Yaşadığımız yüzyılın bilgi ve iletişim ağırlıklı yapısı, eğitimin sadece örgün eğitim kurumlarında değil, yaygın eğitim kurumlarında da sürdürülebilir kılınmasını zorunlu hale getirmiştir. Bu nedenledir ki, eğitim yaşam boyu devam edecek bir yapıya kavuşturulmak durumundadır. Tüm toplumların kalkınmalarının sürdürülebilirliği bu yapının sağlam temeller üzerine inşasıyla mümkün olabilecektir. Bireylerin hayatlarının her dönemindeki bilgi gereksinimlerini karşılamada halk kütüphanelerinin yeri ve önemi oldukça büyüktür. Bu kurumlar yaygın eğitimin en önemli aracı olmalarının yanı sıra, bütün örgün eğitim kurumlarının da gönüllü olarak hizmetindedir. Bu çalışmada Türkiyedeki il halk kütüphaneleri; bina, personel, hizmet, koleksiyon ve okuyucu kapasiteleri açısından bölgesel bazda karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bu amaçla, 81 il halk kütüphanesinin tamamına anketler gönderilmiş, sık sık gönderilen hatırlatma mesajlarıyla da katılımcı sayısı artırılmaya çalışılmıştır. Toplam 34 kütüphaneden geri bildirim alınabilmiş; elde edilen veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) istatistik programı kullanılarak, Ki-kare Bağımsızlık Testi ile değerlendirilmiştir. Kütüphanenin yer aldığı coğrafi bölge kütüphanelerde verilen hizmetin farklılaşmasına (personel, koleksiyon sayısı, vb.) etki etmezken; bölge yapısının kullanıcı sayısı ve cinsiyeti ile, kütüphanelerde düzenlenen kültürel ve sosyal etkinlikleri farklılaştırdığı tespit edilmiştir.
Sürdürülebilirlik Yaygın Eğitim Halk Kütüphaneleri Bilgi Çağı Yaşam Boyu Öğrenim
Information and communication based structure of this century made education necessary to be sustainable not only for formal education institutions but also for non-formal education institutions. For this reason, education should be designed in such way that will continue lifelong. Sustainability of the developments of all societies will only be possible through the establishment of this structure on solid basis. The role and vitality of public libraries are of high importance regarding meeting individuals needs for information in each period of their lives. In addition to being the most important instruments of non-formal education, those institutions are also voluntary subservient to formal education institutions. In this study provincial public libraries in Turkey were analyzed regionally and comparatively in terms of building; employment; service; collection; and reader capacities. For this purpose, surveys were sent to all 81 provincial public libraries and it was aimed to increase the number participants through frequently sent reminder messages. At the end of the study, responses were obtained from 34 public libraries; collected data was analyzed through Chi-Square Test of Independence by using Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) statistics program. Geographical area where the library is located does not affect differentiation (employment, number of collection etc) of services offered in libraries. It was revealed that the structure of region differentiates the number and gender of users and cultural and social events held in libraries.
Sustainability Non-Formal Education Public Libraries İnformation Age Life-Long Learning.
Diğer ID | JA97RU33VG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 40 |