My own professional experience might help
to place this paper in context. Since 2010 I have worked as a freelance
consultant. Before that I spent time as
a recordkeeping practitioner first in local archives and finally in the UK
National Archives, where I was responsible for the research and collections
management portfolio. Between these two
periods as a practitioner, I spent eleven years as Director of the Liverpool
University Centre for Archive Studies (LUCAS) managing the archives and records
management undergraduate and postgraduate programmes at the University of
Liverpool. This introduced me to ideas about pedagogy, about education and
training – and about how people
learn. I also learned about academic study, and the importance – and the excitement
of new ideas.
Dünyanın hemen
hemen her ülkesinde, üniversitelerde arşivcilik eğitimi veren bölümlerin
programları her ne kadar uygulama odaklı da olsa, mesleğin ne olduğuna dair bir
teoriye karşı adeta bir çatışma halindedir. Bu noktada eğitim-öğretim program
ve müfredatları önem arz etmektedir. Etkili bir meslek deneyimi için
uygulama-teori arasındaki eşiğin dikkatli bir şekilde öğrenilmesi gereklidir.
Eğitimi verenler kadar öğrencilerin de sorumlulukları bulunmaktadır: Mevcut
durumda eksiklikleri tanımak; yeni bilgi ve anlayış kazanmak; yeni yazılı ve
sözlü söylem biçimlerini edinmek ve kullanmak; yeni mesleki beceri ve
davranışları benimsemek. Çalışmada, belge ve arşiv yönetimi eğitiminde aşılması
gereken kilit noktalar; dijital-doğan belgelerin kavramsal çıkarımları, belgelerin
sürekliliği modelinin etkisi, mesleki otoritenin azaltılması ve dijital-doğan
belgelerin teknoloji destekli değerlendirilmesi olarak belirlenmiş ve detaylı
bir şekilde açıklanmıştır. Bunun yanında dijital ortamda eğitim, öğretim ve
öğrenmenin önemi İngiliz Milli Arşivi uygulamaları bağlamında
değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, bilgi yönetimi konusunda birçok fırsatın
çıktığı çağımızda, etkili eğitim ve öğretim müfredatları temelinde profesyonel
bağlamda karşıklı çalışabilirlik anlayışı içerisinde, aşılması gereken bir eşik
olarak belirlenen dijital-doğan belgelerin nasıl etkili yönetileceği
öğretilebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları |
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |