Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PROMOTIONAL MARKETING IN ARCHIVES: THE CASE OF THE ISAM LIBRARY ARCHIVE

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 10 - 26, 30.06.2022
https://doi.org/10.53474/ad.1105761

Öz

Traditional marketing method practices in service delivery are called " publicity services " by non-profit organizations. Most institutions that carry out service activities, by using publicity services applications, carry out informative and interesting applications about the services they provide to the user/customer audience. Information centers are non-profit institutions that frequently make use of publicity services applications in user services. In the ISAM Library Archive, which is the subject of the study, publicity services activities are carried out for the continuity and promotion of its services. ISAM Library Archive publicity services studies; broadcasting, education and media, such as applications around. In this study, in which the descriptive scanning method is used, marketing techniques that can be useful for non-profit institutions will be evaluated and determined through the ISAM Library Archive example

Kaynakça

  • Al, U. (2002). Üniversite Kütüphanelerinde Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması: Beytepe Merkez Kütüphanesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • ANAMED (2022). Library Podcast: Burada Konuşmak Serbest (5 Ocak 2022): Doç. Dr. Kenan YILDIZ “İSAM Kütüphanesi Arşivi”, 1 Mart 2022 tarihinde https://open.spotify.com/episode/1opWqLMMYFCKFoi7cIoc0i adresinden erişildi.
  • Anameriç, H. (2019). "Arşivlerde Belge Özetleme, İndeks ve Katalog Standardı Oluşturma". Hazine-i Evrak Arşiv ve Tarih Araştırmaları Dergisi, 1, s. 15-27.
  • Aracı Güler, N. (2017). “İstanbul’daki Bilgi ve Belge Merkezlerinde Bulunan Şahıs Arşivleri Üzerine Bir İnceleme”, edit. Tûba Karatepe, Elif Yılmaz Şentürk, Varol Saydam, Bilgi ve Belge Çalışmaları: Özel Arşivlerde Teori ve Uygulama, içinde (11-130). İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Armağan, A. Ş. (2005). Kütüphane ve Belge Bilgi Merkezlerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ataman, B. K. (2006). "Arşivler ve Halkla İlişkiler", Bilgi Yönetimi: Akademik Yaklaşımlar, Haz. Berat Bir Bayraktar, İstanbul: Beta Yayınları, s.205-223.
  • Ataman, N. (2000). Halkla İlişkiler ve Arşiv, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ayık, K. (2019). Arşivlerin Tanıtımsal pazarlama Çalışmalarında Web ve Sosyal Medya Araçlarının Kullanılması: Kadın Eserleri Kütüphanesi ve Bilgi Merkezi Vakfı Örneği. Bilgi ve Belge Araştırmaları , (12) , 33-61.
  • Bâb-ı Meşîhat Şeyhülislâmlık Arşivi Defter Kataloğu (2006). Bilgin Aydın, İlhami Yurdakul, İsmail Kurt (yay. haz.), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Araştırmaları Merkezi (İSAM).
  • Bulut, E. (2012). Pazarlama İletişiminde Yeni Yaklaşımlar Kapsamında Sosyal Medya Uygulamaları ve Etkili Kampanya Örnekleri, T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Sanatları Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Cemalcılar, İ. (1965). “Pazarlama Nedir”, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, cilt:1, sayı:2, Eskişehir 1965, s.63-72.
  • Cengiz, E. (2006). Müze Pazarlaması: Pazarlama Karması Elemanlarının Müzelere Uyarlanması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1) , 87-108. 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4373/59857 adresinden erişildi.
  • Cengiz, E. (2010). Kâr Amacı Gütmeyen Kurumlarda Pazarlama Faaliyetleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 393-409. 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2818/37975 adresinden erişildi.
  • Dearstyne, B. W. (2001). Arşivsel Girişim: Modern Arşivcilik İlkeleri Uygulamaları ve Yönetim Teknikleri, (Çev.) Ahmet Oğuz İcimsoy ve Mustafa Akbulut, İstanbul.
  • Demir, C. (2001). Müzelerde Çağdaş Pazarlama, İstanbul: TAÇ Vakfı.
  • Furat, M. F.; Keskin, İ. (2013). “Arşiv Sergileri ve Planlama Süreci Hakkında Kısa Bir Değerlendirme”, Arşiv Emektarlarına Armağan, Nizamettin Oğuz ve İshak Keskin (Haz.), İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı, s.199-212.
  • Hüseyin Hilmi Paşa Evrakı Kataloğu (2006). Mustafa Birol Ülker (proje yöneticisi), Ömer Faruk Bahadur, Asiye Kakırman Yıldız, Müslüm İstekli, Kenan Yıldız (yay. haz.), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Araştırmaları Merkezi (İSAM).
  • İlter, B. & Bayraktaroğlu, G. (2007). Kâr amacı gütmeyen Sosyal İçerikli Pazarlama Uygulamaları: Sosyal Pazarlama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0 (28), 49-64. 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiibd/issue/5885/77847 adresinden erişildi.
  • İnal, M. E.; Biçkes, D. M. (2006). “Kâr Amaçsız Kuruluşların Sorunlarının Çözümünde Pazar Yönlülük Teorisi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, sayı:26, Kayseri, s.45-65.
  • İSAM Bülteni (2020). sayı: 47, 25 Mart 2022 tarihinde http://www.isam.org.tr/documents/_dosyalar/_pdfler/isam_bulteni/Bulten47_TR-EN_Web_2.pdf adresinden erişildi.
  • İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı (2021). Türk Müziği Kültür Mirasının Dijitalleştirilmesi projesi, 25 Mart 2022 tarihinde https://tmdk.itu.edu.tr/haber-detay/2021/12/28/turk-muzigi-kultur-mirasinin-dijitallestirilmesi-projesi#:~:text=Proje%20ile%20%C4%B0T%C3%9C%20T%C3%BCrk%20Musikisi,kullanabilecekleri%20bir%20veritaban%C4%B1%20olu%C5%9Fturulmas%C4%B1%20hedeflenmektedir adresinden erişildi.
  • Kalemci Tüzün, İ.; Korkmaz Devrani, T.(2008). “Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri-Çalışan Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt:3, sayı:2, Eskişehir, s.13-24.
  • Keskin, İ. (2017). "Somut Kültürel Bir Miras Olarak Arşivler", Geçmişten Günümüze Türkistan Tarihinin Bilinmeyenleri. Tarih Bilincine Adanan Bir Ömür: Prof. Dr. Abdülkadir Donuk Armağanı, Mualla Uydu-Yücel ve F. Aysel Dıngıl-Ilgın (Ed.), İstanbul Ötüken Yayınları, s.410-435.
  • Keskin, İ. (2014). Arşivlerin Eğitim ve Kültür Hizmetleri, İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları.
  • Keskin, İ.; Furat, M. F.; Gökçen Kaygısız, E. G; Oğuz, N. (2014). “Bilgi Kurumlarında Kurumsal İtibar: İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM) Kütüphanesi Örneği” , Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, cilt:9, sayı:2, 2014, s.101-120.
  • Kılıçarslan, A. (2007). Pazarlama İlkelerine Göre Görsel-İşitsel Arşiv Malzemelerinin Pazarlanması: Yapı Kredi Tarihi Arşiv Müzesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.
  • Konya, Ü. (2006). "Bilgi Pazarlaması ve Kütüphaneler", A. Yıldızeli ve H. K. Bahşişoğlu (Yay. Haz.), ÜNAK'05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması: 22-24 Eylül 2005, İstanbul: Bildiriler cilt:1 içinde (ss. 142-148). İstanbul: Kadir Has Üniversitesi.
  • Kurtoğlu, S. (2007). Sosyal Pazarlama Kavramının Analizi . Sosyal Bilimler Dergisi , 1 , 125-134 . 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/iusosbil/issue/9503/118777 adresinden erişildi.
  • Kutluoğlu, Z. (2007). Üniversite Kütüphanelerinde Pazarlama: Başkent Kütüphanesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s.15.
  • Helinsky, Z. (2009). Kütüphane kaynak ve hizmetlerini pazarlama: Pratik rehber. çev. Mine Tonta. Ankara : Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK) & ANKOS.
  • Lee, N. R., & Kotler, P. (2019). Social marketing: Behavior change for social good. Sage Publications. 22 Mart 2022 tarihinde http://sosyalpazarlama.org/wp-content/uploads/2020/04/sosyal-pazarlama-kitap.pdf adresinden erişildi.
  • Rukancı, F.(2019). "Devlet Arşivlerinde Tanıtım ve Eğitim Faaliyetleri". Hazine-i Evrak Arşiv ve Tarih Araştırmaları Dergisi, 1, s.2-14.
  • Rukancı, F.; Anameriç, H.; Başar A.(2021). Arşiv ve Arşivcilik: Kuram, Strateji ve Uygulamalar, İstanbul: Devlet Arşivleri Başkanlığı.
  • Sağlık, Ö. (2017). Milli Arşiv Kurumlarının Eğitim Ve Kültür Hizmetleri Faaliyetlerinin Tanıtılmasında Sosyal Medyanın Yeri: İngiltere ve Türkiye Karşılaştırması . Bilgi ve Belge Araştırmaları , (6) , 1-22 . 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/bel/issue/30842/413414 adresinden erişildi.
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). “Tarama yöntemi”. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Yay. Haz.). Eğitimde araştırma yöntemleri (2. bs.) (ss. 139-162) içinde. Pegem Akademi.
  • Somer, Ş. N. (2013). Arşivlerde Kullanıcı Beklentilerine Yönelik Çalışmaların Önemi . Arşiv Dünyası , (14-15) , 27-35 . 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/ad/issue/55684/761560 adresinden erişildi.
  • Şentürk, B. (2021). Arşivcilik : Geçmişin İzlerinden Geleceğin Pusulalarına. Hiperyayın.
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri (2022). 27 Ocak 2022 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Uslu, A. T.; Marangoz, M. (2008). “Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 10, Sayı:1, İzmir, s.109-137.
  • Ülker, M. B. (2013). “İslâm Araştırmaları Merkezi Kütüphanesi Arşiv-Dokümantasyon Koleksiyonu ve Veri Tabanları” Arşiv Emektarlarına Armağan, Nizamettin Oğuz ve İshak Keskin (Haz.), İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı, s. 429-438.
  • Yaman, P. (2022). “Kurumsal Pazarlama Bağlamında, Pazarlamada Bütünleşik Bir Yapının Kurulmasının Önemi: Kurumsal Markalaşma Süreci ve Entegre İletişim Yönetimi”, 6 Mart 2022 tarihinde https://www.academia.edu/9566583/KURUMSAL_PAZARLAMA_BA%C4%9ELAMINDA_PAZARLAMADA_B%C3%9CT%C3%9CNLE%C5%9E%C4%B0K_B%C4%B0R_YAPININ_KURULMASININ_%C3%96NEM%C4%B0_KURUMSAL_MARKALA%C5%9EMA_S%C3%9CREC%C4%B0_VE_ENTEGRE_%C4%B0LET%C4%B0%C5%9E%C4%B0M_Y%C3%96NET%C4%B0M%C4%B0 adresinden erişildi.
  • Yıldız, K.; Ülker, M. B.(2017). “İSAM Kütüphanesi Özel Arşiv Koleksiyonları: Sağlama ve Kullandırma Süreçleri” (Tebliğ), Dijital Çağda Arşivler ve Kültürel Miras paneli, Boğaziçi Üniversitesi 20 Ekim 2017.
  • Yılmaz, E. (2012). “Halk Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler Çalışmaları ve Kullanılan Araçlar”, Bildiriler, posterler ve çalıştay raporları, 2. Halk Kütüphaneciliği Sempozyumu: Değişen Dünyada Halk Kütüphaneleri 9-12 Mayıs 2012, Bodrum, edit. Bülent Yılmaz, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, s. 196-216.

ARŞİVLERDE TANITIM HİZMETLERİ: İSAM KÜTÜPHANESİ ARŞİVİ ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 10 - 26, 30.06.2022
https://doi.org/10.53474/ad.1105761

Öz

Hizmet sunumunda geleneksel pazarlama yöntemi uygulamaları, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından “tanıtım hizmetleri” olarak adlandırılmaktadır. Hizmet faaliyeti yürüten çoğu kurum, tanıtım hizmeti uygulamalarını kullanarak kullanıcı/müşteri kitlesine yürütmüş olduğu hizmetler hakkında bilgilendirici ve ilgi çekici uygulamalar gerçekleştirmektedir. Bilgi merkezleri kullanıcı hizmetlerinde tanıtım hizmeti uygulamalarından sıkça yararlanan kâr amacı gütmeyen kurumlardandır. Çalışma konusunu teşkil eden İSAM Kütüphanesi Arşivi’nde de hizmetlerinin sürekliliği ve tanıtımı için tanıtım hizmeti çalışmaları yapılmaktadır. İSAM Kütüphanesi Arşivi tanıtım hizmeti çalışmalarını; yayın, eğitim ve medya gibi uygulamalar etrafında gerçekleştirmektedir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışmada kâr amacı gütmeyen kurumlar için yararlı olabilecek pazarlama teknikleri İSAM Kütüphanesi Arşivi örneği üzerinden değerlendirilecek ve tespit edilecektir.

Kaynakça

  • Al, U. (2002). Üniversite Kütüphanelerinde Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması: Beytepe Merkez Kütüphanesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • ANAMED (2022). Library Podcast: Burada Konuşmak Serbest (5 Ocak 2022): Doç. Dr. Kenan YILDIZ “İSAM Kütüphanesi Arşivi”, 1 Mart 2022 tarihinde https://open.spotify.com/episode/1opWqLMMYFCKFoi7cIoc0i adresinden erişildi.
  • Anameriç, H. (2019). "Arşivlerde Belge Özetleme, İndeks ve Katalog Standardı Oluşturma". Hazine-i Evrak Arşiv ve Tarih Araştırmaları Dergisi, 1, s. 15-27.
  • Aracı Güler, N. (2017). “İstanbul’daki Bilgi ve Belge Merkezlerinde Bulunan Şahıs Arşivleri Üzerine Bir İnceleme”, edit. Tûba Karatepe, Elif Yılmaz Şentürk, Varol Saydam, Bilgi ve Belge Çalışmaları: Özel Arşivlerde Teori ve Uygulama, içinde (11-130). İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Armağan, A. Ş. (2005). Kütüphane ve Belge Bilgi Merkezlerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ataman, B. K. (2006). "Arşivler ve Halkla İlişkiler", Bilgi Yönetimi: Akademik Yaklaşımlar, Haz. Berat Bir Bayraktar, İstanbul: Beta Yayınları, s.205-223.
  • Ataman, N. (2000). Halkla İlişkiler ve Arşiv, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ayık, K. (2019). Arşivlerin Tanıtımsal pazarlama Çalışmalarında Web ve Sosyal Medya Araçlarının Kullanılması: Kadın Eserleri Kütüphanesi ve Bilgi Merkezi Vakfı Örneği. Bilgi ve Belge Araştırmaları , (12) , 33-61.
  • Bâb-ı Meşîhat Şeyhülislâmlık Arşivi Defter Kataloğu (2006). Bilgin Aydın, İlhami Yurdakul, İsmail Kurt (yay. haz.), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Araştırmaları Merkezi (İSAM).
  • Bulut, E. (2012). Pazarlama İletişiminde Yeni Yaklaşımlar Kapsamında Sosyal Medya Uygulamaları ve Etkili Kampanya Örnekleri, T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Sanatları Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Cemalcılar, İ. (1965). “Pazarlama Nedir”, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, cilt:1, sayı:2, Eskişehir 1965, s.63-72.
  • Cengiz, E. (2006). Müze Pazarlaması: Pazarlama Karması Elemanlarının Müzelere Uyarlanması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1) , 87-108. 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4373/59857 adresinden erişildi.
  • Cengiz, E. (2010). Kâr Amacı Gütmeyen Kurumlarda Pazarlama Faaliyetleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 393-409. 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2818/37975 adresinden erişildi.
  • Dearstyne, B. W. (2001). Arşivsel Girişim: Modern Arşivcilik İlkeleri Uygulamaları ve Yönetim Teknikleri, (Çev.) Ahmet Oğuz İcimsoy ve Mustafa Akbulut, İstanbul.
  • Demir, C. (2001). Müzelerde Çağdaş Pazarlama, İstanbul: TAÇ Vakfı.
  • Furat, M. F.; Keskin, İ. (2013). “Arşiv Sergileri ve Planlama Süreci Hakkında Kısa Bir Değerlendirme”, Arşiv Emektarlarına Armağan, Nizamettin Oğuz ve İshak Keskin (Haz.), İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı, s.199-212.
  • Hüseyin Hilmi Paşa Evrakı Kataloğu (2006). Mustafa Birol Ülker (proje yöneticisi), Ömer Faruk Bahadur, Asiye Kakırman Yıldız, Müslüm İstekli, Kenan Yıldız (yay. haz.), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Araştırmaları Merkezi (İSAM).
  • İlter, B. & Bayraktaroğlu, G. (2007). Kâr amacı gütmeyen Sosyal İçerikli Pazarlama Uygulamaları: Sosyal Pazarlama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0 (28), 49-64. 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiibd/issue/5885/77847 adresinden erişildi.
  • İnal, M. E.; Biçkes, D. M. (2006). “Kâr Amaçsız Kuruluşların Sorunlarının Çözümünde Pazar Yönlülük Teorisi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, sayı:26, Kayseri, s.45-65.
  • İSAM Bülteni (2020). sayı: 47, 25 Mart 2022 tarihinde http://www.isam.org.tr/documents/_dosyalar/_pdfler/isam_bulteni/Bulten47_TR-EN_Web_2.pdf adresinden erişildi.
  • İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı (2021). Türk Müziği Kültür Mirasının Dijitalleştirilmesi projesi, 25 Mart 2022 tarihinde https://tmdk.itu.edu.tr/haber-detay/2021/12/28/turk-muzigi-kultur-mirasinin-dijitallestirilmesi-projesi#:~:text=Proje%20ile%20%C4%B0T%C3%9C%20T%C3%BCrk%20Musikisi,kullanabilecekleri%20bir%20veritaban%C4%B1%20olu%C5%9Fturulmas%C4%B1%20hedeflenmektedir adresinden erişildi.
  • Kalemci Tüzün, İ.; Korkmaz Devrani, T.(2008). “Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri-Çalışan Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt:3, sayı:2, Eskişehir, s.13-24.
  • Keskin, İ. (2017). "Somut Kültürel Bir Miras Olarak Arşivler", Geçmişten Günümüze Türkistan Tarihinin Bilinmeyenleri. Tarih Bilincine Adanan Bir Ömür: Prof. Dr. Abdülkadir Donuk Armağanı, Mualla Uydu-Yücel ve F. Aysel Dıngıl-Ilgın (Ed.), İstanbul Ötüken Yayınları, s.410-435.
  • Keskin, İ. (2014). Arşivlerin Eğitim ve Kültür Hizmetleri, İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları.
  • Keskin, İ.; Furat, M. F.; Gökçen Kaygısız, E. G; Oğuz, N. (2014). “Bilgi Kurumlarında Kurumsal İtibar: İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM) Kütüphanesi Örneği” , Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, cilt:9, sayı:2, 2014, s.101-120.
  • Kılıçarslan, A. (2007). Pazarlama İlkelerine Göre Görsel-İşitsel Arşiv Malzemelerinin Pazarlanması: Yapı Kredi Tarihi Arşiv Müzesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.
  • Konya, Ü. (2006). "Bilgi Pazarlaması ve Kütüphaneler", A. Yıldızeli ve H. K. Bahşişoğlu (Yay. Haz.), ÜNAK'05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması: 22-24 Eylül 2005, İstanbul: Bildiriler cilt:1 içinde (ss. 142-148). İstanbul: Kadir Has Üniversitesi.
  • Kurtoğlu, S. (2007). Sosyal Pazarlama Kavramının Analizi . Sosyal Bilimler Dergisi , 1 , 125-134 . 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/iusosbil/issue/9503/118777 adresinden erişildi.
  • Kutluoğlu, Z. (2007). Üniversite Kütüphanelerinde Pazarlama: Başkent Kütüphanesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s.15.
  • Helinsky, Z. (2009). Kütüphane kaynak ve hizmetlerini pazarlama: Pratik rehber. çev. Mine Tonta. Ankara : Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK) & ANKOS.
  • Lee, N. R., & Kotler, P. (2019). Social marketing: Behavior change for social good. Sage Publications. 22 Mart 2022 tarihinde http://sosyalpazarlama.org/wp-content/uploads/2020/04/sosyal-pazarlama-kitap.pdf adresinden erişildi.
  • Rukancı, F.(2019). "Devlet Arşivlerinde Tanıtım ve Eğitim Faaliyetleri". Hazine-i Evrak Arşiv ve Tarih Araştırmaları Dergisi, 1, s.2-14.
  • Rukancı, F.; Anameriç, H.; Başar A.(2021). Arşiv ve Arşivcilik: Kuram, Strateji ve Uygulamalar, İstanbul: Devlet Arşivleri Başkanlığı.
  • Sağlık, Ö. (2017). Milli Arşiv Kurumlarının Eğitim Ve Kültür Hizmetleri Faaliyetlerinin Tanıtılmasında Sosyal Medyanın Yeri: İngiltere ve Türkiye Karşılaştırması . Bilgi ve Belge Araştırmaları , (6) , 1-22 . 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/bel/issue/30842/413414 adresinden erişildi.
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). “Tarama yöntemi”. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Yay. Haz.). Eğitimde araştırma yöntemleri (2. bs.) (ss. 139-162) içinde. Pegem Akademi.
  • Somer, Ş. N. (2013). Arşivlerde Kullanıcı Beklentilerine Yönelik Çalışmaların Önemi . Arşiv Dünyası , (14-15) , 27-35 . 1 Mart 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/ad/issue/55684/761560 adresinden erişildi.
  • Şentürk, B. (2021). Arşivcilik : Geçmişin İzlerinden Geleceğin Pusulalarına. Hiperyayın.
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri (2022). 27 Ocak 2022 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Uslu, A. T.; Marangoz, M. (2008). “Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 10, Sayı:1, İzmir, s.109-137.
  • Ülker, M. B. (2013). “İslâm Araştırmaları Merkezi Kütüphanesi Arşiv-Dokümantasyon Koleksiyonu ve Veri Tabanları” Arşiv Emektarlarına Armağan, Nizamettin Oğuz ve İshak Keskin (Haz.), İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı, s. 429-438.
  • Yaman, P. (2022). “Kurumsal Pazarlama Bağlamında, Pazarlamada Bütünleşik Bir Yapının Kurulmasının Önemi: Kurumsal Markalaşma Süreci ve Entegre İletişim Yönetimi”, 6 Mart 2022 tarihinde https://www.academia.edu/9566583/KURUMSAL_PAZARLAMA_BA%C4%9ELAMINDA_PAZARLAMADA_B%C3%9CT%C3%9CNLE%C5%9E%C4%B0K_B%C4%B0R_YAPININ_KURULMASININ_%C3%96NEM%C4%B0_KURUMSAL_MARKALA%C5%9EMA_S%C3%9CREC%C4%B0_VE_ENTEGRE_%C4%B0LET%C4%B0%C5%9E%C4%B0M_Y%C3%96NET%C4%B0M%C4%B0 adresinden erişildi.
  • Yıldız, K.; Ülker, M. B.(2017). “İSAM Kütüphanesi Özel Arşiv Koleksiyonları: Sağlama ve Kullandırma Süreçleri” (Tebliğ), Dijital Çağda Arşivler ve Kültürel Miras paneli, Boğaziçi Üniversitesi 20 Ekim 2017.
  • Yılmaz, E. (2012). “Halk Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler Çalışmaları ve Kullanılan Araçlar”, Bildiriler, posterler ve çalıştay raporları, 2. Halk Kütüphaneciliği Sempozyumu: Değişen Dünyada Halk Kütüphaneleri 9-12 Mayıs 2012, Bodrum, edit. Bülent Yılmaz, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, s. 196-216.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları
Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

Nuri Taşkın 0000-0003-3302-3762

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Kabul Tarihi 12 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taşkın, N. (2022). ARŞİVLERDE TANITIM HİZMETLERİ: İSAM KÜTÜPHANESİ ARŞİVİ ÖRNEĞİ. Arşiv Dünyası, 9(1), 10-26. https://doi.org/10.53474/ad.1105761

18203   20422  23360