Technological developments have started to come to the forefront in education as well as in all business lines. Especially with the impact of the COVID-19 pandemic, the use of distance education and digital infrastructures has increased, and efforts have been made to make education independent from the place after the pandemic. Especially within the scope of applied education, internship problems were experienced, and alternative solutions were considered. The main purpose of this study is to examine the theoretical assumptions of creating a laboratory and creating a virtual internship program to offer a virtual business process experience with virtual reality infrastructure for Business Administration Department students. From this point of view, the studies in the literature were examined and assumptions were made on the advantages to be gained by implementing this practice.
Business Administration Virtual Reality Digital Education Opportunities Internship Digitalization
Teknolojik gelişmeler tüm iş kollarında etkisini gösterdiği gibi eğitimde de ön plana çıkmaya başlamıştır. Özellikle COVID-19 salgının etkisiyle uzaktan eğitim ve dijital alt yapıların kullanımı artış göstermiş, pandemi sonrası da eğitimin mekandan bağımsız hale gelmesi adına çalışmalar yapılmıştır. Özellikle uygulamalı eğitim kapsamında staj sorunları yaşanmış ve buna alternatif çözümler düşünülmüştür. Bu çalışmanın temel amacı, İşletme Bölümü öğrencileri için sanal gerçeklik altyapısıyla sanal bir iş süreci deneyimi sunmak için bir laboratuvar oluşturmanın ve sanal bir staj programı yaratmanın teorik varsayımlarını incelemektir. Buradan hareketle literatürdeki çalışmalar incelenmiş ve bu uygulamanın hayata geçirilmesiyle elde edilecek avantajlar üzerine varsayımlarda bulunulmuştur.
İşletme Sanal Gerçeklik Dijital Eğitim Olanakları Staj Dijitalleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin:Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %25'ye kadar kabul edilmektedir. %25 nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.