Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İşveren markası uygulamalarının çalışanların işyerine cezp olmasında duygusal bağlılığın aracılık rolü: Bir uygulama

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 47, 21 - 40, 01.07.2017

Öz

Bu çalışmada; insan kaynakları yönetimi, işveren markası, örgütsel bağlılık ve işe cezp olma (işe adanma- işe bağlanma vb.) kavramları ile ilgili literatür incelemeleri yapılmıştır. Yapılan incelemeler araştırmanın daha rahat anlaşılmasını sağlayacak şekilde çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma, işveren markası uygulamalarının çalışanların işyerine cezp olmasında duygusal bağlılığın etkili olup olmadığını bulmaya yönelik oluşturulmuştur. Araştırma İstanbul ili Avrupa yakasında faaliyet gösteren lojistik şirketlerinin her departman ve pozisyonundan 209 kişi ile yapılan anket çalışmaları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın analizinde; standart sapma, ortalama, faktör analizi ve T testi yöntemleri kullanılmıştır.
İşveren markası uygulamalarının cezp olma ve duygusal bağlılığa etkisinin olduğu hatta duygusal bağlılığın da cezp olmayı etkilediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • [1] Allen, N.J. ve J.P. Meyer., (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational Psychology. 63, pp.1-18.
  • [2] Backhaus, K., Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and Researching Employer Branding, Career Development International, 9 (5), 501-517.
  • [3] Baş, T., (2011). İşveren Markası: Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde tutmanın Anahtarı, Optimist Yayım ve Dağıtım, İstanbul.
  • [4] Barrow S., Mosley R., (2005). The Employer Brand: Bringing The Best of Brand Management to People at Work, Chichester: Wiley.
  • [5] Bal, E., A., (2009). Gönülçelen Şirketler, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • [6] Çiftçioğlu, A.,B.,(2009). Kurumsal İtibar Yönetimi, Dora Yayıncılık, Bursa.
  • [7] Edwards, M. R., (2010). An İntegrative Review Of Employer Branding And OB Theory. Personnel Review.
  • [8] Fındıkçı, İ., (2001). İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları 3. Baskı, İstanbul.
  • [9] Gaddam, S.” (2008), Modeling Employer Branding Communication: The Softer Aspect of HR Marketing Management”, The Icfai Journal of Soft Skills, Vol:11, No:1, SS:52-54.
  • [10] Keser, A., Yılmaz, G., (2009). Tükenmişlik Sendromu, Çalışma Yaşamında Davranış, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
  • [11] Rosethorn H., (2009). The Employer Brand Keeping Faith With The Deal.
  • [12] Oğuz, N., (2012). İşveren Markası ve Kabiliyeti Cezp etme Üzerine Etkisi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • [13] Ören K., Yüksel H., (2012). Marka İşveren veya İşveren Markası Kavramı: Bu Kavramın İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında Ve İşçi Devir Hızı Kapsamında Değerlendirmesi, Kamu-İş; Cilt:12, Sayı:3.
  • [14] Yılmaz G., Yılmaz E.,G., (2010). Personel Seçim Sürecinde İşveren Markalama ve Örgütsel Çekiciliğin Önemi, Yönetimde İnsan Kaynakları Çalışmaları, Editor: Yelboğa Atilla, , Ankara, Turhan Kitapevi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilmi Dönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Dönmez, H. (2017). İşveren markası uygulamalarının çalışanların işyerine cezp olmasında duygusal bağlılığın aracılık rolü: Bir uygulama. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(47), 21-40.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png