Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’den Azerbaycan’a Yönelik Düzenlenen Paket Tur Özelliklerinin İncelenmesi

Yıl 2024, , 115 - 132, 01.09.2024
https://doi.org/10.22466/acusbd.1507218

Öz

Son 20 yılda Azerbaycan turizmi önemli bir büyüme ve gelişme kaydetmiştir. Ülke, dünyanın her köşesinden turist çekmek için zengin tarihini, kültürel mirasını, doğal güzelliklerini ve oluşturulan modern altyapısını tanıtmaya çalışmaktadır. Bu süreçte Türk turistlerin Azerbaycan turizmi üzerindeki etkisi oldukça belirgindir. Tarihi ve kültürel bağları nedeniyle, Azerbaycan, Türk turistler için oldukça cazip bir seyahat destinasyonudur. Türkiye'den düzenlenen paket turlar ise Azerbaycan turizminin canlanmasına ve ekonomik istikrarına katkı sağladığı gibi, turistlerin dil bariyeri olmadan farklı deneyimler elde etmelerine olanak sunmaktadır. Bu araştırmada, Türkiye’den Azerbaycan’a düzenlenen paket turların incelenmesi ve genel özelliklerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için yapılan web taraması ile Türkiye’den Azerbaycan’a yönelik 47 paket tur programı tespit edilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre, belirlenen turların büyük bir bölümünün tek destinasyona yönelik, sıkı yapılandırılmamış, kültürel ağırlıklı hibrit şehir turları olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, çoğunun Bakü destinasyonuna yönelik bir transit hava ulaşımı ile, turistik talebin yoğun olduğu Türkiye’deki büyük şehirlerden başladığı belirlenmiştir. Paket tur programlarında en sık yer alan çekiciliklerin Bakü’deki Şehitler Hiyabanı, Ateşgah, Gobustan, İçeri Şehir ve Alev Kuleleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2001). Seyahat işletmelerinde tur planlaması ve yönetimi. Detay Yayıncılık.
  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2001). Seyahat işletmelerinde tur planlaması ve yönetimi. Detay Yayıncılık.
  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2006). Turizmde rehberlik (2. Baskı). Gazi Kitapevi.
  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2006). Turizmde rehberlik (2. Baskı). Gazi Kitapevi.
  • Ahmadov, F., Mirzayeva, G., & Mammadov, I. (2021). Competitiveness analysis of the tourism sector in Azerbaijan and the clustering problem. Journal of Environmental Management & Tourism, 12(8), 2240-2250. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Ahmadov, F., Mirzayeva, G., & Mammadov, I. (2021). Competitiveness analysis of the tourism sector in Azerbaijan and the clustering problem. Journal of Environmental Management & Tourism, 12(8), 2240-2250. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Akbulut, B. A. ve Doğancılı, O. S. (2018). Ankara’da bulunan seyahat acentalarının DOKAP (Doğu Karadeniz Projesi) illerine düzenlediği turlar ve web sitelerinde yer alan tur programlarının içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 349-375.
  • Akbulut, B. A. ve Doğancılı, O. S. (2018). Ankara’da bulunan seyahat acentalarının DOKAP (Doğu Karadeniz Projesi) illerine düzenlediği turlar ve web sitelerinde yer alan tur programlarının içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 349-375.
  • Alıyev, J. ve Kızılırmak, İ. (2023). Azerbaycan’ın Karabağ Bölgesinin kültür turizmi açısından incelenmesi. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(2), 84-103.
  • Alıyev, J. ve Kızılırmak, İ. (2023). Azerbaycan’ın Karabağ Bölgesinin kültür turizmi açısından incelenmesi. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(2), 84-103.
  • Aliyev, V. (2021). Halal tourism - the type of tourism required in Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism (JEMT), 12(06), 1576-1585. https://doi.org/10.14505//jemt.12.6(54).14
  • Aliyev, V. (2021). Halal tourism - the type of tourism required in Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism (JEMT), 12(06), 1576-1585. https://doi.org/10.14505//jemt.12.6(54).14
  • Aliyev, V. (2022). Assessment of gastronomic tourism potential in the Ganja-Gazakh economic region of Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism, 13(4), 1142-1150. https://doi.org/10.14505/jemt.v13.4(60).20
  • Aliyev, V. (2022). Assessment of gastronomic tourism potential in the Ganja-Gazakh economic region of Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism, 13(4), 1142-1150. https://doi.org/10.14505/jemt.v13.4(60).20
  • Ardıç Yetiş, Ş. (2020). Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi. O. İçöz, M. Uysal, M. Tuna ve A. Başoda (Ed.), MTCON'20 Kıtalararası Turizm Yönetimi Konferansı Bildiriler Kitabı. İçinde (ss. 1878-1891). Detay Yayıncılık.
  • Ardıç Yetiş, Ş. (2020). Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi. O. İçöz, M. Uysal, M. Tuna ve A. Başoda (Ed.), MTCON'20 Kıtalararası Turizm Yönetimi Konferansı Bildiriler Kitabı. İçinde (ss. 1878-1891). Detay Yayıncılık.
  • Azerbaijan Tourism Board (2024a). Interactive arrivals dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024a). Interactive arrivals dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024b). Interactive database dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024b). Interactive database dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024c). Open Data Warehouse. Retrieved April 14, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024c). Open Data Warehouse. Retrieved April 14, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azizov, A. (2021). Innovation development and entrepreneurship management in tourism of Azerbaijan: Current trends and priorities. Marketing and Management of Innovations, 4, 104-120. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-09
  • Azizov, A. (2021). Innovation development and entrepreneurship management in tourism of Azerbaijan: Current trends and priorities. Marketing and Management of Innovations, 4, 104-120. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-09
  • Bağırov, M. (2023). Azerbaycan ulaşım ve lojistik sistemi uluslararası düzey: Tarihsel yaklaşım, mevcut gerçekler ve perspektifler. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 312-326. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1251413
  • Bağırov, M. (2023). Azerbaycan ulaşım ve lojistik sistemi uluslararası düzey: Tarihsel yaklaşım, mevcut gerçekler ve perspektifler. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 312-326. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1251413
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bayramli, G. & Aliyev, V. (2020). Econometric analysis of tourist demand in the Absheron Peninsula (Baku-Azerbaijan). Research in World Economy, 11(3), 251-260. https://doi.org/10.5430/rwe.v11n3p251
  • Bayramli, G. & Aliyev, V. (2020). Econometric analysis of tourist demand in the Absheron Peninsula (Baku-Azerbaijan). Research in World Economy, 11(3), 251-260. https://doi.org/10.5430/rwe.v11n3p251
  • Bieger, T. & Wittmer, A. (2006). Air transport and tourism - perspectives and challenges for destinations, airlines and governments. Journal of Air Transport Management, 12(1), 40-46. https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2005.09.007
  • Bieger, T. & Wittmer, A. (2006). Air transport and tourism - perspectives and challenges for destinations, airlines and governments. Journal of Air Transport Management, 12(1), 40-46. https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2005.09.007
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/qrj0902027
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/qrj0902027
  • Ceylan, U. ve Güven, Ö. Z. (2017). Yerli turistlerin satın aldıkları yurtdışı (outgoing) paket turları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 515-532.
  • Ceylan, U. ve Güven, Ö. Z. (2017). Yerli turistlerin satın aldıkları yurtdışı (outgoing) paket turları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 515-532.
  • Çeşmeci, N. (2004). Türkiye`de paket turların yönetiminde turist rehberlerinin fonksiyonu: Yönetsel rollerin tespiti, sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Çeşmeci, N. (2004). Türkiye`de paket turların yönetiminde turist rehberlerinin fonksiyonu: Yönetsel rollerin tespiti, sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Çeşmeci, N. (2022). An analysis of cultural tours from Türkiye to Georgia and Azerbaijan. In A. Chico, N. Abdullazada & M. S. Bhatti (Eds.), 3rd International Azerbaijan Congress on Humanities and Social Sciences Proceedings Book (pp.39-40). BZT Academy.
  • Çeşmeci, N. (2022). An analysis of cultural tours from Türkiye to Georgia and Azerbaijan. In A. Chico, N. Abdullazada & M. S. Bhatti (Eds.), 3rd International Azerbaijan Congress on Humanities and Social Sciences Proceedings Book (pp.39-40). BZT Academy.
  • Çokişler, N. (2021). Türk dünyasının turizm alanında i̇şbirliği girişimleri: Bir doküman i̇ncelemesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(Özel Sayı), 125-136. https://doi.org/10.33206/mjss.997517
  • Çokişler, N. (2021). Türk dünyasının turizm alanında i̇şbirliği girişimleri: Bir doküman i̇ncelemesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(Özel Sayı), 125-136. https://doi.org/10.33206/mjss.997517
  • Demiroğlu, O., & Müller, D. (2021). Managing emerging destinations: The case of Azerbaijan. Journal of Tourismology, 7(1), 1-27. http://dx.doi.org/10.26650/jot.2021.7.1.0001
  • Demiroğlu, O., & Müller, D. (2021). Managing emerging destinations: The case of Azerbaijan. Journal of Tourismology, 7(1), 1-27. http://dx.doi.org/10.26650/jot.2021.7.1.0001
  • Duman, T. (2003). Paket tur değeri: Teori ve öneriler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 14(1), 45-55.
  • Duman, T. (2003). Paket tur değeri: Teori ve öneriler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 14(1), 45-55.
  • Dunne, G. (2009). Motivation and decision making in city break travel: The case of Dublin. VDM Publishing.
  • Dunne, G. (2009). Motivation and decision making in city break travel: The case of Dublin. VDM Publishing.
  • Gaziyev, E. ve Boyacıoğlu, E. Z. (2021). Azerbaycan ekonomisinin gelişiminde turizmin yeri: Türkiye tecrübesinin uygulanabilirliği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 6(2), 275-295. https://doi.org/10.37847/tdtad.977689
  • Gaziyev, E. ve Boyacıoğlu, E. Z. (2021). Azerbaycan ekonomisinin gelişiminde turizmin yeri: Türkiye tecrübesinin uygulanabilirliği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 6(2), 275-295. https://doi.org/10.37847/tdtad.977689
  • Gençoğlu, F. (2023, Nisan, 15). Türkiye, Azerbaycan'a en çok turist gönderen ilk 5 ülkeden biri. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiye-azerbaycana-en-cok-turist-gonderen-ilk-5-ulkeden-biri/2872768 adresinden 2 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gençoğlu, F. (2023, Nisan, 15). Türkiye, Azerbaycan'a en çok turist gönderen ilk 5 ülkeden biri. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiye-azerbaycana-en-cok-turist-gonderen-ilk-5-ulkeden-biri/2872768 adresinden 2 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gül Yılmaz, E. (2023). Paket tur konusunda yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi: Web of Science örneği (Bibliometric analysis of research on package tour: A Web of Science example). Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 11(3), 2380-2400. https://doi.org/10.21325/jotags.2023.1298
  • Gül Yılmaz, E. (2023). Paket tur konusunda yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi: Web of Science örneği (Bibliometric analysis of research on package tour: A Web of Science example). Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 11(3), 2380-2400. https://doi.org/10.21325/jotags.2023.1298
  • Güven, Ö. (2018). Paket tur kapsamında sunulan hizmetlerin kalitesinin davranışsal niyet üzerine etkileri: Yurt dışı paket tur satın alan yerli turistler üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 657-674.
  • Güven, Ö. (2018). Paket tur kapsamında sunulan hizmetlerin kalitesinin davranışsal niyet üzerine etkileri: Yurt dışı paket tur satın alan yerli turistler üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 657-674.
  • Halis, M., Ehadov, R. ve Halis, M. (2016). Azerbaycan / Gence Bölgesi turizm sektörünün rekabet analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 560-571.
  • Halis, M., Ehadov, R. ve Halis, M. (2016). Azerbaycan / Gence Bölgesi turizm sektörünün rekabet analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 560-571.
  • Hasanov, H. (2024). The impact of event tourism on tourism facilities operating in Azerbaijan. Management and Entrepreneurship: Trends of Development, 1(27), 44-52. https://doi.org/10.26661/2522-1566/2024-1/27-04
  • Hasanov, H. (2024). The impact of event tourism on tourism facilities operating in Azerbaijan. Management and Entrepreneurship: Trends of Development, 1(27), 44-52. https://doi.org/10.26661/2522-1566/2024-1/27-04
  • Hasanzadeh, M. (2023). The development of agrotourism in Azerbaijan: Based on the Italian experience. Agora International Journal of Economical Sciences, 17(2), 68-77. https://doi.org/10.15837/aijes.v17i2.6443
  • Hasanzadeh, M. (2023). The development of agrotourism in Azerbaijan: Based on the Italian experience. Agora International Journal of Economical Sciences, 17(2), 68-77. https://doi.org/10.15837/aijes.v17i2.6443
  • Heikkilä, J., Poladova, A. & Kääriä, J. (2014). Need for service design development for sustainable rural tourism in Azerbaijan. Baltic Journal of European Studies, 4(2), 83-98. https://doi.org/10.2478/bjes-2014-0017
  • Heikkilä, J., Poladova, A. & Kääriä, J. (2014). Need for service design development for sustainable rural tourism in Azerbaijan. Baltic Journal of European Studies, 4(2), 83-98. https://doi.org/10.2478/bjes-2014-0017
  • Huseynli, B. (2023a). Identification of features for the city branding: The case of Shusha city, Azerbaijan as tourism destination. Journal of Environmental Management and Tourism, 14(4): 1972-1983. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Huseynli, B. (2023a). Identification of features for the city branding: The case of Shusha city, Azerbaijan as tourism destination. Journal of Environmental Management and Tourism, 14(4): 1972-1983. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Huseynli, N. (2023b). A study on the causality relationship between total capital increase, foreign investments, and tourism sector revenues in Azerbaijan. Journal of Environmental Management & Tourism, 14(2), 469-476. https://doi.org/10.14505/jemt.14.2(66).16
  • Huseynli, N. (2023b). A study on the causality relationship between total capital increase, foreign investments, and tourism sector revenues in Azerbaijan. Journal of Environmental Management & Tourism, 14(2), 469-476. https://doi.org/10.14505/jemt.14.2(66).16
  • Huseynlı, N. ve Toksöz, D. (2024). Bakü’deki kültür turizminin mevcut durumu ve potansiyelinin belirlenmesi. Journal of Applied Tourism Research, 5(1), 1-13.
  • Huseynlı, N. ve Toksöz, D. (2024). Bakü’deki kültür turizminin mevcut durumu ve potansiyelinin belirlenmesi. Journal of Applied Tourism Research, 5(1), 1-13.
  • Hwang, Y. & Fesenmaier, D. R. (2003). Multidestination pleasure travel patterns: Empirical evidence from the American travel survey. Journal of Travel Research, 42(2), 166-171. https://doi.org/10.1177/0047287503253936
  • Hwang, Y. & Fesenmaier, D. R. (2003). Multidestination pleasure travel patterns: Empirical evidence from the American travel survey. Journal of Travel Research, 42(2), 166-171. https://doi.org/10.1177/0047287503253936
  • Ibragimov, N. (2023). Scientific basis for achievement of sustainable competitiveness of a tourist destination. Economic Series of the Bulletin of the L.N. Gumilyov ENU, (4), 87-110. https://doi.org/10.32523/2789-4320-2023-4-87-110
  • Ibragimov, N. (2023). Scientific basis for achievement of sustainable competitiveness of a tourist destination. Economic Series of the Bulletin of the L.N. Gumilyov ENU, (4), 87-110. https://doi.org/10.32523/2789-4320-2023-4-87-110
  • Imrani, Z., Zeynal, Z. K., Mammadova, G. S., & Vysotskyi, О. (2022). Opportunities and prospects for the development of speleotourism in Azerbaijan. Journal of Geology, Geography and Geoecology, 31(2), 293-301. https://doi.org/10.15421/112227
  • Imrani, Z., Zeynal, Z. K., Mammadova, G. S., & Vysotskyi, О. (2022). Opportunities and prospects for the development of speleotourism in Azerbaijan. Journal of Geology, Geography and Geoecology, 31(2), 293-301. https://doi.org/10.15421/112227
  • İçöz, O. (2003). Seyahat acentaları ve tur operatörlüğü yönetimi, Turhan Kitabevi.
  • İçöz, O. (2003). Seyahat acentaları ve tur operatörlüğü yönetimi, Turhan Kitabevi.
  • İslamlı, N. & Polat Üzümcü, T. (2022). Azerbaycan turizm sektörü resmi birlikleri web sayfalarının analizi. Beykoz Akademi Dergisi, 2(1), 89-103. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/89-103
  • İslamlı, N. & Polat Üzümcü, T. (2022). Azerbaycan turizm sektörü resmi birlikleri web sayfalarının analizi. Beykoz Akademi Dergisi, 2(1), 89-103. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/89-103
  • Jacobsen, J. K. S., Skogheim, R. & Dann, G. M. S. (2014). Sun, sea, sociability, and sightseeing: Mediterranean summer holidaymaking revisited. Anatolia, 26(2), 186-199. https://doi.org/10.1080/13032917.2014.931288
  • Jacobsen, J. K. S., Skogheim, R. & Dann, G. M. S. (2014). Sun, sea, sociability, and sightseeing: Mediterranean summer holidaymaking revisited. Anatolia, 26(2), 186-199. https://doi.org/10.1080/13032917.2014.931288
  • Karamustafa, K., & Çeşmeci, N. (2006). Paket tur operasyonunda turist rehberlerinin karşılaştıkları yönetsel sorunlar üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 70-86.
  • Karamustafa, K., & Çeşmeci, N. (2006). Paket tur operasyonunda turist rehberlerinin karşılaştıkları yönetsel sorunlar üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 70-86.
  • Kaya, E., Karakuş, Y. & Onat, G. (2024). Azerbaijan and Türkiye’s tourism ties: The role of Zangezur Corridor. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 6(1), 16-27. https://doi.org/10.51525/johti.1406400
  • Kaya, E., Karakuş, Y. & Onat, G. (2024). Azerbaijan and Türkiye’s tourism ties: The role of Zangezur Corridor. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 6(1), 16-27. https://doi.org/10.51525/johti.1406400
  • Kervankıran, İ. ve Bağmancı, M. (2020). Turizm hareketliliğine karşı istikametten bakmak: Türkiye’den yurt dışına olan seyahatlerin görünümü. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(3), 686-712. https://doi.org/10.21547/jss.744618
  • Kervankıran, İ. ve Bağmancı, M. (2020). Turizm hareketliliğine karşı istikametten bakmak: Türkiye’den yurt dışına olan seyahatlerin görünümü. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(3), 686-712. https://doi.org/10.21547/jss.744618
  • Kızılırmak, İ. (2011). Examination of Eastern Black Sea Region tour programmes organized by travel agencies for plateau tourism. Sosyal Bilimler Dergisi, 2011(2), 84-90.
  • Kızılırmak, İ. (2011). Examination of Eastern Black Sea Region tour programmes organized by travel agencies for plateau tourism. Sosyal Bilimler Dergisi, 2011(2), 84-90.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z., Küçükali, S. ve Atsız, O., (2015). Çanakkale’de düzenlenen Anzak tur programlarına yönelik bir içerik analizi. A. Kelkit (Ed). 16. Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı (ss. 1200-1208). Detay Yayıncılık.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z., Küçükali, S. ve Atsız, O., (2015). Çanakkale’de düzenlenen Anzak tur programlarına yönelik bir içerik analizi. A. Kelkit (Ed). 16. Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı (ss. 1200-1208). Detay Yayıncılık.
  • Kızılırmak, İ., Oğuzbalaban, G., Ofluoğlu, M. & kın, G. (2016). Türkiye’den Balkan Yarımadası’na düzenlenen paket turların incelenmesi (Bosna Hersek örneği). Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 184-202.
  • Kızılırmak, İ., Oğuzbalaban, G., Ofluoğlu, M. & kın, G. (2016). Türkiye’den Balkan Yarımadası’na düzenlenen paket turların incelenmesi (Bosna Hersek örneği). Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 184-202.
  • Koçak, G., Yağcı, M. İ. ve Duman, T. (2004). Seyahat edenlerin katıldıkları tur süresince algıladıkları parasal olmayan bedellere ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 105-112.
  • Koçak, G., Yağcı, M. İ. ve Duman, T. (2004). Seyahat edenlerin katıldıkları tur süresince algıladıkları parasal olmayan bedellere ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 105-112.
  • Liao, C., & Chuang, H. (2019). Tourist preferences for package tour attributes in tourism destination design and development. Journal of Vacation Marketing, 26(2), 230-246. https://doi.org/10.1177/1356766719880250
  • Liao, C., & Chuang, H. (2019). Tourist preferences for package tour attributes in tourism destination design and development. Journal of Vacation Marketing, 26(2), 230-246. https://doi.org/10.1177/1356766719880250
  • McKercher, B. (2002). Towards a classification of cultural tourists. International Journal of Tourism Research, 4(1), 29-38. https://doi.org/10.1002/jtr.346
  • McKercher, B. (2002). Towards a classification of cultural tourists. International Journal of Tourism Research, 4(1), 29-38. https://doi.org/10.1002/jtr.346
  • Memmedov, A.ve Hasanoğlu, M. (2023). Hazar Denizi’nden Akdeniz’e Zengezur Koridoru. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 6(2), 334-344. https://doi.org/10.33712/mana.1305013
  • Memmedov, A.ve Hasanoğlu, M. (2023). Hazar Denizi’nden Akdeniz’e Zengezur Koridoru. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 6(2), 334-344. https://doi.org/10.33712/mana.1305013
  • Məmmədov, Z. (2015). Azerbaycan Cumhuriyeti ile Türkiye Cumhuriyeti arasında turizm alanında işbirliğinin hukuki temelleri (2002-2010). Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 2(5), 177-188.
  • Məmmədov, Z. (2015). Azerbaycan Cumhuriyeti ile Türkiye Cumhuriyeti arasında turizm alanında işbirliğinin hukuki temelleri (2002-2010). Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 2(5), 177-188.
  • Muradov, İ. (2023). Analysis of methodological approaches in the economic assessment of the organization of tourism in the regions (in the context of Azerbaijan's tourism industry). Turizm Çalışmaları Dergisi, 5(1), 41-48.
  • Muradov, İ. (2023). Analysis of methodological approaches in the economic assessment of the organization of tourism in the regions (in the context of Azerbaijan's tourism industry). Turizm Çalışmaları Dergisi, 5(1), 41-48.
  • Musayeva, N., & Silinevica, I. (2016). Tourism development impact on the economy of Azerbaıjan. Latgale National Economy Research, 1(8), 61-68. https://doi.org/10.17770/lner2016vol1.8.1849
  • Musayeva, N., & Silinevica, I. (2016). Tourism development impact on the economy of Azerbaıjan. Latgale National Economy Research, 1(8), 61-68. https://doi.org/10.17770/lner2016vol1.8.1849
  • Oppermann, M. (1995). A model of travel itineraries. Journal of Travel Research, 33(4), 57-61. https://doi.org/10.1177/004728759503300409
  • Oppermann, M. (1995). A model of travel itineraries. Journal of Travel Research, 33(4), 57-61. https://doi.org/10.1177/004728759503300409
  • Önen, L. (2021). 1990 sonrası Türkiye ile Azerbaycan arasındaki sosyo kültürel ilişkiler. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(61), 923-932. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-61-10
  • Önen, L. (2021). 1990 sonrası Türkiye ile Azerbaycan arasındaki sosyo kültürel ilişkiler. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(61), 923-932. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-61-10
  • Öztürk, Y., San, R. A., Okumuş, F., & Rahimi, R. (2017). Travel motivations of Iranian tourists to Türkiye and their satisfaction level with all-inclusive package tours. Journal of Vacation Marketing, 25(1), 25-36. https://doi.org/10.1177/1356766717725562
  • Öztürk, Y., San, R. A., Okumuş, F., & Rahimi, R. (2017). Travel motivations of Iranian tourists to Türkiye and their satisfaction level with all-inclusive package tours. Journal of Vacation Marketing, 25(1), 25-36. https://doi.org/10.1177/1356766717725562
  • Ren, L. (2022). Chinese tourists’ changing behavior in package tours: The suppliers’ account. Tourist Studies, 22(4), 328-347. https://doi.org/10.1177/14687976221129644
  • Ren, L. (2022). Chinese tourists’ changing behavior in package tours: The suppliers’ account. Tourist Studies, 22(4), 328-347. https://doi.org/10.1177/14687976221129644
  • Rzayev, N., & Əsgərov, R. (2023). The role of incoming tourism in social economic development. Labor and Social Relations, 19(1), 100-110. https://doi.org/10.61764/lasr.1.2023.111-121
  • Rzayev, N., & Əsgərov, R. (2023). The role of incoming tourism in social economic development. Labor and Social Relations, 19(1), 100-110. https://doi.org/10.61764/lasr.1.2023.111-121
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Salihova, D., & Akbulaev, D. (2016). Analysis between the tourism sector and economic growth in Azerbaijan. International Journal of Advanced Research, 4(6), 698-704. https://doi.org/10.21474/ijar01/869
  • Salihova, D., & Akbulaev, D. (2016). Analysis between the tourism sector and economic growth in Azerbaijan. International Journal of Advanced Research, 4(6), 698-704. https://doi.org/10.21474/ijar01/869
  • Schuhbert, A., Thees, H., Herbold, V., Weinreiter, J., & Kantsperger, M. (2020). Cultural tourism routes as incubators for innovation and economic diversification: A potential analysis in the framework of the New Silk Road Initiative in Azerbaijan. Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie, 64(4), 211-232. https://doi.org/10.1515/zfw-2019-0021
  • Schuhbert, A., Thees, H., Herbold, V., Weinreiter, J., & Kantsperger, M. (2020). Cultural tourism routes as incubators for innovation and economic diversification: A potential analysis in the framework of the New Silk Road Initiative in Azerbaijan. Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie, 64(4), 211-232. https://doi.org/10.1515/zfw-2019-0021
  • Seferov, R., & Hesenov, T. (2006). Azerbaycan’ın turizm potansiyeli ve turizm etkinliklerinin değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (20), 255-272.
  • Seferov, R., & Hesenov, T. (2006). Azerbaycan’ın turizm potansiyeli ve turizm etkinliklerinin değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (20), 255-272.
  • Seferov, R. ve Kurbanova, S. (2018). Azerbaycan'da kış turizm potansiyeli ve gelişim olanakları. Future Visions Journal, 2(5), 13-19. https://doi.org/10.29345/futvis.55
  • Seferov, R. ve Kurbanova, S. (2018). Azerbaycan'da kış turizm potansiyeli ve gelişim olanakları. Future Visions Journal, 2(5), 13-19. https://doi.org/10.29345/futvis.55
  • Sheldon, P. J., & Mak, J. (1987). The demand for package tours: A mode choice model. Journal of Travel Research, 25(3), 13-17. https://doi.org/10.1177/004728758702500304
  • Sheldon, P. J., & Mak, J. (1987). The demand for package tours: A mode choice model. Journal of Travel Research, 25(3), 13-17. https://doi.org/10.1177/004728758702500304
  • Valiyeva, G. (2019). Basics of creating tourist and recreational zones. Geography and Tourism, (52), 24-32. https://doi.org/10.17721/2308-135x.2019.52.24-32
  • Valiyeva, G. (2019). Basics of creating tourist and recreational zones. Geography and Tourism, (52), 24-32. https://doi.org/10.17721/2308-135x.2019.52.24-32
  • Wong, C. S., & Kwong, W. Y. (2004). Outbound tourists’ selection criteria for choosing all-inclusive package tours. Tourism Management, 25(5), 581-592. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.06.002
  • Wong, C. S., & Kwong, W. Y. (2004). Outbound tourists’ selection criteria for choosing all-inclusive package tours. Tourism Management, 25(5), 581-592. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.06.002
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Examining the Characteristics of Outgoing Package Tours from Türkiye to Azerbaijan

Yıl 2024, , 115 - 132, 01.09.2024
https://doi.org/10.22466/acusbd.1507218

Öz

Over the past two decades, Azerbaijan's tourism has achieved significant growth and development. The country is promoting its rich history, cultural heritage, natural beauty, and modern infrastructure to attract tourists worldwide. During this process, the impact of Turkish tourists on Azerbaijani tourism is quite evident. Due to the historical and cultural ties between Azerbaijan and Türkiye, Azerbaijan is a desirable travel destination for Turkish tourists. Package tours organized from Türkiye not only contribute to the revival and economic stability of Azerbaijani tourism but also allow Turkish tourists to have different experiences without language barriers. This study aimed to ascertain the general characteristics of package tours originating from Türkiye. First, a web search was conducted to locate package tour programs. This search identified 47 tour programs which were then subjected to content analysis. The analysis results reveal that most of the identified tours to Azerbaijan are single-destination, non-strictly structured, cultural-oriented hybrid city tours. Furthermore, it was determined that most tours depart with transit air transport to Baku from major cities in Türkiye, where touristic demand is intense. Alley of Martyrs, Ateshgah, Gobustan, Walled City (Icherisheher), and the Flame Towers were found to be the most frequently included cultural attractions.

Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2001). Seyahat işletmelerinde tur planlaması ve yönetimi. Detay Yayıncılık.
  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2001). Seyahat işletmelerinde tur planlaması ve yönetimi. Detay Yayıncılık.
  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2006). Turizmde rehberlik (2. Baskı). Gazi Kitapevi.
  • Ahipaşaoğlu, S. H. (2006). Turizmde rehberlik (2. Baskı). Gazi Kitapevi.
  • Ahmadov, F., Mirzayeva, G., & Mammadov, I. (2021). Competitiveness analysis of the tourism sector in Azerbaijan and the clustering problem. Journal of Environmental Management & Tourism, 12(8), 2240-2250. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Ahmadov, F., Mirzayeva, G., & Mammadov, I. (2021). Competitiveness analysis of the tourism sector in Azerbaijan and the clustering problem. Journal of Environmental Management & Tourism, 12(8), 2240-2250. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Akbulut, B. A. ve Doğancılı, O. S. (2018). Ankara’da bulunan seyahat acentalarının DOKAP (Doğu Karadeniz Projesi) illerine düzenlediği turlar ve web sitelerinde yer alan tur programlarının içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 349-375.
  • Akbulut, B. A. ve Doğancılı, O. S. (2018). Ankara’da bulunan seyahat acentalarının DOKAP (Doğu Karadeniz Projesi) illerine düzenlediği turlar ve web sitelerinde yer alan tur programlarının içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 349-375.
  • Alıyev, J. ve Kızılırmak, İ. (2023). Azerbaycan’ın Karabağ Bölgesinin kültür turizmi açısından incelenmesi. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(2), 84-103.
  • Alıyev, J. ve Kızılırmak, İ. (2023). Azerbaycan’ın Karabağ Bölgesinin kültür turizmi açısından incelenmesi. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(2), 84-103.
  • Aliyev, V. (2021). Halal tourism - the type of tourism required in Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism (JEMT), 12(06), 1576-1585. https://doi.org/10.14505//jemt.12.6(54).14
  • Aliyev, V. (2021). Halal tourism - the type of tourism required in Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism (JEMT), 12(06), 1576-1585. https://doi.org/10.14505//jemt.12.6(54).14
  • Aliyev, V. (2022). Assessment of gastronomic tourism potential in the Ganja-Gazakh economic region of Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism, 13(4), 1142-1150. https://doi.org/10.14505/jemt.v13.4(60).20
  • Aliyev, V. (2022). Assessment of gastronomic tourism potential in the Ganja-Gazakh economic region of Azerbaijan. Journal of Environmental Management and Tourism, 13(4), 1142-1150. https://doi.org/10.14505/jemt.v13.4(60).20
  • Ardıç Yetiş, Ş. (2020). Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi. O. İçöz, M. Uysal, M. Tuna ve A. Başoda (Ed.), MTCON'20 Kıtalararası Turizm Yönetimi Konferansı Bildiriler Kitabı. İçinde (ss. 1878-1891). Detay Yayıncılık.
  • Ardıç Yetiş, Ş. (2020). Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi. O. İçöz, M. Uysal, M. Tuna ve A. Başoda (Ed.), MTCON'20 Kıtalararası Turizm Yönetimi Konferansı Bildiriler Kitabı. İçinde (ss. 1878-1891). Detay Yayıncılık.
  • Azerbaijan Tourism Board (2024a). Interactive arrivals dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024a). Interactive arrivals dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024b). Interactive database dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024b). Interactive database dashboard. Retrieved April 7, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024c). Open Data Warehouse. Retrieved April 14, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azerbaijan Tourism Board (2024c). Open Data Warehouse. Retrieved April 14, 2024, from https://www.tourismboard.az/page/872-tourism-database
  • Azizov, A. (2021). Innovation development and entrepreneurship management in tourism of Azerbaijan: Current trends and priorities. Marketing and Management of Innovations, 4, 104-120. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-09
  • Azizov, A. (2021). Innovation development and entrepreneurship management in tourism of Azerbaijan: Current trends and priorities. Marketing and Management of Innovations, 4, 104-120. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-09
  • Bağırov, M. (2023). Azerbaycan ulaşım ve lojistik sistemi uluslararası düzey: Tarihsel yaklaşım, mevcut gerçekler ve perspektifler. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 312-326. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1251413
  • Bağırov, M. (2023). Azerbaycan ulaşım ve lojistik sistemi uluslararası düzey: Tarihsel yaklaşım, mevcut gerçekler ve perspektifler. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 312-326. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1251413
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bayramli, G. & Aliyev, V. (2020). Econometric analysis of tourist demand in the Absheron Peninsula (Baku-Azerbaijan). Research in World Economy, 11(3), 251-260. https://doi.org/10.5430/rwe.v11n3p251
  • Bayramli, G. & Aliyev, V. (2020). Econometric analysis of tourist demand in the Absheron Peninsula (Baku-Azerbaijan). Research in World Economy, 11(3), 251-260. https://doi.org/10.5430/rwe.v11n3p251
  • Bieger, T. & Wittmer, A. (2006). Air transport and tourism - perspectives and challenges for destinations, airlines and governments. Journal of Air Transport Management, 12(1), 40-46. https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2005.09.007
  • Bieger, T. & Wittmer, A. (2006). Air transport and tourism - perspectives and challenges for destinations, airlines and governments. Journal of Air Transport Management, 12(1), 40-46. https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2005.09.007
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/qrj0902027
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/qrj0902027
  • Ceylan, U. ve Güven, Ö. Z. (2017). Yerli turistlerin satın aldıkları yurtdışı (outgoing) paket turları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 515-532.
  • Ceylan, U. ve Güven, Ö. Z. (2017). Yerli turistlerin satın aldıkları yurtdışı (outgoing) paket turları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 515-532.
  • Çeşmeci, N. (2004). Türkiye`de paket turların yönetiminde turist rehberlerinin fonksiyonu: Yönetsel rollerin tespiti, sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Çeşmeci, N. (2004). Türkiye`de paket turların yönetiminde turist rehberlerinin fonksiyonu: Yönetsel rollerin tespiti, sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Çeşmeci, N. (2022). An analysis of cultural tours from Türkiye to Georgia and Azerbaijan. In A. Chico, N. Abdullazada & M. S. Bhatti (Eds.), 3rd International Azerbaijan Congress on Humanities and Social Sciences Proceedings Book (pp.39-40). BZT Academy.
  • Çeşmeci, N. (2022). An analysis of cultural tours from Türkiye to Georgia and Azerbaijan. In A. Chico, N. Abdullazada & M. S. Bhatti (Eds.), 3rd International Azerbaijan Congress on Humanities and Social Sciences Proceedings Book (pp.39-40). BZT Academy.
  • Çokişler, N. (2021). Türk dünyasının turizm alanında i̇şbirliği girişimleri: Bir doküman i̇ncelemesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(Özel Sayı), 125-136. https://doi.org/10.33206/mjss.997517
  • Çokişler, N. (2021). Türk dünyasının turizm alanında i̇şbirliği girişimleri: Bir doküman i̇ncelemesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(Özel Sayı), 125-136. https://doi.org/10.33206/mjss.997517
  • Demiroğlu, O., & Müller, D. (2021). Managing emerging destinations: The case of Azerbaijan. Journal of Tourismology, 7(1), 1-27. http://dx.doi.org/10.26650/jot.2021.7.1.0001
  • Demiroğlu, O., & Müller, D. (2021). Managing emerging destinations: The case of Azerbaijan. Journal of Tourismology, 7(1), 1-27. http://dx.doi.org/10.26650/jot.2021.7.1.0001
  • Duman, T. (2003). Paket tur değeri: Teori ve öneriler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 14(1), 45-55.
  • Duman, T. (2003). Paket tur değeri: Teori ve öneriler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 14(1), 45-55.
  • Dunne, G. (2009). Motivation and decision making in city break travel: The case of Dublin. VDM Publishing.
  • Dunne, G. (2009). Motivation and decision making in city break travel: The case of Dublin. VDM Publishing.
  • Gaziyev, E. ve Boyacıoğlu, E. Z. (2021). Azerbaycan ekonomisinin gelişiminde turizmin yeri: Türkiye tecrübesinin uygulanabilirliği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 6(2), 275-295. https://doi.org/10.37847/tdtad.977689
  • Gaziyev, E. ve Boyacıoğlu, E. Z. (2021). Azerbaycan ekonomisinin gelişiminde turizmin yeri: Türkiye tecrübesinin uygulanabilirliği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 6(2), 275-295. https://doi.org/10.37847/tdtad.977689
  • Gençoğlu, F. (2023, Nisan, 15). Türkiye, Azerbaycan'a en çok turist gönderen ilk 5 ülkeden biri. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiye-azerbaycana-en-cok-turist-gonderen-ilk-5-ulkeden-biri/2872768 adresinden 2 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gençoğlu, F. (2023, Nisan, 15). Türkiye, Azerbaycan'a en çok turist gönderen ilk 5 ülkeden biri. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiye-azerbaycana-en-cok-turist-gonderen-ilk-5-ulkeden-biri/2872768 adresinden 2 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gül Yılmaz, E. (2023). Paket tur konusunda yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi: Web of Science örneği (Bibliometric analysis of research on package tour: A Web of Science example). Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 11(3), 2380-2400. https://doi.org/10.21325/jotags.2023.1298
  • Gül Yılmaz, E. (2023). Paket tur konusunda yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi: Web of Science örneği (Bibliometric analysis of research on package tour: A Web of Science example). Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 11(3), 2380-2400. https://doi.org/10.21325/jotags.2023.1298
  • Güven, Ö. (2018). Paket tur kapsamında sunulan hizmetlerin kalitesinin davranışsal niyet üzerine etkileri: Yurt dışı paket tur satın alan yerli turistler üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 657-674.
  • Güven, Ö. (2018). Paket tur kapsamında sunulan hizmetlerin kalitesinin davranışsal niyet üzerine etkileri: Yurt dışı paket tur satın alan yerli turistler üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 657-674.
  • Halis, M., Ehadov, R. ve Halis, M. (2016). Azerbaycan / Gence Bölgesi turizm sektörünün rekabet analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 560-571.
  • Halis, M., Ehadov, R. ve Halis, M. (2016). Azerbaycan / Gence Bölgesi turizm sektörünün rekabet analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 560-571.
  • Hasanov, H. (2024). The impact of event tourism on tourism facilities operating in Azerbaijan. Management and Entrepreneurship: Trends of Development, 1(27), 44-52. https://doi.org/10.26661/2522-1566/2024-1/27-04
  • Hasanov, H. (2024). The impact of event tourism on tourism facilities operating in Azerbaijan. Management and Entrepreneurship: Trends of Development, 1(27), 44-52. https://doi.org/10.26661/2522-1566/2024-1/27-04
  • Hasanzadeh, M. (2023). The development of agrotourism in Azerbaijan: Based on the Italian experience. Agora International Journal of Economical Sciences, 17(2), 68-77. https://doi.org/10.15837/aijes.v17i2.6443
  • Hasanzadeh, M. (2023). The development of agrotourism in Azerbaijan: Based on the Italian experience. Agora International Journal of Economical Sciences, 17(2), 68-77. https://doi.org/10.15837/aijes.v17i2.6443
  • Heikkilä, J., Poladova, A. & Kääriä, J. (2014). Need for service design development for sustainable rural tourism in Azerbaijan. Baltic Journal of European Studies, 4(2), 83-98. https://doi.org/10.2478/bjes-2014-0017
  • Heikkilä, J., Poladova, A. & Kääriä, J. (2014). Need for service design development for sustainable rural tourism in Azerbaijan. Baltic Journal of European Studies, 4(2), 83-98. https://doi.org/10.2478/bjes-2014-0017
  • Huseynli, B. (2023a). Identification of features for the city branding: The case of Shusha city, Azerbaijan as tourism destination. Journal of Environmental Management and Tourism, 14(4): 1972-1983. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Huseynli, B. (2023a). Identification of features for the city branding: The case of Shusha city, Azerbaijan as tourism destination. Journal of Environmental Management and Tourism, 14(4): 1972-1983. https://doi.org/10.14505/jemt.v14.4(68).09
  • Huseynli, N. (2023b). A study on the causality relationship between total capital increase, foreign investments, and tourism sector revenues in Azerbaijan. Journal of Environmental Management & Tourism, 14(2), 469-476. https://doi.org/10.14505/jemt.14.2(66).16
  • Huseynli, N. (2023b). A study on the causality relationship between total capital increase, foreign investments, and tourism sector revenues in Azerbaijan. Journal of Environmental Management & Tourism, 14(2), 469-476. https://doi.org/10.14505/jemt.14.2(66).16
  • Huseynlı, N. ve Toksöz, D. (2024). Bakü’deki kültür turizminin mevcut durumu ve potansiyelinin belirlenmesi. Journal of Applied Tourism Research, 5(1), 1-13.
  • Huseynlı, N. ve Toksöz, D. (2024). Bakü’deki kültür turizminin mevcut durumu ve potansiyelinin belirlenmesi. Journal of Applied Tourism Research, 5(1), 1-13.
  • Hwang, Y. & Fesenmaier, D. R. (2003). Multidestination pleasure travel patterns: Empirical evidence from the American travel survey. Journal of Travel Research, 42(2), 166-171. https://doi.org/10.1177/0047287503253936
  • Hwang, Y. & Fesenmaier, D. R. (2003). Multidestination pleasure travel patterns: Empirical evidence from the American travel survey. Journal of Travel Research, 42(2), 166-171. https://doi.org/10.1177/0047287503253936
  • Ibragimov, N. (2023). Scientific basis for achievement of sustainable competitiveness of a tourist destination. Economic Series of the Bulletin of the L.N. Gumilyov ENU, (4), 87-110. https://doi.org/10.32523/2789-4320-2023-4-87-110
  • Ibragimov, N. (2023). Scientific basis for achievement of sustainable competitiveness of a tourist destination. Economic Series of the Bulletin of the L.N. Gumilyov ENU, (4), 87-110. https://doi.org/10.32523/2789-4320-2023-4-87-110
  • Imrani, Z., Zeynal, Z. K., Mammadova, G. S., & Vysotskyi, О. (2022). Opportunities and prospects for the development of speleotourism in Azerbaijan. Journal of Geology, Geography and Geoecology, 31(2), 293-301. https://doi.org/10.15421/112227
  • Imrani, Z., Zeynal, Z. K., Mammadova, G. S., & Vysotskyi, О. (2022). Opportunities and prospects for the development of speleotourism in Azerbaijan. Journal of Geology, Geography and Geoecology, 31(2), 293-301. https://doi.org/10.15421/112227
  • İçöz, O. (2003). Seyahat acentaları ve tur operatörlüğü yönetimi, Turhan Kitabevi.
  • İçöz, O. (2003). Seyahat acentaları ve tur operatörlüğü yönetimi, Turhan Kitabevi.
  • İslamlı, N. & Polat Üzümcü, T. (2022). Azerbaycan turizm sektörü resmi birlikleri web sayfalarının analizi. Beykoz Akademi Dergisi, 2(1), 89-103. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/89-103
  • İslamlı, N. & Polat Üzümcü, T. (2022). Azerbaycan turizm sektörü resmi birlikleri web sayfalarının analizi. Beykoz Akademi Dergisi, 2(1), 89-103. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/89-103
  • Jacobsen, J. K. S., Skogheim, R. & Dann, G. M. S. (2014). Sun, sea, sociability, and sightseeing: Mediterranean summer holidaymaking revisited. Anatolia, 26(2), 186-199. https://doi.org/10.1080/13032917.2014.931288
  • Jacobsen, J. K. S., Skogheim, R. & Dann, G. M. S. (2014). Sun, sea, sociability, and sightseeing: Mediterranean summer holidaymaking revisited. Anatolia, 26(2), 186-199. https://doi.org/10.1080/13032917.2014.931288
  • Karamustafa, K., & Çeşmeci, N. (2006). Paket tur operasyonunda turist rehberlerinin karşılaştıkları yönetsel sorunlar üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 70-86.
  • Karamustafa, K., & Çeşmeci, N. (2006). Paket tur operasyonunda turist rehberlerinin karşılaştıkları yönetsel sorunlar üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 70-86.
  • Kaya, E., Karakuş, Y. & Onat, G. (2024). Azerbaijan and Türkiye’s tourism ties: The role of Zangezur Corridor. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 6(1), 16-27. https://doi.org/10.51525/johti.1406400
  • Kaya, E., Karakuş, Y. & Onat, G. (2024). Azerbaijan and Türkiye’s tourism ties: The role of Zangezur Corridor. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 6(1), 16-27. https://doi.org/10.51525/johti.1406400
  • Kervankıran, İ. ve Bağmancı, M. (2020). Turizm hareketliliğine karşı istikametten bakmak: Türkiye’den yurt dışına olan seyahatlerin görünümü. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(3), 686-712. https://doi.org/10.21547/jss.744618
  • Kervankıran, İ. ve Bağmancı, M. (2020). Turizm hareketliliğine karşı istikametten bakmak: Türkiye’den yurt dışına olan seyahatlerin görünümü. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(3), 686-712. https://doi.org/10.21547/jss.744618
  • Kızılırmak, İ. (2011). Examination of Eastern Black Sea Region tour programmes organized by travel agencies for plateau tourism. Sosyal Bilimler Dergisi, 2011(2), 84-90.
  • Kızılırmak, İ. (2011). Examination of Eastern Black Sea Region tour programmes organized by travel agencies for plateau tourism. Sosyal Bilimler Dergisi, 2011(2), 84-90.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z., Küçükali, S. ve Atsız, O., (2015). Çanakkale’de düzenlenen Anzak tur programlarına yönelik bir içerik analizi. A. Kelkit (Ed). 16. Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı (ss. 1200-1208). Detay Yayıncılık.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z., Küçükali, S. ve Atsız, O., (2015). Çanakkale’de düzenlenen Anzak tur programlarına yönelik bir içerik analizi. A. Kelkit (Ed). 16. Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı (ss. 1200-1208). Detay Yayıncılık.
  • Kızılırmak, İ., Oğuzbalaban, G., Ofluoğlu, M. & kın, G. (2016). Türkiye’den Balkan Yarımadası’na düzenlenen paket turların incelenmesi (Bosna Hersek örneği). Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 184-202.
  • Kızılırmak, İ., Oğuzbalaban, G., Ofluoğlu, M. & kın, G. (2016). Türkiye’den Balkan Yarımadası’na düzenlenen paket turların incelenmesi (Bosna Hersek örneği). Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 184-202.
  • Koçak, G., Yağcı, M. İ. ve Duman, T. (2004). Seyahat edenlerin katıldıkları tur süresince algıladıkları parasal olmayan bedellere ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 105-112.
  • Koçak, G., Yağcı, M. İ. ve Duman, T. (2004). Seyahat edenlerin katıldıkları tur süresince algıladıkları parasal olmayan bedellere ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 105-112.
  • Liao, C., & Chuang, H. (2019). Tourist preferences for package tour attributes in tourism destination design and development. Journal of Vacation Marketing, 26(2), 230-246. https://doi.org/10.1177/1356766719880250
  • Liao, C., & Chuang, H. (2019). Tourist preferences for package tour attributes in tourism destination design and development. Journal of Vacation Marketing, 26(2), 230-246. https://doi.org/10.1177/1356766719880250
  • McKercher, B. (2002). Towards a classification of cultural tourists. International Journal of Tourism Research, 4(1), 29-38. https://doi.org/10.1002/jtr.346
  • McKercher, B. (2002). Towards a classification of cultural tourists. International Journal of Tourism Research, 4(1), 29-38. https://doi.org/10.1002/jtr.346
  • Memmedov, A.ve Hasanoğlu, M. (2023). Hazar Denizi’nden Akdeniz’e Zengezur Koridoru. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 6(2), 334-344. https://doi.org/10.33712/mana.1305013
  • Memmedov, A.ve Hasanoğlu, M. (2023). Hazar Denizi’nden Akdeniz’e Zengezur Koridoru. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 6(2), 334-344. https://doi.org/10.33712/mana.1305013
  • Məmmədov, Z. (2015). Azerbaycan Cumhuriyeti ile Türkiye Cumhuriyeti arasında turizm alanında işbirliğinin hukuki temelleri (2002-2010). Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 2(5), 177-188.
  • Məmmədov, Z. (2015). Azerbaycan Cumhuriyeti ile Türkiye Cumhuriyeti arasında turizm alanında işbirliğinin hukuki temelleri (2002-2010). Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 2(5), 177-188.
  • Muradov, İ. (2023). Analysis of methodological approaches in the economic assessment of the organization of tourism in the regions (in the context of Azerbaijan's tourism industry). Turizm Çalışmaları Dergisi, 5(1), 41-48.
  • Muradov, İ. (2023). Analysis of methodological approaches in the economic assessment of the organization of tourism in the regions (in the context of Azerbaijan's tourism industry). Turizm Çalışmaları Dergisi, 5(1), 41-48.
  • Musayeva, N., & Silinevica, I. (2016). Tourism development impact on the economy of Azerbaıjan. Latgale National Economy Research, 1(8), 61-68. https://doi.org/10.17770/lner2016vol1.8.1849
  • Musayeva, N., & Silinevica, I. (2016). Tourism development impact on the economy of Azerbaıjan. Latgale National Economy Research, 1(8), 61-68. https://doi.org/10.17770/lner2016vol1.8.1849
  • Oppermann, M. (1995). A model of travel itineraries. Journal of Travel Research, 33(4), 57-61. https://doi.org/10.1177/004728759503300409
  • Oppermann, M. (1995). A model of travel itineraries. Journal of Travel Research, 33(4), 57-61. https://doi.org/10.1177/004728759503300409
  • Önen, L. (2021). 1990 sonrası Türkiye ile Azerbaycan arasındaki sosyo kültürel ilişkiler. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(61), 923-932. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-61-10
  • Önen, L. (2021). 1990 sonrası Türkiye ile Azerbaycan arasındaki sosyo kültürel ilişkiler. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(61), 923-932. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-61-10
  • Öztürk, Y., San, R. A., Okumuş, F., & Rahimi, R. (2017). Travel motivations of Iranian tourists to Türkiye and their satisfaction level with all-inclusive package tours. Journal of Vacation Marketing, 25(1), 25-36. https://doi.org/10.1177/1356766717725562
  • Öztürk, Y., San, R. A., Okumuş, F., & Rahimi, R. (2017). Travel motivations of Iranian tourists to Türkiye and their satisfaction level with all-inclusive package tours. Journal of Vacation Marketing, 25(1), 25-36. https://doi.org/10.1177/1356766717725562
  • Ren, L. (2022). Chinese tourists’ changing behavior in package tours: The suppliers’ account. Tourist Studies, 22(4), 328-347. https://doi.org/10.1177/14687976221129644
  • Ren, L. (2022). Chinese tourists’ changing behavior in package tours: The suppliers’ account. Tourist Studies, 22(4), 328-347. https://doi.org/10.1177/14687976221129644
  • Rzayev, N., & Əsgərov, R. (2023). The role of incoming tourism in social economic development. Labor and Social Relations, 19(1), 100-110. https://doi.org/10.61764/lasr.1.2023.111-121
  • Rzayev, N., & Əsgərov, R. (2023). The role of incoming tourism in social economic development. Labor and Social Relations, 19(1), 100-110. https://doi.org/10.61764/lasr.1.2023.111-121
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Salihova, D., & Akbulaev, D. (2016). Analysis between the tourism sector and economic growth in Azerbaijan. International Journal of Advanced Research, 4(6), 698-704. https://doi.org/10.21474/ijar01/869
  • Salihova, D., & Akbulaev, D. (2016). Analysis between the tourism sector and economic growth in Azerbaijan. International Journal of Advanced Research, 4(6), 698-704. https://doi.org/10.21474/ijar01/869
  • Schuhbert, A., Thees, H., Herbold, V., Weinreiter, J., & Kantsperger, M. (2020). Cultural tourism routes as incubators for innovation and economic diversification: A potential analysis in the framework of the New Silk Road Initiative in Azerbaijan. Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie, 64(4), 211-232. https://doi.org/10.1515/zfw-2019-0021
  • Schuhbert, A., Thees, H., Herbold, V., Weinreiter, J., & Kantsperger, M. (2020). Cultural tourism routes as incubators for innovation and economic diversification: A potential analysis in the framework of the New Silk Road Initiative in Azerbaijan. Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie, 64(4), 211-232. https://doi.org/10.1515/zfw-2019-0021
  • Seferov, R., & Hesenov, T. (2006). Azerbaycan’ın turizm potansiyeli ve turizm etkinliklerinin değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (20), 255-272.
  • Seferov, R., & Hesenov, T. (2006). Azerbaycan’ın turizm potansiyeli ve turizm etkinliklerinin değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (20), 255-272.
  • Seferov, R. ve Kurbanova, S. (2018). Azerbaycan'da kış turizm potansiyeli ve gelişim olanakları. Future Visions Journal, 2(5), 13-19. https://doi.org/10.29345/futvis.55
  • Seferov, R. ve Kurbanova, S. (2018). Azerbaycan'da kış turizm potansiyeli ve gelişim olanakları. Future Visions Journal, 2(5), 13-19. https://doi.org/10.29345/futvis.55
  • Sheldon, P. J., & Mak, J. (1987). The demand for package tours: A mode choice model. Journal of Travel Research, 25(3), 13-17. https://doi.org/10.1177/004728758702500304
  • Sheldon, P. J., & Mak, J. (1987). The demand for package tours: A mode choice model. Journal of Travel Research, 25(3), 13-17. https://doi.org/10.1177/004728758702500304
  • Valiyeva, G. (2019). Basics of creating tourist and recreational zones. Geography and Tourism, (52), 24-32. https://doi.org/10.17721/2308-135x.2019.52.24-32
  • Valiyeva, G. (2019). Basics of creating tourist and recreational zones. Geography and Tourism, (52), 24-32. https://doi.org/10.17721/2308-135x.2019.52.24-32
  • Wong, C. S., & Kwong, W. Y. (2004). Outbound tourists’ selection criteria for choosing all-inclusive package tours. Tourism Management, 25(5), 581-592. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.06.002
  • Wong, C. S., & Kwong, W. Y. (2004). Outbound tourists’ selection criteria for choosing all-inclusive package tours. Tourism Management, 25(5), 581-592. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.06.002
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 136 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Beşeri Coğrafyada Kent , Kalkınma İşbirliği, Turizm Politikası, Turizm Pazarlaması
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihat Çeşmeci 0000-0003-0736-4133

Tolga Özdemir 0009-0001-4020-525X

Tamerlan Askarov 0009-0003-0288-3409

Naoki Sabrina Habiba 0009-0005-6709-7542

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 13 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 17 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Çeşmeci, N., Özdemir, T., Askarov, T., Habiba, N. S. (2024). Examining the Characteristics of Outgoing Package Tours from Türkiye to Azerbaijan. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 10(Kafkasya Araştırmaları Özel Sayısı), 115-132. https://doi.org/10.22466/acusbd.1507218

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.