The entertainment industry includes companies engaged in telecommunications services, television, music streaming, video games, and live events. Gaming has gained momentum in revenue growth in the entertainment industry over the past decade. This momentum has made the gaming industry one of the most popular areas of the entertainment industry. Official leagues have been teamed up with professional players, and the concept of e-sports has become widespread. MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), which is a derivative of MMO (massively multiplayer online) games, is the name given to the games played on the Internet in which players destroy the opponent's base by dominating specific objectives on a map, usually with two teams of five players each. LoL (League of Legends) is one of the most popular MOBA games. Predicting winners in online games has become an essential application for machine learning models. This research aims to predict classification with machine learning methods of match winner with LoL player metrics. Key performance metrics and their impact on each game model were analyzed. The results show that winner prediction is possible in League of Legends, also, LightGBM (0.97), Logistic Regression (0.96), SVM and GBC (Gradient Boosting Classifier) (0.95) are outperformed with a high accuracy ratio. This paper will contribute to the classification research on topic of gaming with machine learning.
Gaming Classification Machine Learning League of Legends Moba
Eğlence endüstrisi, telekomünikasyon hizmetleri, televizyon, müzik, video oyunları ve canlı konserler gibi işlerle uğraşan alışılmadık derecede geniş bir şirket yelpazesini içerir. Oyun, son on yılda eğlence sektöründe gelir artışı ivmesi elde etmiştir. Bu ivme oyun sektörünü eğlence endüstrisinin en popular alanlarından biri haline getirmiştir. Profesyonel oyuncularla resmi ligler kurulmuş ve e-spor kavramı yaygın hale gelmeye başlamıştır. Çevrimiçi oyun türlerinden olan MMO (Massive Multiplayer Online) oyunların bir türevi olarak karşımıza çıkan MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) internet üzerinde genellikle 5 kişilik 2 takımla bir harita üzerinde belirli yapıları domine ederek rakibin üssünü yok etme hedefiyle oynanan oyunlara verilen isimdir. LoL (League of Legends) bir MOBA oyunudur. Çevrimiçi video oyunlarında kazananların tahmini, makine öğrenmesi tabanlı tahmin modelleri için önemli bir uygulama haline gelmiştir. Araştırmanın hedefi LoL oyuncu metrikleriyle maç kazanma tahminin makine öğrenmesi yöntemleriyle sınıflandırma tahminidir. Önemli performans ölçütleri ve bunların her bir oyun modeli üzerindeki etkisi de analiz edildi. Sonuçlar, League of Legends oyununda kazanan tahmininin mümkün olduğunu göstermektedir. LightGBM (0.97), Lojistik regresyon (0,96), SVM ve GBC (0.95) başarım oranı ile öne çıkan algoritmalardır. Çalışmanın oyun alanında makine öğrenmesiyle sınıflandırma çalışmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yazılım Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |