Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ön Lisans Öğrencilerinin Kampüs Yaşamından Beklentileri ve Karşılaştıkları Sorunlar: Isparta Meslek Yüksekokulu Grafik Tasarım Programı Örneği

Yıl 2019, Sayı: 71, 149 - 156, 19.03.2019

Öz

Öğrenci yaşamının odak noktası olan
kampüsler (yerleşke), akademik,
sosyal, kültürel, entelektüel  ve sportif etkinlikleri gerçekleştirmeye yönelik organizasyonel ve
alt yapıya ilişkin kapasiteleri içinde barındıran, yerleşim birimleridir. Bir
başka deyişle,
derslikleri, amfileri, laboratuvarları, kültür merkezleri, sanat evleri,
yemek salonları, kafeteryaları, spor üniteleri, bankaları, iletişim ve
ulaştırma ofisleri, yurtları, eğlence mekânları, öğrenci meydanı ve
şenlikleriyle gündüz ve gece canlı bir yaşam alanıdır.



Buna göre, üniversite kampüs yaşamı öğrencilerin
sadece derslere girip çıktığı bir ortamdan daha fazlasıdır.  Öğrencilerin sosyalleştiği, bilgi, kültür ve
iletişim bakımından kendini geliştirme imkanı buldukları ve önemli bir zaman
dilimini geçirdikleri yerlerdir. Bu zaman diliminin kaliteli ve sorunsuz bir
şekilde geçmesi ise, üniversite kampüsündeki yaşam standartlarının da kaliteli
ve güvenli olmasına bağlıdır.



Çalışmada, Süleyman Demirel Üniversitesi’ndeki Doğu ve
Batı Yerleşkeleri (Kampüsleri)’nin öğrencilere sunduğu fırsatları, öğrencilerin
kampüste karşılaştıkları sorunları irdelemek ve daha iyi bir kampüsten
(yerleşkeden) beklentilerini ortaya koyabilmek amacıyla, Isparta Meslek
Yüksekokulu Grafik Tasarım Programı’nda öğrenim görmekte olan
70 öğrenciden barınma, ulaşım, sosyal yaşam, internet ağı, spor
imkanları, öğretim kadrosu, derslikler, bilgi merkezi, yemekhane, kantin-  kafeterya, ders araç-gereç ve malzemesi
ihtiyaçlarının karşılanabilmesi vb. kategoriler 
açısından değerlendirmeler yapmaları istenmiştir.  Üniversite yerleşkesinde yaşadıkları sorunlar
ve bu sorunların aşılabilmesi için 
beklentileri, önerileri Ishikawa
Diyagramı ile gösterilmiştir.



 

Kaynakça

  • Yılmaz A., ve Unanoğulu, M., (2009). Kıyaslama. İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları No: 11. Erçevik, B., ve Önal, F. (2011). Üniversite Kampüs Sistemlerinde Sosyal Mekan Kullanımları, Megaron 6 (3), 151- 161. Gürbüz, H., ve Çakmak, M., (2012). Çevre Sorunları ve Etkilerini Belirlemede Balık Kılçığı Diyagramı Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 71-86. Özkan, S., ve Yılmaz, E. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği), Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(13), sayfa aralığı Yaylalı, Y., ve Çil, B., ve Can, E., Işın, Kampüs Morfolojisi: Bir Yaşam Alanı Olarak Üniversite Yerleşkelerinin Analizi, devamı varmı http://www.academia.edu/19646975, adresinden 12 Şubat 2017 tarihinde ele alınmıştır. Süleyman Demirşe Üniversitesi (2017). Yerleşke ve yaşam. http://w3.sdu.edu.tr/sayfa/5532/yerleskede-yasam, adresinden 21 Şubat 2017 tarihinde ele alınmıştır.

Undergraduate Students Campus Life Expectations And They Face Problems: Isparta Vocational School Graphic Design Programme Example

Yıl 2019, Sayı: 71, 149 - 156, 19.03.2019

Öz

Student life is the focal point of the
campus (the campus), academic, social, cultural, intellectual and athletic
activities to perform organizational and infrastructure capacities in relation
to, residential units. In other words, classroom, amplifiers, labs, cultural
centers, art houses, dining rooms, cafeterias, sports units, banks,
communications and transportation offices, dormitories, entertainment venues,
live day and night with student square and Festival is a living space.

Accordingly, the University campus life
and students ' only course is more than a media out. In terms of knowledge,
culture and communication students gives them social harmony, self improvement,
we found the opportunity to spend a significant period of time and place. This
time, pass the quality and seamlessly, University campus living standards
depends on the quality and safe.

In the study, Suleyman Demirel University
of the East and West Campuses (Campus) offers opportunities to students,
students encounter problems on campus, to convey a better campus (the campus),
transcends the expectations of vocational school of graphic design in order to
program in the 70 students, housing, transportation, education, social life,
internet network, sports facilities, instructors, classrooms, a cafeteria,
canteen-cafeteria, information center, and the course material needs can be
met, and so were asked to make assessments in terms of categories. University
campus in order to overcome their problems and expectations for these problems,
suggestions, Ishikawa Diagram.







 

Kaynakça

  • Yılmaz A., ve Unanoğulu, M., (2009). Kıyaslama. İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları No: 11. Erçevik, B., ve Önal, F. (2011). Üniversite Kampüs Sistemlerinde Sosyal Mekan Kullanımları, Megaron 6 (3), 151- 161. Gürbüz, H., ve Çakmak, M., (2012). Çevre Sorunları ve Etkilerini Belirlemede Balık Kılçığı Diyagramı Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 71-86. Özkan, S., ve Yılmaz, E. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği), Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(13), sayfa aralığı Yaylalı, Y., ve Çil, B., ve Can, E., Işın, Kampüs Morfolojisi: Bir Yaşam Alanı Olarak Üniversite Yerleşkelerinin Analizi, devamı varmı http://www.academia.edu/19646975, adresinden 12 Şubat 2017 tarihinde ele alınmıştır. Süleyman Demirşe Üniversitesi (2017). Yerleşke ve yaşam. http://w3.sdu.edu.tr/sayfa/5532/yerleskede-yasam, adresinden 21 Şubat 2017 tarihinde ele alınmıştır.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilgün Dolmacı Bu kişi benim

Yasemin Duran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 71

Kaynak Göster

APA Dolmacı, N., & Duran, Y. (2019). Ön Lisans Öğrencilerinin Kampüs Yaşamından Beklentileri ve Karşılaştıkları Sorunlar: Isparta Meslek Yüksekokulu Grafik Tasarım Programı Örneği. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(71), 149-156.