Bu çalışmada; insan kaynakları yönetimi, işveren markası, örgütsel bağlılık ve işe cezp olma (işe adanma- işe bağlanma vb.) kavramları ile ilgili literatür incelemeleri yapılmıştır. Yapılan incelemeler araştırmanın daha rahat anlaşılmasını sağlayacak şekilde çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma, işveren markası uygulamalarının çalışanların işyerine cezp olmasında duygusal bağlılığın etkili olup olmadığını bulmaya yönelik oluşturulmuştur. Araştırma İstanbul ili Avrupa yakasında faaliyet gösteren lojistik şirketlerinin her departman ve pozisyonundan 209 kişi ile yapılan anket çalışmaları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın analizinde; standart sapma, ortalama, faktör analizi ve T testi yöntemleri kullanılmıştır.
İşveren markası uygulamalarının cezp olma ve duygusal bağlılığa etkisinin olduğu hatta duygusal bağlılığın da cezp olmayı etkilediği tespit edilmiştir.
Cezp olma işveren markası, duygusal bağlılık, insan kaynakları yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 47 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)