BibTex RIS Kaynak Göster

Yerel Siyasette Etik Kültürünün Gelişimi ve Toplum Üzerindeki Etkileri

Yıl 2015, Sayı: 37, 113 - 126, 01.01.2015

Öz

Yerel yönetimler, demokrasi kültürünün doğduğu ve geliştiği örgütsel yapılardır. Toplumun yönetim ve karar alma süreçlerine katılma imkanının daha yüksek olduğu bu örgütsel yapılar, bir çok bireysel ve toplumsal değerlerin ortaya çıkmasına da zemin hazırlamaktadır. Yerel yönetimlerin halka yakın olması, içinde bulunduğu toplumun ahlaki ilkelerine ve kültürel değerlerine uygun hareket etme noktasında daha dikkatli davranmasını gerektirmektedir. Bu yakınlık, toplum için, yerel yönetimlerin uygulamalarındaki olumlu ve olumsuz yönleri değerlendirme olanağı sağlamaktadır. Yerel yönetimlerin yönetim mekanizmalarında, karar alma ve uygulama süreçlerinde bazı zafiyetlerin olması muhtemel bir durumdur. Bu zafiyetler süreç içerisinde etik ilkelerin ihlaline ve etik dışı davranışların oluşmasına neden olabilmektedir. Etik ilkeler, toplumlar arasında farklılıklar göstermekle birlikte, adil davranma ve bireyin hakkını koruma düşüncesiyle geliştirilen değerlerdir. Bu değerlere aykırı davranılması ise etik dışılıktır. Günümüzde yerel yönetimlerde etik dışı davranışlar içerisinde en yaygın olanları: rüşvet, irtikap, zimmet, kayırmacılık, çıkar çatışması, bireysel menfaat elde etme amacıyla görevi kötüye kullanma, partizanlık ve kamu yararını gözetmeme şeklinde sayabiliriz. Yerel yönetimlerin bu tür etik dışı uygulamalara yönelik olarak, etkin çözümler üretmelerini bir zorunluluk olarak değerlendirebiliriz. Belediyelerde kurulan etik komisyonlar, etik dışı uygulamalara yönelik, en etkin denetim mekanizmalarıdır.

Kaynakça

  • Aydın, İ (2003). Eğitim ve Öğretimde Etik 73-74, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara.
  • Çiftçi, O, (1989). Yerel Yönetimlerde Temsil Belediye Örneği 226, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü yayınları, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2008). Etik Kültürü Geliştirmek. Türk İdare Dergisi. 459, 1-12.
  • Fromm, E (1981). Sevme Sanatı. Işıtan GÜNDÜZ (Çev.). 86, Say Kitap Pazarlama, İstanbul.
  • Keleş, R. (1995), Yerel Demokrasinin Neresindeyiz. Yeni Türkiye Dergisi, 1, 4.
  • Lamberton, L., Leslieminor, H. (1995). Human Relations: Strategies For Success 17-19, Irwin Mirror Press, Chicago.
  • Mikail, E.H., Ateş, F. (2011). Siyaset ve Ahlak İlişkisi. Turan Stratejik Araştırmalar Merkezi Dergisi, cilt 3 sayı 11, s.61-62.
  • Öztürk, N. K. (1999). Kamu ve Özel Yönetim Etiği: Benzerlik ve Farklılıklar. Amme İdaresi Dergisi, Cilt 32, Sayı 2, S.15.
  • Nuttall, A. (1997). Kamuda Etik, http//www.tbmm.gov.tr/etik_komisyonu/belgeler/makale_ KamudaEtik-inayetAydin.pdf, (29.04.2015).

The Development of a Culture of Ethics in Local Politics and its Impact on Society

Yıl 2015, Sayı: 37, 113 - 126, 01.01.2015

Öz

Local governments, thebirthplace of democracy, culture and organizational structures that develop. The organizational structures of the society’s management and the higher the possibility to participate in the decision-making process is preparing the ground for the emergence of a lot of individual and social values. Local government is close to the public, it found that in the society’s moral principles and cultural values to point to the appropriate course of action requires more careful. This proximity to the community, providing positive and negative aspects of the assessment of the ability of local government administration. In the local government management mechanism, decision-making and is likely to be a case of some weaknesses in the implementation process. These weaknesses and unethical violation of ethical principles in the process can lead to the formation of behavior. Ethics, although this varies between communities, are the values that developed the idea of protecting the right to fair treatment and individuals. The violation of these values is the feminine ethics. Today the most common ones in unethical behavior in local government: bribery, extortion, embezzlement, nepotism, conflict of interest, abuse of office in order to obtain personal benefits, in the form of non-partisanship and the public interest can be counted. Of local governments to address such unethical practices, we can evaluate the effective solutions as a necessity. Founded in municipal ethics commissions, for unethical practices are the most effective control mechanisms.

Kaynakça

  • Aydın, İ (2003). Eğitim ve Öğretimde Etik 73-74, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara.
  • Çiftçi, O, (1989). Yerel Yönetimlerde Temsil Belediye Örneği 226, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü yayınları, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2008). Etik Kültürü Geliştirmek. Türk İdare Dergisi. 459, 1-12.
  • Fromm, E (1981). Sevme Sanatı. Işıtan GÜNDÜZ (Çev.). 86, Say Kitap Pazarlama, İstanbul.
  • Keleş, R. (1995), Yerel Demokrasinin Neresindeyiz. Yeni Türkiye Dergisi, 1, 4.
  • Lamberton, L., Leslieminor, H. (1995). Human Relations: Strategies For Success 17-19, Irwin Mirror Press, Chicago.
  • Mikail, E.H., Ateş, F. (2011). Siyaset ve Ahlak İlişkisi. Turan Stratejik Araştırmalar Merkezi Dergisi, cilt 3 sayı 11, s.61-62.
  • Öztürk, N. K. (1999). Kamu ve Özel Yönetim Etiği: Benzerlik ve Farklılıklar. Amme İdaresi Dergisi, Cilt 32, Sayı 2, S.15.
  • Nuttall, A. (1997). Kamuda Etik, http//www.tbmm.gov.tr/etik_komisyonu/belgeler/makale_ KamudaEtik-inayetAydin.pdf, (29.04.2015).
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

S Sadık Sayılganoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Sayılganoğlu, S. S. (2015). Yerel Siyasette Etik Kültürünün Gelişimi ve Toplum Üzerindeki Etkileri. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(37), 113-126.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png