Bu araştırmada annelerin kabul red düzeylerinin çocuğun mizacı ile bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Ankara ili Sincan ilçesinde bulunan özel anaokuluna devam eden dört-beş yaş arasındaki çocukların anneleri alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Aile- Çocuk İlişkileri Ölçeği-Anne Formu ve Çocuklar için Kısa Mizaç Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, Varyans Analizi ve Pearson korelasyon katsayısından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; çocuğun yaşı, annenin sahip olduğu çocuk sayısı ve öğrenim durumunun annelerin kabul-red düzeylerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu ( p.01) belirlenmiştir.
okul öncesi dönem çocuk mizaç anne kabul-red düzeyi sosyo demografik değişkenler
In the study was aimed examination with regard to some variables of mother’s acceptance and rejected level with
child’s temperament. Mothers of children between the ages 4-5 in the state nursery school located in the county
of Çankırı were included in the study. As data collection tool was used to "General Information Form", "Parent -
Child Relationship Scale Mother Form" and "Short Temperament Scale for Children". In the analysis of data "ttest",
variance analysis and Pearson's correlation coefficient was used. As a result, variables age of child,
mother’s having children number and education status of mother was determined to cause a significant
difference in mother’s acceptance and rejected level (p<.05). In the study, relationship between children’s
temperaments and mother’s acceptance and rejected level was also found not to be significant (p<.05).
Diğer ID | JA47NN99VH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 58 |