BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de İslâm Ahlâk Felsefesi Alanında Yapılan Türkçe Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri Bibliyografyası

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 01.12.2015

Öz

Bu çalışmada Türkiye’de İslâm ahlâk felsefesi alanında Türkçe yapılan yüksek lisans ve doktora düzeyindeki tezlerin tespiti yapılmıştır. Söz konusu çalışmalar kendi içerisinde yüksek lisans ve doktora çalışmaları şeklinde tasnif edildikten sonra alfabetik sıraya uygun bir şekilde dizilmiştir. Çalışmanın hazırlanması aşamasında takip edilen yöntem, tespit ve öneriler giriş bölümünde sunulmuştur.

 

Anahtar Kelimeler: Ahlâk, İslâm Ahlâk Felsefesi, Ahlâk Felsefesi

Kaynakça

  • Altaş, Eşref, “Hikemiyât Literatürü ve Ahlâk” Ömer Türker, Kübra Şenel (ed.), İslâm Ahlâk Literatürü: Ekoller ve Problemler, (Ankara: Nobel Kitap, 2015), ss. 103-138.
  • Anay, Harun, “Felsefe,” Diyanet İslâm Ansiklopedisi,(DİA), c. 12, ss. 319-330., “İslam Düşüncesi Alanında Türkiye’de Yapılan Tezler,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 4 (1998/1), s. 73-170., “İslâm Düşüncesi ve Batı Felsefesi ile İlgili Olarak Arapça Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 10 (2001/1), ss. 197-307., “İslâm Düşüncesi ve Batı Felsefesi ile İlgili Olarak Farsça Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 11 (2001/2), ss. 201-241., “İslâm Düşüncesi ve Batı Felsefesi ile İlgili Olarak İngilizce Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 8 (2000/1), ss. 197-307.
  • Arıcı, Müstakim, Felsefe, Tıp ve Tarih: Tabakât Literatürü Üzerine Bir İnceleme, (İstanbul: Klasik Yayınları, 2014).
  • Arkan, Atilla,“Cumhuriyet Dönemi Türkçe İslam Felsefesi Tarihi Çalışmalarına Dair Literatür Denemesi,” Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 9, (2011/17), ss. 105-154.
  • Aykut, Ayhan, “Ansiklopedi,” Diyanet İslâm Ansiklopedisi ( DİA), c. 3, ss. 219-222.
  • Karaman, Hüseyin, “İslâm Ahlâkının Kaynakları,” Müfit Selim Saruhan (ed.), İslâm Ahlâk Esasları ve Felsefesi, (Ankara: Grafiker Yayınları, 2013), ss. 50-53.
  • Kaya, M. Cüneyt, “İslâm Filozoflarının Türkiye’deki Neşir ve Tercüme Edilen Eserleri Bibliyografyası,” M. Cüneyd Kaya (ed.), İslâm Felsefesi: Tarih ve Problemler, (İstanbul: İSAM Yayınları, 2013, ss. 799-846.
  • Özturan, Hümeyra, “Etik ile Ahlâk Arasında: Türkçe Ahlâk Felsefesi Literatürüne Dair Etik Kavramı Kullanımı Üzerinden Bir Değerlendirme (EK-1),” Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 9, (2011/17), ss. 192-201., “İslâm Ahlâk Düşüncesi Çalışmalarının Dünü ve Bugününe Dair Bir İnceleme,” Ömer Türker, Kübra Şenel (ed.), İslâm Ahlâk Literatürü: Ekoller ve Problemler, (Ankara: Nobel Kitap, 2015), ss. 1-41.
  • Üçer, İbrahim Halil, “el-Fihrist’te Felsefe Tarihi: Kadim’in Muhdes’e Yolculuğu,” Müstakim Arıcı (ed.), Felsefe, Tıp ve Tarih: Tabakât Literatürü Üzerine Bir İnceleme, (İstanbul: Klasik Yayınları, 2014) içinde, ss. 57-93.
Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 01.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Altaş, Eşref, “Hikemiyât Literatürü ve Ahlâk” Ömer Türker, Kübra Şenel (ed.), İslâm Ahlâk Literatürü: Ekoller ve Problemler, (Ankara: Nobel Kitap, 2015), ss. 103-138.
  • Anay, Harun, “Felsefe,” Diyanet İslâm Ansiklopedisi,(DİA), c. 12, ss. 319-330., “İslam Düşüncesi Alanında Türkiye’de Yapılan Tezler,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 4 (1998/1), s. 73-170., “İslâm Düşüncesi ve Batı Felsefesi ile İlgili Olarak Arapça Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 10 (2001/1), ss. 197-307., “İslâm Düşüncesi ve Batı Felsefesi ile İlgili Olarak Farsça Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 11 (2001/2), ss. 201-241., “İslâm Düşüncesi ve Batı Felsefesi ile İlgili Olarak İngilizce Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri,” Dîvân İlmî Araştırmalar, 8 (2000/1), ss. 197-307.
  • Arıcı, Müstakim, Felsefe, Tıp ve Tarih: Tabakât Literatürü Üzerine Bir İnceleme, (İstanbul: Klasik Yayınları, 2014).
  • Arkan, Atilla,“Cumhuriyet Dönemi Türkçe İslam Felsefesi Tarihi Çalışmalarına Dair Literatür Denemesi,” Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 9, (2011/17), ss. 105-154.
  • Aykut, Ayhan, “Ansiklopedi,” Diyanet İslâm Ansiklopedisi ( DİA), c. 3, ss. 219-222.
  • Karaman, Hüseyin, “İslâm Ahlâkının Kaynakları,” Müfit Selim Saruhan (ed.), İslâm Ahlâk Esasları ve Felsefesi, (Ankara: Grafiker Yayınları, 2013), ss. 50-53.
  • Kaya, M. Cüneyt, “İslâm Filozoflarının Türkiye’deki Neşir ve Tercüme Edilen Eserleri Bibliyografyası,” M. Cüneyd Kaya (ed.), İslâm Felsefesi: Tarih ve Problemler, (İstanbul: İSAM Yayınları, 2013, ss. 799-846.
  • Özturan, Hümeyra, “Etik ile Ahlâk Arasında: Türkçe Ahlâk Felsefesi Literatürüne Dair Etik Kavramı Kullanımı Üzerinden Bir Değerlendirme (EK-1),” Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 9, (2011/17), ss. 192-201., “İslâm Ahlâk Düşüncesi Çalışmalarının Dünü ve Bugününe Dair Bir İnceleme,” Ömer Türker, Kübra Şenel (ed.), İslâm Ahlâk Literatürü: Ekoller ve Problemler, (Ankara: Nobel Kitap, 2015), ss. 1-41.
  • Üçer, İbrahim Halil, “el-Fihrist’te Felsefe Tarihi: Kadim’in Muhdes’e Yolculuğu,” Müstakim Arıcı (ed.), Felsefe, Tıp ve Tarih: Tabakât Literatürü Üzerine Bir İnceleme, (İstanbul: Klasik Yayınları, 2014) içinde, ss. 57-93.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İzzet Gülaçar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gülaçar, İ. (2015). Türkiye’de İslâm Ahlâk Felsefesi Alanında Yapılan Türkçe Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri Bibliyografyası. Adam Academy Journal of Social Sciences, 5(2).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.

ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.