Sağlık sektörü son yıllarda önemli bir değişim ve gelişim içerisindedir. Sağlık hizmeti sunan kurumların varlıklarını sürdürebilmek için hizmet kalitesi, hasta ve hasta yakınlarının memnuniyetine önem vermesi gerekmektedir. Böylece sağlık hizmeti sunumundan memnun kalan hasta ve yakınları ihtiyaç duyduğunda yine aynı kurumu tercih edeceklerdir. Sağlık sektöründe hizmet veren kurumlar için hasta ve hasta yakını memnuniyetini veya memnuniyetsizliğini etkileyen unsurların belirlenmesi ve bu veriler doğrultusunda hizmet sunulması hasta ve hasta yakınının memnuniyetini arttıracak ve kurumun kalite seviyesini yükselterek çağımızın rekabet koşullarına ayak uydurmasını sağlayacaktır. Bu araştırma ile, İstanbul’da bir eğitim ve araştırma hastanesi servisinde yatan hasta yakınlarınin sağlık hizmetlerinden memnuniyetleri ile ilgili anket yapılarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın amacı hasta yakınlarının memnuniyetini etkileyen olumlu ve olumsuz faktörleri belirlemektir
Health sector has significant changes and developments in recent years. Healthcare instutions must keep up with their service quality and satisfaction of patients and their relatives such that satisfied patients would prefer same instution next time. For service providers in the healthcare sector, determining factors, which effects patients and their relatives satisfaction or dissatisfaction, and providing services according to these factors will ultimately increase the satisfaction of the patients and their relatives as well as service quality of the organization. As a result, the organization will be able to provide competitive services to its customers. In this research paper, we surveyed the satisfaction of the patients and their relatives at a research hospital in Istanbul. The purpose of this study was to determine the positive and the negative factors affecting the satisfaction of patients and their relatives
Health Health Services Inpatient Patients Relatives Satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 42 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)