Tarih boyunca erkek arenası olarak görülen
girişimciliğin kadın yüzünün gelişen ekonomilerdeki önemi şimdilerde daha iyi
anlaşılmaktadır. Oysaki kadın
girişimcilerin sayısı bütün dünyada gittikçe artmakta ve inovasyon başta olmak
üzere ekonomiye katkıları da hızla yükselmektedir. Ancak, erkek arenasında
varlık göstermeye çalışırken yaşadıkları sorunlar önlerine birer engel olarak
çıkmakta ve bu sorunlara çözüm bulmakta çoğu zaman zorlanmaktadırlar. Bununla
beraber, inovasyon ve crowdsourcing bu sorunlardan bazılarına çözüm
getirebilecek kapasiteye sahiptir. Bu çalışmanın amacı kadın girişimcilerin
sorunlarını ortaya koymak ve bu sorunlara bazı crowdsourcing yöntemleriyle
çözüm önermektir. Bu anlamda, bu çalışma Şişli Bölgesi’nde rastgele seçilen 26
kadın girişimci ile yapılan görüşmeler neticesinde ortaya çıkan kadın girişimci
sorunlarına yeni bir inovasyon yöntemi olan topluluklardan faydalanma (crowdsourcing)
ile çözümler önermektedir.
Bölüm | İçindekiler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.