Throughout history, many social, cultural, and economic changes have occurred due to migration movements in countries exposed to immigration. Because, by residing temporarily or permanently in the countries they migrate to, immigrants both transform themselves and the society they live in. Türkiye has historically been a transit country for immigrants. However, there has been a serious migration movement towards Türkiye in recent years due to the political, economic, and social problems experienced in the surrounding countries. While some of the immigrants in Türkiye immigrated to Western countries, most of them continue to stay in Türkiye. For this reason, it is important for immigrants who are expected to live in Türkiye for a long time to adapt to Turkish society. In this context, in this study, the factors affecting the adjustment level of 90 Iraqi secondary school students between the ages of 9-15 residing in the Mamak District of Ankara were investigated. In this study, which was based on Iraqi students, 8 Syrian, 1 Qatari, and 1 Uyghur students from the same age group and schools were added, and the sample reached 100 people. In this direction, a questionnaire was applied to these 100 students to have information about their perception of their adaptation processes. The data obtained were analyzed and interpreted by using the SPSS statistical analysis program. As a result of the analysis; it has been observed that factors such as having a Turkish or near mother tongue, parental education level, country of origin, income level, number of siblings, and length of stay in Türkiye have significant effects on the integration level of immigrant children. In line with the research findings, recommendations for policy and strategic goals were made to decision-makers, NGOs, and researchers in the field of migration so that the integration processes of migrant children can progress more effectively.
The survey used in the research had previously received approval from Anadolu University's ethics committee within the scope of a term project. The relevant document has been uploaded to the system. Apart from this, there is absolutely no "ethical violation" or conflict of interest with any third party regarding the research.
None.
Tarih boyunca, göçe maruz kalan ülkelerde göç hareketleri nedeniyle sosyal, kültürel, ekonomik olarak birçok değişim yaşanmıştır. Çünkü, göçmenler gittikleri ülkelerde geçici veya kalıcı bir şekilde ikamet ederek hem kendileri dönüşürler hem de bulundukları toplumu dönüştürürler. Türkiye, tarih boyunca göçmenler için transit bir geçiş ülkesi olmuştur. Ancak son yıllarda, çevresindeki ülkelerde yaşanan siyasal, ekonomik ve sosyal sorunlar nedeniyle Türkiye’ye yönelik ciddi bir göç hareketi yaşanmaktadır. Türkiye’deki göçmenlerin bir bölümü Batılı ülkelere göç ederken diğerleri Türkiye’de kalmaya devam etmektedir. Bu nedenle, Türkiye’de uzun bir süre yaşaması beklenen göçmenlerin Türk toplumuna uyum sağlaması önem arz etmektedir. Bu kapsamda, bu çalışmada Ankara’nın Mamak ilçesinde ikamet eden 9-15 yaş arası 90 Iraklı ortaokul öğrencisinin uyum düzeylerine etki eden faktörlerin neler olduğu araştırılmıştır. Iraklı öğrencileri temel alan bu çalışmaya yine aynı yaş grubundan ve okullardan 8 Suriyeli, 1 Katarlı ve 1 Uygur öğrenci eklenerek örneklem 100 kişiye ulaşmıştır. Bu doğrultuda, bu öğrencilerin uyum süreçlerine dair algıları hakkında bilgi sahibi olmak için anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik analiz programı kullanılarak analiz edilip yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; Türkçe veya yakın ana dile sahip olma, ebeveyn eğitim düzeyi, gelinen ülke, gelir düzeyi, kardeş sayısı ve Türkiye’de bulunma süresi gibi faktörlerin göçmen çocukların uyum düzeyine önemli etkileri olduğu görülmüştür. Elde edilen araştırma bulguları doğrultusunda, göçmen çocukların uyum süreçlerinin daha etkin ilerlemesi için karar alıcılara, STK’lara ve göç alanındaki araştırmacılara politika ve stratejik hedef önerilerinde bulunulmuştur.
Araştırmada kullanılan anket için daha önce Anadolu Üniversitesi'nden dönem projesi kapsamında etik kurul onayı alınmıştır. İlgili belge sisteme yüklenmiştir. Bunun dışında araştırma ile ilgili herhangi bir üçüncü taraf ile "etik ihlali" ya da çıkar çatışması kesinlikle söz konusu değildir.
Yok.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi, Göç Sosyolojisi, Uluslararası Göç |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.
ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.