In
this study, firstly the concept of time and other concepts related to it were
discussed. Because of the act of efficient use of time that increase the
success, relationship between the academic succes and the time management of the
students were examined. The main purpose of the study is to determine relationship
between time management (and sub-dimensions of it) and academic success of the
students. For this, an research conducted on a sample which consist of the
students (275) who study at Hopa Faculty of Business Administration and
Economics in Artvin Coruh University. At the end of this study, also it was low
level, time management and sub-dimensions of it relate to the academic success,
and also the finding that time management and sub-dimensions of it effect the
academic success were reached.
Bu
çalışmada öncelikle zaman kavramı ve onunla ilişkili diğer kavramlar ele
alınmış, zamanın etkin kullanımının başarıyı arttıracağından hareketle,
öğrencilerin zaman yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki
incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı zaman yönetimi ve onun alt faktörleri ile
öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkinin olup olmadığını belirlemektir.
Bunun için Artvin Çoruh Üniversitesi, Hopa İİBF'de eğitim gören 275 öğrenciden
oluşan bir örneklem üzerinde çalışma yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, zaman
yönetimi ve onun alt faktörlerinin, düşük bir düzeyde de olsa, akademik başarı
ile ilişkili oldukları ve aynı zamanda akademik başarıyı etkiledikleri
bulgusuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Tüm Bölümler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.