Bu çalışmanın temel amacı, ahlak, sosyal etkileşim ve siberpsikoloji arasındaki ilişkiye yönelik yönetici algılarının belirlenmesidir. Bu kapsamda, araştırmaya yönelik hazırlanan anket formu 03/01/2022-14/02/2022 tarihleri arasında İzmir ilinde 6 ilçede uygulanmıştır. 44 kadın ve 148 erkek olmak üzere 192 (n=192) yönetici araştırmaya dahil edilmiştir. Yöneticilerin ahlak ve siberpsikoloji önem algısının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Faktör analizi bulguları sonucunda cinsiyet açısından siberpsikoloji; etkisel-tepkisel, mekanik-dinamik etkileşim, motivasyonel durumsallık ve düşünümsel yaklaşım faktörleri boyutuyla farklılık gösterdiği, eğitim ve medeni durum değişkenleri açısından ahlak; yönetsel tutumsal belirleyicilik, sosyal etkileşim; sonuçsal yönelim, siberpsikoloji; etkisel-tepkisel, mekanik-dinamik etkileşim, motivasyonel durumsallık ve düşünümsel yaklaşım faktörleri boyutlarında farklılık gösterdiği, yaş değişkeni açısından farklılık bulunmadığı görülmüştür. Lisansüstü eğitim almış olan katılımcıların faktörlere daha fazla önem verdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Siberpsikolojinin yöneticileri etkisel-tepkisel, mekanik-dinamik etkileşim, motivasyonel durumsallık ve düşünümsel yaklaşım boyutlarında negatif yönde etkilediği, ahlak, sosyal etkileşim ve siberpsikoloji değişkenleri arasında ise pozitif yönde doğrusal bir ilişki bulunduğu saptanmıştır.
The main aim of this study is to determine the directors’ senses towards the relation among ethics, social interaction and cyber psychology. Within this scope, the survey form prepared towards this research is applied around six towns of İzmir province between 03/01/2022 -14/02/2022. 192 (n=192) directors about 44 female and 148 men are included in the study. The sense of directors’ ethics and cyber psychology importance is determined to be at high level. As a result of factor analysis findings, cyber psychology from the point of gender; varies in dimension of affective- reactional, mechanic-dynamic interaction, motivational contingency and reflexive approach factors, ethics in terms of education and marital status variables; varies in dimension of executive attitudinal determinism, social interaction, cyberpsychology; varies in dimension of effective- reactional, mechanic-dynamic interaction, motivational contingency and reflexive approach factors, it has been observed that there is no differences in terms of age variables. The finding has been reached that graduate participants put more emphasis on the factors. It has been determined that cyberpsychology influences directors negatively in dimension of affective- reactional, mechanic-dynamic interaction, motivational contingency and reflexive approach and there is a positive linear relationship among ethics, social interaction and cyberpsychology.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İş ve Örgüt Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1 |
ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.
ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.