In the modern era, the waqf concept has become more sophisticated and comprehensive and through it, many financial products and social programs have been developed, for instance, cash waqf and some security papers such as Shares-Waqf, Sukuk-Waqf, etc. Therefore, cash waqf can also be used in microenterprises to efficiently channel funds (interest free-funds) to microenterprises to alleviate poverty and decrease unemployment. Recently, several products for cash waqf in microenterprises have been established, but they could not reach their targets since they need a significant contribution from Muslims in the society. Thus, lacuna exists to assess the intention of donners towards cash waqf for microenterprises empirically. Therefore, this paper aims to determine the factors influencing the intention to endow cash waqf for microenterprises based on four variables namely, the concept of cash waqf, trust, religiosity motivation, and social culture.
The survey method was carried out on 200 respondents in Kuala Lumpur, Malaysia. Factor analysis and multiple regression were used to estimate the relationship between variables. The results indicated that the concept of cash waqf, trust, and social culture have a significant relationship with the intention to endow CWME. Hence, practitioners can emphasize on the three factors in their marketing efforts to promote CWME. Academicians may also benefit by conducting more research in this area of knowledge.
Cash waqf Microenterprises Trust Religiosity Motivation Social Culture
Modern dönemde, vakıf kavramı daha sofistike ve kapsamlı hale gelmiştir. Bu sayede birçok finansal ürün ve sosyal programlar geliştirilmiştir. Bunlara para vakfı, hisse senetleri ve Sukuk-vakıf gibi bazı menkul. kıymetler örnek olarak verilebilir. Bu nedenle, para vakfı aynı zamanda mikro girişimlerdeki yoksulluğu ve işsizliği azaltmak ve fonları (faizsiz) verimli bir şekilde kullanmak için de kullanılabilir. Son zamanlarda, mikro-şirketlerde para vakfı için birçok ürün uygulamaya konulmuştur Ancak bu uygulamalar Malezya toplumunda Müslümanlardan önemli ölçüde desteğe ihtiyaç duyulduğu ve bu destek kısıtlı kaldığı için hedeflerine ulaşamadılar. Bu nedenle, donörlerin (bağışçıların) mikro-şirketlerin para vakıflarına yönelik niyetlerini ampirik olarak değerlendirmek amacıyla ortaya çıkan bir eksiklik vardır. Dolayısıyla, bu çalışma, mikro-şirketlerin para vakfına bağışta bulunma niyetini etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu faktörler para vakfı kavramı, güven, dini motivasyon ve sosyal kültürdür.
Çalışmanın metodu, Malezya’nın başkenti olan Kuala Lumpur’daki 200 kişinin verdiği cevaplar üzerinden ile yürütülmüştür. Faktör analizi ve çoklu regresyon, değişkenler arasındaki ilişkiyi tahmin etmek için kullanılmıştır. Sonuç olarak denilebilir ki, para vakfı kavramının, güven ve sosyal kültürün mikro-şirketlerin para vakfına bağışta bulunma niyetiyle önemli bir ilişkisi vardır. Buna binaen, uygulayıcıların mikro-şirketlerinin para vakfının bilinirliğini sağlamak için yaptıkları tanıtım çalışmalarında üç faktörü vurgulayabilirler. Aynı şekilde akademisyenler ve araştırmacılar da bu çerçevede daha fazla araştırma yaparak fayda sağlayabilirler.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.
ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.