Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mesleki beklentilerin kariyer kararı verme öz-yetkinliği ile ilişkisi

Yıl 2020, , 25 - 39, 31.07.2020
https://doi.org/10.22466/acusbd.682945

Öz

Bu araştırmanın amacı “üniversite öğrencilerinin mesleki beklentilerinin, kariyer kararı verme öz-yetkinlikleriyle ilişkisini” incelemektir.
Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılmış, nicel desenli bir çalışmadır. Araştırma İstanbul Aydın Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programlarına devam eden 164 meslek yüksekokulu öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Kariyer Kararı Verme Öz-Yetkinlik alt boyutlarından Amaç Belirleme puanının Mesleki Beklentiler puanlarını %48 oranında yordadığı, Bilgi toplama puanının Mesleki Beklentiler puanlarını %18 oranında yordadığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin mesleki beklenti puanlarının cinsiyet, bölüm, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü ve ailesinin sosyo-ekonomik düzeyine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ağcagül, G. (2019). “Değer Beklenti Kuramı Bağlamında Halka İlişkiler Mesleği: Halka İlişkiler Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akın, A., Sarıçam, H., & Kaya, Ç. (2014). “Career Decision Self-Efficacy Scale-Short Form (CDSESSF): The Psychometric Properties of Turkish Version”. IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal. 13(5), 80-89

The Relationship between Professional Expectations and Self-Competence of Career Decision-Making

Yıl 2020, , 25 - 39, 31.07.2020
https://doi.org/10.22466/acusbd.682945

Öz

This study aims to examine the “relationship between professional expectations of university students and their self-competence of career decision-making.” This correlational and quantitative study was carried out with 164 vocational school students who studied at the Department of Human Resources Management and Department of Public Relations and Publicity of Istanbul Aydın University. The study found that the scores obtained from the Objective Setting sub dimensions of the Self-Competence of Career Decision-Making predicted the scores on the Professional Expectations at the rate of 48% while the scores on Information Collection predicted them at the rate of 18%. The study also found that the students’ scores on the professional expectations did not differ based on sex, department, grade, type of high school from which they graduated, and socio-economic level of their parents.

Kaynakça

  • Ağcagül, G. (2019). “Değer Beklenti Kuramı Bağlamında Halka İlişkiler Mesleği: Halka İlişkiler Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akın, A., Sarıçam, H., & Kaya, Ç. (2014). “Career Decision Self-Efficacy Scale-Short Form (CDSESSF): The Psychometric Properties of Turkish Version”. IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal. 13(5), 80-89
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Bölümler
Yazarlar

Ercan Öge

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Öge, E. (2020). Mesleki beklentilerin kariyer kararı verme öz-yetkinliği ile ilişkisi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 25-39. https://doi.org/10.22466/acusbd.682945

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.