BibTex RIS Kaynak Göster

Halkla ilişkilerin dönüşümü: Public Relations’dan Public Engagement’a geçiş

Yıl 2011, Sayı: 24, 17 - 27, 01.10.2011

Öz

Küreselleşmenin etkisiyle, kurumların yapılanmaları ve faaliyetlerinde hızlı bir değişim ve gelişim gözlemlenmektedir. Yoğun bilgi üretimi, üretilen bilginin kısa sürede yayılması ve uygulanması, bilişim teknolojilerindeki hızlı gelişme; kurumları, uyguladıkları politikalar ve iletişim stratejileri kapsamında farklı ve etkin olmalarını gerektirmektedir. Bu döngü içerisinde “Halkla İlişkiler/ Public Relations” kendini farklılaştırmak, yenilemek ve geliştirmek durumundadır. Bu çalışmada “Halkla İlişkiler/ Public Relations” kavramından “Public Engagement” kavramına uzanan süreç ve bu süreç çerçevesinde oluşan beklentiler üzerinde durulmaktadır. Küresel krizler, yeni liderlik anlayışı, ekonomideki değişimler, yeni kavramlar, yeni sosyal ağlar, kurumların değişen rolleri, halkla ilişkilerin bu roller ve faaliyetler çerçevesinde Public Engagement uygulamalarına doğru dönüşmesi bu makalede değerlendirilmektedir

Kaynakça

  • (drl), Tablet Yayınları, İstanbul. Gainey B. (2005). Public Engagement, Social Responsibility, and Ethical Leadership: Building
  • Relationships for Effective Crisis Management, The Impact of PR in Creating a More Ethical World: Why Can’t We All Get Along?, 8 Proceedings, March 10-13. Giddens, A. (2000). Elimizden Kaçıp Giden Dünya, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Grunig, J. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul, s.587.
  • Edelman, R. (2008). Public Engagement http://www.edelman.com/speak_up/blog/archives/2008/10/public_engageme.html October 30, erişim tarihi: 07.09.2011.
  • Edelaman, R. (2009). Interview About Private Sector Diplomacy”, www.sixtysecondview.com, October 16, erişim tarihi:18.10.2009.
  • Edelman, R. (2009).How To Rebuild Trust, Business Voice, Page:43- 45, May 2009.
  • Erçetin, Ş. Ş.(2000). Lider Sarmalında Vizyon, Nobel Yayınları, Ankara, s.12-21.
  • Karpat, K. (2003). Küreselleşme, İstanbul Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Kirkpatrik, D. (2009). The State of Media: Today and Tomorrow, Third Annual- New Media
  • Academic Summit- June 9-11, Georgetown University, Washington. Kotler, P. (2004). Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Köprülü, K. (2009). Katılımcı Demokrasi ve Toplumsal Hareketler http://www.ari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=198&Itemid=34, erişim tarihi: 16.10.2009.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, s.186-187,193-196.
  • Öztürk, F. (2011). Küreselleşme-Yeni Dünya Düzeni, http://www.mfa.gov.tr/kuresellesme-yeni-dunya-duzeni.tr.mfa, erişim tarihi: 08.09.2011.
  • Philips, R. (2009). “Public Engagement and a new Civic Responsibility”, February 9, http://www.citizenrenaissance.com/wp-content/uploads/public-engagement-and-a-new-civic- responsibility.pdf
  • Robertson, R. (1992). Globalization: Social Theory and Global Culture, Sage, London.
  • Tekeli, İ. (2004). Katılımcı Demokrasi, Sivil Ağlar ve Sivil Toplum Kuruluşları, http://stk.bilgi.edu.tr/cd/01/doc/okuma_02-2.pdf, 15. STK Sempozyumu, İstanbul, Haziran, erişim tarihi:18.10.2009.
  • Sabuncuoğlu Z. (2001). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ezgi Kitapevi, Bursa, s.9.
  • Tekinalp, Ş. ve Uzun, R. (2006). İletişim Araştırma ve Kuramları, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Xifra, J. and Huertas A. (2008). Blogging PR: An exploratory analysis of public relations weblogs, Public Relations Review Volume 34, Issue 3, September 2008, Pages 269-275, erişim tarihi:13.10.2009.
  • Yüksel, M. (2007). Küreselleşme Sürecinde Yeni Bir İletişim Ortamı, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=T, Öneri.C.7.S.28.
  • Haziran 2007 Sayfa:317-326, erişim tarihi: 16.10.2009. Internet Siteleri
  • Center for Advances in Public Engagement, Public Engagement: A Primer from Public Agenda, , http://www.publicagenda.org/files/pdf/public_engagement_primer.pdf, erişim Tarihi: 13.10. Internet Usage Statistcs, The Internet Big Picture World Internet Users and Population Stats, http://internetworldstats.com, erişim tarihi:17.10.2009.
  • “Güven Barometresi Sonuçları” http://www.lpghaber.com/Edelman-2008-Guven-Barometresi Sonuclari--haberi-28121.html, erişim tarihi: 10.10.2009.
  • How is Public Engagement Different from Public Relations?, 2001. http://www.masterteacher.com/excerpts/pdf/1748.pdf, erişim Tarihi: 13.10. 2009.
  • “Public Engagement”, http://www.publicagenda.org/public-engagement-materials/public- engagement-primer-public-agenda, erişim tarihi: 24.12.2010.

Transformation of Public Relations: From Public Relations to public engagement

Yıl 2011, Sayı: 24, 17 - 27, 01.10.2011

Öz

The effect of globalization all over the world has led to a rapid change in the structures of all kinds of businesses. They have started to feel that they should implement the communication strategies more efficiently on this era in which the information is produced and delivered intensively in a short period of time in parallel with the developments in the technology area. Accordingly, the public relations industry has to differentiate and evolve itself by depending on this movement. In this study, it is particularly emphasized how “public relations” has turned into the concept of “public engagement” and different expectations coming from different groups of people in this process. We basically try to evaluate global crisis, new leadership approach, new social networks, brand new concepts and public engagement activities in the light of the changing roles of businesses in this paper

Kaynakça

  • (drl), Tablet Yayınları, İstanbul. Gainey B. (2005). Public Engagement, Social Responsibility, and Ethical Leadership: Building
  • Relationships for Effective Crisis Management, The Impact of PR in Creating a More Ethical World: Why Can’t We All Get Along?, 8 Proceedings, March 10-13. Giddens, A. (2000). Elimizden Kaçıp Giden Dünya, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Grunig, J. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul, s.587.
  • Edelman, R. (2008). Public Engagement http://www.edelman.com/speak_up/blog/archives/2008/10/public_engageme.html October 30, erişim tarihi: 07.09.2011.
  • Edelaman, R. (2009). Interview About Private Sector Diplomacy”, www.sixtysecondview.com, October 16, erişim tarihi:18.10.2009.
  • Edelman, R. (2009).How To Rebuild Trust, Business Voice, Page:43- 45, May 2009.
  • Erçetin, Ş. Ş.(2000). Lider Sarmalında Vizyon, Nobel Yayınları, Ankara, s.12-21.
  • Karpat, K. (2003). Küreselleşme, İstanbul Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Kirkpatrik, D. (2009). The State of Media: Today and Tomorrow, Third Annual- New Media
  • Academic Summit- June 9-11, Georgetown University, Washington. Kotler, P. (2004). Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Köprülü, K. (2009). Katılımcı Demokrasi ve Toplumsal Hareketler http://www.ari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=198&Itemid=34, erişim tarihi: 16.10.2009.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, s.186-187,193-196.
  • Öztürk, F. (2011). Küreselleşme-Yeni Dünya Düzeni, http://www.mfa.gov.tr/kuresellesme-yeni-dunya-duzeni.tr.mfa, erişim tarihi: 08.09.2011.
  • Philips, R. (2009). “Public Engagement and a new Civic Responsibility”, February 9, http://www.citizenrenaissance.com/wp-content/uploads/public-engagement-and-a-new-civic- responsibility.pdf
  • Robertson, R. (1992). Globalization: Social Theory and Global Culture, Sage, London.
  • Tekeli, İ. (2004). Katılımcı Demokrasi, Sivil Ağlar ve Sivil Toplum Kuruluşları, http://stk.bilgi.edu.tr/cd/01/doc/okuma_02-2.pdf, 15. STK Sempozyumu, İstanbul, Haziran, erişim tarihi:18.10.2009.
  • Sabuncuoğlu Z. (2001). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ezgi Kitapevi, Bursa, s.9.
  • Tekinalp, Ş. ve Uzun, R. (2006). İletişim Araştırma ve Kuramları, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Xifra, J. and Huertas A. (2008). Blogging PR: An exploratory analysis of public relations weblogs, Public Relations Review Volume 34, Issue 3, September 2008, Pages 269-275, erişim tarihi:13.10.2009.
  • Yüksel, M. (2007). Küreselleşme Sürecinde Yeni Bir İletişim Ortamı, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=T, Öneri.C.7.S.28.
  • Haziran 2007 Sayfa:317-326, erişim tarihi: 16.10.2009. Internet Siteleri
  • Center for Advances in Public Engagement, Public Engagement: A Primer from Public Agenda, , http://www.publicagenda.org/files/pdf/public_engagement_primer.pdf, erişim Tarihi: 13.10. Internet Usage Statistcs, The Internet Big Picture World Internet Users and Population Stats, http://internetworldstats.com, erişim tarihi:17.10.2009.
  • “Güven Barometresi Sonuçları” http://www.lpghaber.com/Edelman-2008-Guven-Barometresi Sonuclari--haberi-28121.html, erişim tarihi: 10.10.2009.
  • How is Public Engagement Different from Public Relations?, 2001. http://www.masterteacher.com/excerpts/pdf/1748.pdf, erişim Tarihi: 13.10. 2009.
  • “Public Engagement”, http://www.publicagenda.org/public-engagement-materials/public- engagement-primer-public-agenda, erişim tarihi: 24.12.2010.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gonca Yıldırım

Evrim Karafes Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Yıldırım, G., & Karafes, E. (2011). Halkla ilişkilerin dönüşümü: Public Relations’dan Public Engagement’a geçiş. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(24), 17-27.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png