Gelişmekte olan diğer birçok ülke ekonomisi gibi, üyesi olduğu Sovyetler Birliği’nin dağılmasının ardından merkezi planlamacı ekonomik yapıdan piyasa ekonomisine geçiş yapmak zorunda kalan Kırgızistan ekonomisi için de turizm büyük bir önem taşımaktadır. Karşılaştırmalı üstünlükler çerçevesinde, bölgesindeki ülkelere göre daha avantajlı durumda olan Kırgızistan’ın sahip olduğu turizm potansiyelinin ortaya çıkarılması daha gerçekçi ve etkin politikaların belirlenmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Barındırdığı potansiyele ve ülke ekonomisi açısından taşıdığı öneme rağmen, bugüne kadar Kırgızistan’da turizm sektörünü ele alan ekonometrik bir çalışma yapılmamıştır. Bu çalışma bu yönde bir adım atmayı amaçlamaktadır.
Bu çerçevede, Kırgızistan’a gelen turist sayısını etkileyen talep yanlı faktörler panel çekim modeli yaklaşımıyla araştırılmıştır. Elde edilen bulgular, turist gönderen ülkelerin ekonomik büyüklükleri ve uzaklık gibi faktörlerin Kırgızistan’a yönelik turist akımı üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 63 |