Today, the use of
Internet and computer has gained a different dimension with the development of
mobile technology products, and the easy accessibility and mobility of these
products has enabled them to take place among the indispensable elements of
life. In this study, the concept and types of digital games, mobile game habits
and preferences of university students were studied. In this context, the main
purpose of the research is to determine the way university students look at
mobile games and play habits. In this study, the students of the Faculty of
Fine Arts and design of Kastamonu University were used as sample groups. Within
the scope of the research, the questionnaire was applied to the students. The
results of the research revealed that the students most used mobile devices for
social media and Internet, mobile gamers mostly prefer action/adventure games,
they are most aware of emerging mobile games by their friends, the enjoyment of
playing games is entertainment, mobile games contribute partly to foreign
language learning and spend their spare time playing games.
Günümüzde internet ve bilgisayar
kullanımı, mobil teknoloji ürünlerinin gelişmesiyle birlikte farklı bir boyut kazanmış,
bu ürünlerin kolay ulaşılabilir ve taşınabilir olması yaşamın vazgeçilmez
unsurları arasında yerini almasını sağlamıştır. Araştırmada dijital oyun
kavramı ve türleri, üniversite öğrencilerinin mobil oyun alışkanlıkları ve tercihleri
incelenmiştir. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin
mobil oyunlara bakışı ve oynama alışkanlıklarını belirlemektir. Araştırmada Kastamonu
Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğrencileri örneklem grubu
olarak kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilere yapılandırılmış anket
formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin mobil cihazlarını en çok
sosyal medya ve internet için kullandıkları, mobil oyun oynayanların genellikle
aksiyon/macera oyunlarını tercih ettikleri, yeni çıkan mobil oyunlardan en çok
arkadaşları tarafından haberdar oldukları, oyun oynama amaçlarının zevk eğlence
olduğu, mobil oyunların yabancı dil öğrenimine kısmen katkı sağladığı ve boş
zamanlarını genellikle oyun oynayarak geçirdikleri bilgilerine ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Bölümler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.