Günümüzde hızla değişen ekonomik koşullar, bireylerin doğru kararlar vermesini zorunlu kılmakta ve ekonomi okuryazarlığına olan ihtiyacı artırmaktadır. Ekonomi okuryazarlığı, ekonomideki gelişmeleri ve etkilerini yorumlayabilme becerisi olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmada, bir devlet üniversitesinde iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin ekonomi okuryazarlık düzeylerinin tespit edilmesi ve alan yazına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu amaçla, bir devlet üniversitesinin iktisadi ve idari bilimler fakültesinde 4 yıllık eğitim veren İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Çalışma Ekonomisi ve İşletme bölümlerinde öğrenim gören 900 birinci ve dördüncü sınıf öğrencisine anket uygulanmış ve geri dönüşü sağlanan 704 adet geçerli ve kullanılabilir anketin analizi yapılmıştır. Çalışmada, ekonomi ve finansal gelişmeleri takip etme sıklığının 4. sınıflarda, beş ve üzerinde ekonomi dersi alanlarda ve erkeklerde daha fazla olduğu saptanmıştır. Araştırmada, katılımcıların ekonomi okuryazarlığı alt boyutlarına (ekonomi bilgisi, ekonomik akılcılık, toplumsal ekonomik yansımalar ve bireysel ekonomi planlama) ilişkin ortalamalarının yaş, cinsiyet, eğitim görülen sınıf gibi çeşitli özelliklerine göre farklılaştığı bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışma, öğrencilerin ekonomi okuryazarlığı alt boyut puan ortalamalarının orta ve yüksek düzeyde olduğunu göstermektedir.
Ekonomi Ekonomi Eğitimi Ekonomi Okuryazarlığı Fakülte Öğrenciler.
Today, rapidly changing economic conditions necessitates individuals to make the right decisions and increases the need for economic literacy. Economic literacy can be defined as the ability to interpret developments and their impact on the economy. In this study, it is aimed to determine the level of economic literacy of students in faculty of economics and administrative sciences in a state university and to make contribution to the literature. For this purpose, survey was applied to 900 first and senior class students majoring in departments of Economics, Public Administration, Finance, Labor Economics and Business Administration that provide 4 years education in Faculty of Economics and Administrative Sciences of a state university and analysis of current and available 704 surveys returned is made. In the study, the frequency to follow the economic and financial developments was found to be more in senior class students, students attending five or more economics courses and men. In the research, it is found that averages related to the sub-dimensions of economic literacy of participants (economy knowledge, economic rationality, social economic reflections and individual economic planning) differ according to various characteristics such as age, gender, class that student attends. Study shows that sub-dimensions averages of students' economic literacy are in the level of medium and high.
Economy Economy Education Economic Literacy Faculty Students.
Diğer ID | JA52PJ82CV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 48 |