Bugün birçok hizmet sektörü geleceğin tahminlerine göre hareket etmek, mevcut müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteriler kazanarak karını en yüksek seviyeye çıkartarak ana (uçak bileti vb.) ve yan (uçak ek bagaj, yiyecek vb.) faaliyetlerini uygulamaktadır. Aynı sektöre ait birbirine rakip firmalar pazardaki yerini konuşlandırmak amacı ile müşteriler arası rekabeti kuvvetlendirmektedir. Bu rekabet gelir yönetiminin kullanılmasına sebebiyet vermektedir. Gelir Yönetiminin en önemli amacı yöneticinin deneyimlerinden ziyade sektörün kanıta dayalı karını en üst seviyeye çıkarmaktır. Gelir Yönetimi, getiri yönetiminden farklı olup yazında yer aldığı bölüm araştırmada da görülmektedir. Araştırmada “doküman analizi” uygulanmıştır. Elde edilen veriler ikincil veri kaynağı olup, mevcut yöntemin hangi hizmet sektörüne yardımcı olacağı belirlenmektedir. Bu veriler ile geleceğe yönelik hangi çalışmalara yer verilmesi gerektiği belirlenmektedir. Araştırma sonucunda hizmet işletmelerin elde ettikleri maksimum kar ve yönetim stratejisi ile uyguladıkları gelir yönetimi yöntemleri vurgulanarak uygulanmayan sektörler üzerinde farklılık yaratmasına olanak sağlamıştır, gelir yönetiminin en çok uygulandığı hizmet sektörü de ortaya çıkmıştır
Today, many service industry to act according to the predict of future, to retain existing customers and to win new customers to profit the highest level by removing the main (air tickets, etc.) and side (air excess baggage, food, etc.) is implementing its activities. Rival firms belonging to the same sector strengthens competition among customers with the aim to consolidate its position in the market. This competition as to cause to use of revenue management. The most important aim of revenue management is that the experience of the manager rather than the highest level is risen evidence-based profit sector.Revenue Management is seen in this literature, where research is different from the yield management."The document analysis" was applied in the study.The obtained data are a source of secondary data, which is determined by the services sector, would help the current administration. This data is determined by which work should be given in the future.To be earned the maximum profit and the management strategy with revenue management methods have been applied to create differences in non-sectoral emphasis in this research results, the service sector has also emerged where the most implementation of revenue management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 44 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)