Toffler, üre-tüketiciyi tükettiği bazı ürün ve hizmetleri kendisi üreten kişi olarak tanımlamış ve üretim ve tüketimin aynı kişide birleştiğini ifade etmiştir. Bu kavramdan hareketle yapılan çalışmada Kartepe yöresinde doğal gıda üretimi yapan üre-tüketici kadınların çalışma hayatları ve sosyal medya kullanımları incelenmiş ve sosyal medyada üretim ve tüketim pratiklerinin içeriği ortaya koyulmuştur. Çalışmada, iki ayrı yönteme ve bakış açısına sahip olan nitel araştırma ve içerik analizi yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Üre-tüketici kadınların çalışma hayatları ve sosyal medya kullanımları yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak derinlemesine incelenmiş, üretim ve tüketim pratikleri ise 01.05.2015-15.05.2015 tarihleri arasında Facebook hesapları üzerinden ortaya koyulmuştur. Araştırma sonucunda ataerkil anlayışla çoğunlukla ev içi alanla tanımlanmış olan kadının, ayni alanda yiyecek üretimi rolü üzerinden kendini gerçekleştirdiği görülmüştür. Üre-tüketici kadınların yetiştirdikleri sebze ve meyvelerden kendileri ve/veya aileleri için yiyecek hazırladıkları ve yiyeceklere talep artınca işlerini geliştirdikleri belirlenmiştir. Bu pratiklerle üretim sürecine dâhil olan kadınlar, bu pratikleri kendileri tüketerek veya başkasının tüketmesi için sosyal medya ortamında paylaşarak tüketim sürecine dahil olmuştur. Böylece doğal gıda üretimi yapan kadınlar hem üre-tüketici kültürün gelişmesine katkıda bulunurken hem de tüketim kültürünü desteklemektedir.
Üre-tüketici- Doğal Gıda Sosyal Medya Sosyal Medya Pazarlaması Üretim-Tüketim
Toffler defined prosumer as the person who consumes some products and services which is produced by herself/himself; moreover stated that production and consumption combined in the same person. In the study based on this concept prosumer womens who product natural food working life and usage of social media in Kartepe region were examined and it was revealed that the content of the production and consumption practices in social media. In this study qualitative research and content analysis methods which have two different method and perspective were used together. Prosumer womens working life and social media usage was examined in depth with semi-structured questionnaire and their production and consumption practices were revealed via Facebook account between 05/01/2015- 05/15/2015. Consequently, it was seen that women who mostly defined within the home because of gender patterns realize herself in the same area over the role of food production. Prosumer women prepare food with fruits and vegetables which grow in their garden for themselves and/or their families and they increase production with people demand in time were determined. These women involved in the production process with practical, get involved in consuming process through consuming this practice own or share via social media to consume someone else. Thus, prosumer women, both contribute to development of prosumer culture and support the consumer culture, product their natural foods.
Prosumer Natural food Social media Social Media Marketing Production-Consumption
Diğer ID | JA76PZ25TS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 57 |