Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin yaş, cinsiyet ve gelir gibi demografik özelliklerinin kompulsif satın almaları üzerine etkilerini incelenmektedir. Kompulsif satın almayı belirleyen temel faktörlere vurgu yapan literatürde, kompulsif satın almada cinsiyet, medeni durum ve gelirin göreceli önemi üzerine farklı görüşler ortaya konulmuştur. Harran Üniversitesi'nde eğitim gören 1257 öğrenciye uygulanan anket istatistiksel olarak analiz edilerek, çalışmada kompulsif satın almayı etkileyen en önemli demografik faktörlerin sırasıyla cinsiyet, medeni durum ve aile geliri olduğu ortaya konulmuştur. Çalışmada aynı zamanda demografik özelliklerden yaş'ın öğrencilerin kompulsif satın alma üzerine etkili olmadığı belirlenmiştir. Bu analiz sonucunda, bu çalışma öğrencilerin demografik özellikleri ile kompulsif satın alma eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Kompulsif satın alma tüketim cinsiyet medeni durum yaş aile geliri
This study examines the effects of democratic characteristics such as age, gender, and household income of university students on their compulsive buying. Emphasizing the main determinants of compulsive buying, previous research has been divided about the relative importance of gender and income, in compulsive buying. Utilizing an individual level survey data of 1257 students in Harran University, this study finds that the most important democratic factors that determine the compulsive buying are gender, marital statues, and household income, respectively. This study also finds that of the democratic characteristics, age has no impact on students compulsive buying. From this analysis, the study shows that there is a statistically significant relationship between students democratic characteristics and their propensity of compulsive buying.
Compulsive buying consumption gender marital status age household income
Diğer ID | JA87CA26EE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 55 |