Gazetesi/Oylum Çağan Röportaj Erişim: 10.11.2011, http://tr.wikipedia.org/wiki/Apple
  • Erişim: 10.11.2011, http://www.ikea.com.tr/hakkimizda/tarihce.aspx
  • Felsefe Ekibi, Erişim: 22.06.2011, http://www.felsefeekibi.com/forum/forum_posts.asp?TID=40923&PN=1
  • Georg Simmel, Metropol ve Zihinsel Yaşam, Bahar Yücel Düzgören (Çev.), Erişim: 08.2011, http://www.scribd.com/doc/59672200/Metropol-ve-Zihinsel-Ya%C5%9Fam

Culture in colonialism and post colonialism period

Yıl 2013, Sayı: 31, 27 - 50, 01.12.2013

Öz

Orientalism in Said words refers to the historical and ideological process whereby false images, and myths about the eastern or the oriental world have been created in various western discourses. Orientalism which is based in the cultural superiority of the west over the east paved the way for imperialism. In other words, imperialism an upshot of orientalism refers to the power expressed in display and symbolism, as well as in military power. It is mostly a concept used to refer to the expansion of the European nation states, in the early 19th century where European nations sought colonies in foreign lands through colonization. Colonialism is described as an act of extending civilization to other nations in a manner that automatically declares racial and cultural superiority over them

Kaynakça

  • KİTAPLAR Baudrillard, J. (2011). Nesneler Sistemi. Oğuz Adanır, Aslı Karamollaoğlu (Çev.), 2.
  • Baskı, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. s. 198 Debord, G. (2010). Gösteri Toplumu. Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent (Çev.), 3. Baskı,
  • İstanbul: Ayrıntı Yayınları. s. 68 Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2005). Popüler Kültür ve İletişim. 2. Baskı, Ankara: Erk Yayınları. s. 40-44
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. Barış Cezar (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. s. 15-29, 34
  • Holt, B. D. (2005). İkon Markalar, Marka Kültürünün İlkeleri. İstanbul: MediaCat Kitapları. s. 35, 61-63
  • Joseph, M. (2007). Starbucks Mucizesi. Leyla Arslan (Çev.) İstanbul: BZD Yayın. s. 25
  • Kaputa, C. (2011). Sen Bir Markasın, Evren Yıldırım (Çev.), İstanbul: MediaCat Kitapları. s. 48
  • Karpat Aktuğlu, I. (2008). Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel
  • İlkeler. 2. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınevi. s. 34,36,52 Karpat Aktuğlu,I., Temel,A. (2006). Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor? (Kamu
  • Sektörü Çalışanlarının Giysi Markaları Tercihini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsi Dergisi, 15, 43-59. Kellner, D. (2010). Medya Gösterisi. Zeynep Başaran (Çev.). İstanbul: Açılım Kitap. s. 32
  • Klein, N. (2002). No Logo, Küresel Markalar Hedef Tahtasında, Nalan Uysal (Çev.), 3.
  • Baskı, İstanbul: Bilgi Yayınevi. s. 73 Kotler, P., Pfoertsch, W. (2010). B2B Marka Yönetimi, Nezih Orhon (Çev.), İstanbul:
  • MediaCat Kitapları. s. 11, 29 Lasch, C.R. (2006). Narsisizm Kültürü. Suzan Öztürk, Ümit Hüsrev Yolsal (Çev.),
  • Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. s. 126-380
  • Roberts, K. (2008). Markaların Ötesindeki Gelecek Lovemarks. İnci Berna Kalınyazgan
  • (Çev.), İstanbul: MediaCat Kitapları. s.28 Robins, K. (1999). İmaj, Görmenin Kültür ve Politikası. Nurçay Türkoğlu (Çev.) ,
  • İstanbul: Ayrıntı Yayınları. s. 21, 209 Odabaşı, Y. (1999). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü.
  • İstanbul: Sistem Yayıncılık. s. 16 Williamson, J. (2000). Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Ahmet Fethi
  • (Çev.), Ankara: Ütopya Yayınevi. s. 11 İNTERNET KAYNAKLARI Erişim: 19.06.2011, http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=B Erişim: 17.05.2011, http://www.pazarlamadunyasi.com/Desktopdefault.aspx?tabid=195&ItemId=470&Rtabid =194
  • Erişim: 19.05.2011, http://www.kobifinans.com.tr/tr/bilgi_merkezi/021803/13016
  • Kaynak: Milliyet Gazetesi/Oylum Çağan Röportaj Erişim: 10.11.2011, http://tr.wikipedia.org/wiki/Apple
  • Erişim: 10.11.2011, http://www.ikea.com.tr/hakkimizda/tarihce.aspx
  • Felsefe Ekibi, Erişim: 22.06.2011, http://www.felsefeekibi.com/forum/forum_posts.asp?TID=40923&PN=1
  • Georg Simmel, Metropol ve Zihinsel Yaşam, Bahar Yücel Düzgören (Çev.), Erişim: 08.2011, http://www.scribd.com/doc/59672200/Metropol-ve-Zihinsel-Ya%C5%9Fam
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Diler

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Diler, U. (2013). Medeniyette sömürgecilik ve sömürge sonrası dönemi. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(31), 27-50.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png