Sigortacılık sektöründe dağıtım kanalları poliçe üretiminde vazgeçilmez bir unsurdur. Günümüzde yıllık üretilen sigorta primlerinin %60 gibi büyük bir bölümü sigorta acentelerinde üretilmektedir. Gerek sigorta primi üretiminde gerekse müşteriyle birebir ilişki açısından büyük öneme sahip sigorta acentelerinin karşılaşabilecekleri sorunlar ve bu sorunların çözümü büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma sigorta acentelerinin sorunlarını tespit etmek ve çözüm önerileri geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çorum il merkezinde faaliyette bulunan 49 sigorta acentesi ile yüz yüze görüşülerek elde edilen anketler yardımıyla veriler oluşturulmuştur. Araştırma neticesinde sigorta acentelerinin mesleki olarak örgütlenememesi, bankaların sigortacılık faaliyetlerinden dolayı haksız rekabet yaşanması, sigorta şirketlerinin acentelerin sorunlarını dile getirmemesi acentelerin karşılaştığı sorunların başında gelmektedir.
Sigorta Sigorta Dağıtım Kanalları Sigorta Acente Sigorta Acente Sorunları
Distribution channels are essential for the insurance industry, especially in the policy filing process. Today, up to 60% of all the insurance premiums generated in a year account for the insurance agencies. The issues insurance agencies are facing and their solutions are of great importance as insurance agencies are playing a key role in insurance premium generation and one-on-one customer relations. This study aims to identify the issues insurance agencies face with and to develop solutions accordingly. Research data was collected from 49 insurance agencies operating in the city center of Çorum using face-to-face interview and survey methods. As a result of this study, it was found that the lack of occupational organizations, unfair competition resulting from the insurance activities of banks and inability of insurance companies to address the issues of their agencies are among the most important issues insurance agencies are facing with.
Diğer ID | JA37GB29YE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 51 |