Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Application of Blue Card Model in Football for Everyone with Stakeholder Views

Yıl 2020, , 115 - 128, 30.12.2020
https://doi.org/10.22466/acusbd.816200

Öz

This study was conducted to determine the possible effects on children by examining the Blue Card Project in Football for All with the opinions of the practitioners and parents. This project is implemented in Arhavi district of Artvin in order to improve Fair Play values of children between the ages of 5-13. Since the research requires the examination of more than one situation that needs to be revealed on the basis of sports phenomenon, a multi-layered single-case pattern, one of the qualitative research methods, has been employed in order to reveal the relations of current situations with each other. In the study, the activity for the dissemination of Fair Play values throughout our country was studied and it was started out with students in schools to improve the current sports culture. Due to the research structure, the data were collected from the parents of the students (n=10) and the practitioners of the activity (n=10). Interview forms consisting of semi-structured open-ended questions were used by the researcher as the data collection tool in the study. The measurement tools were applied to the participants face-to-face with the method of individual interviews and the data obtained were deciphered using the content analysis technique. As a result of the research, it can be said that the activity contributed to the formation of a sports culture in children,

Kaynakça

  • Atçı, D., Yenipınar, U. & Unur, K. (2014). Gönüllü olma nedenleri: Mersin 2013 -XVII. Akdeniz Oyunları Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(3), 42-56.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Biçer, T. (1994). Spor Yönetimi Organizasyonu, Ekonomik Birim Olarak Spor İşletmeleri Ve Uygulamadan Örnek (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Organizasyon Ana Bilim Dalı.
  • Çelik, A. & Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. & Uğur, A., O. (2009). Ortaöğretim kurumlarındaki yöneticilerin ve öğrencilerin ders dışı etkinliklere bakış açılarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 431-444.
  • Hekim, M. (2015). Çocukluk çağı obezitesinin önlenmesinde fiziksel aktivite ve sporun önemi. Journal of International Social Research, 8(37), 1102-1106.
  • Kaplan, Y. & Çetinkaya, G. (2015). Spor yoluyla toplumsallaşma-yeniden toplumsallaşma süreci. International Journal of Sport Culture and Science, 2(2), 120-125.
  • Koç, Y. (2017). Beden eğitimi dersinde sportmenlik davranışı kazandırmaya yönelik uygulama önerisi: Küçüklerin oyununda centilmenliğin yapılandırılması (KOCY). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 212-227.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. New York: Sage.
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak-Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5(1), 227–247.
  • Sarı, M. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin ders dışı etkinliklere katılımının incelenmesi. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.
  • Sezen-Balçıkanlı, G. (2016). Yarışma sporlarının ahlaksal amacı. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(1), 47-51.
  • TMOK (2020). Fair Play. Erişim: 27.11.2020. https://olimpiyatkomitesi.org.tr/Detay/Etkinlikler/Fair-Play/16/1
  • TFF (2020). 2019-2020 Antrenör Lisans Kurs ve Sertifika Ücretleri (TL). Erişim: 27.11.2020. https://www.tff.org/default.aspx?pageID=1121
  • Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
  • Yıldıran, İ. (2004). Fair Play: Kapsamı, Türkiye’deki görünümü ve geliştirme perspektifleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4), 3-16.
  • Yıldıran, İ. (2011). Fair Play: Etimolojik, semantik ve tarihsel bir bakış. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 3-18.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.

Herkes İçin Futbolda Mavi Kart Modeli Uygulamasının Paydaş Görüşleriyle İncelenmesi

Yıl 2020, , 115 - 128, 30.12.2020
https://doi.org/10.22466/acusbd.816200

Öz

Bu çalışma, 5-13 yaş aralığındaki çocuklarda Fair Play değerlerini geliştirmek amacıyla Artvin’in Arhavi ilçesinde uygulanan Herkes İçin Futbolda Mavi Kart Etkinliği’ni uygulayıcı ve veli görüşleriyle inceleyerek çocuklara olası etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, spor olgusu temelinde açığa çıkarılması gereken birden fazla durumun incelenmesini gerektirdiğinden, mevcut durumların birbiriyle olan ilişkilerini ortaya çıkarmak için nitel araştırma yöntemlerinden çok katmanlı tek durum deseni işe koşulmuştur. Çalışmada, Fair Play ve Olimpizm değerlerinin ülkemiz geneline yaygınlaştırılması için yapılan etkinlik çalışılmış ve mevcut spor kültürünü geliştirmek için okullardaki öğrencilerden işe başlanmıştır. Araştırma yapısı gereği veriler, etkinliğe katılan öğrenci velileri (n=10) ve etkinliğin uygulayıcılarından (n=10) toplanmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış açık uçlu sorular yardımıyla görüşme formları kullanılarak toplanmış ve içerik analizi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, etkinliğin çocuklarda spor kültürü oluşmasına katkıda bulunduğu, ekrana bağlı hareketsizliği önleme konusunda yardımcı olduğu, çocukları ve velileri sosyalleştirdiği, futbola karşı bakış açılarını olumlu yönde etkilediği, öz güven artışı sağladığı, eğlendirerek öğrettiği, şiddeti önleme konusunda çocuklara katkı sağladığı, kişilik ve karakter gelişimlerine yardımcı olduğu, sportmenlik davranışı kazandırdığı, toplumsallaşma yolunda olumlu katkıları olduğu anlaşılmaktadır. Etkinliğin uygulayıcılarda davranış geliştirme, dezavantajlı gruplara davranış, paydaşlarla iletişim ve bilgileri güncelleme konularında katkılar sağladığı anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Atçı, D., Yenipınar, U. & Unur, K. (2014). Gönüllü olma nedenleri: Mersin 2013 -XVII. Akdeniz Oyunları Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(3), 42-56.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Biçer, T. (1994). Spor Yönetimi Organizasyonu, Ekonomik Birim Olarak Spor İşletmeleri Ve Uygulamadan Örnek (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Organizasyon Ana Bilim Dalı.
  • Çelik, A. & Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • Ekici, S., Bayrakdar, A. & Uğur, A., O. (2009). Ortaöğretim kurumlarındaki yöneticilerin ve öğrencilerin ders dışı etkinliklere bakış açılarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 431-444.
  • Hekim, M. (2015). Çocukluk çağı obezitesinin önlenmesinde fiziksel aktivite ve sporun önemi. Journal of International Social Research, 8(37), 1102-1106.
  • Kaplan, Y. & Çetinkaya, G. (2015). Spor yoluyla toplumsallaşma-yeniden toplumsallaşma süreci. International Journal of Sport Culture and Science, 2(2), 120-125.
  • Koç, Y. (2017). Beden eğitimi dersinde sportmenlik davranışı kazandırmaya yönelik uygulama önerisi: Küçüklerin oyununda centilmenliğin yapılandırılması (KOCY). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 212-227.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. New York: Sage.
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak-Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5(1), 227–247.
  • Sarı, M. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin ders dışı etkinliklere katılımının incelenmesi. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.
  • Sezen-Balçıkanlı, G. (2016). Yarışma sporlarının ahlaksal amacı. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(1), 47-51.
  • TMOK (2020). Fair Play. Erişim: 27.11.2020. https://olimpiyatkomitesi.org.tr/Detay/Etkinlikler/Fair-Play/16/1
  • TFF (2020). 2019-2020 Antrenör Lisans Kurs ve Sertifika Ücretleri (TL). Erişim: 27.11.2020. https://www.tff.org/default.aspx?pageID=1121
  • Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
  • Yıldıran, İ. (2004). Fair Play: Kapsamı, Türkiye’deki görünümü ve geliştirme perspektifleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4), 3-16.
  • Yıldıran, İ. (2011). Fair Play: Etimolojik, semantik ve tarihsel bir bakış. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 3-18.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Bölümler
Yazarlar

Seçkin Yıldız 0000-0002-0717-3866

Fatih Bektaş 0000-0002-4569-4662

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Yıldız, S., & Bektaş, F. (2020). Herkes İçin Futbolda Mavi Kart Modeli Uygulamasının Paydaş Görüşleriyle İncelenmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 115-128. https://doi.org/10.22466/acusbd.816200

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.