BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM: AÇIK DERS

Yıl 2015, Sayı: 51, 308 - 313, 01.07.2015

Öz

Türk Müziği öğretiminde, eserleri günümüze kadar ulaşmış olan besteci, hanende, sazende, müzikolog ve müzik teorisyenlerinin yetişmesine araç olmuş olan meşk sisteminin başarısı yüzyıllardır bilinmektedir. Ancak günümüz koşullarında, gerek öğrenci sayısının fazlalığı, gerek toplumsal yapıdaki değişimler neticesinde meşk sisteminin uygulanması geçmişe göre azalmış, kamuya açık okullardan ziyade, özel kurslarda ya da birebir yapılan eğitimlerde tercih edilebilir hale gelmiştir. Günümüz bilgisayar teknolojisinin yardımı ile, tüm dünyada son on yıldır, toplu eğitimde ve uzaktan eğitimde Açık Ders sistemi daha çok tercih edilmeye başlamıştır. Bu çalışmada, aynı öğretim görevlisinin İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Müzik Teorisi bölümündeki Türk Müziği Solfeji ve Teorisi II adlı dersi, mevcut öğretim yöntemi ve söz konusu yeni öğretim öğretim yöntemi ile uyguladığı durumdaki, dersi alan öğrencilerin dönem sonu sınav başarıları karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda, iki öğretim yönteminin harmanlanarak, Türk Müziği öğretiminde kullanılmasının, mevcut müzik öğrencilerinin başarısını artırdığı görülmüştür.

A NEW APPROACH IN TURKISH MUSIC EDUCATION: OPEN COURSE

Yıl 2015, Sayı: 51, 308 - 313, 01.07.2015

Öz

The success of the meşk system in Turkish music education is well known as a means in the education of composers, hanende, sazende, musicologists and music theorists the works of which have reached our day. However, the application of the meşk system has decreased in our day due to the excessive number of students as well as the changes in social structure thus becoming a system that is preferred in private courses or one-to-one courses rather than public schools. Open Course system started to be preferred during the past decade in both collective education and remote education thanks to the developments in computer technology. This study compares the end of semester examination success of students for the for both the current education method and the aforementioned new education methods in Turkish Music Solfege and Theory II course that is part of the curriculum in the Music Theory department of the Istanbul Technical University State Conservatory. It was observed as a result of this comparison that the use of both these methods as one single blend in Turkish Music education increases the success of current music students.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35GH26EY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şerife Güvençoğlu Bu kişi benim

Alper Zengintaş Bu kişi benim

Yusuf Ekin Güvençoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Güvençoğlu, Ş., Zengintaş, A., & Güvençoğlu, Y. E. (2015). TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM: AÇIK DERS. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(51), 308-313.