Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kırsal Yoksulluk ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 9, 13.12.2017

Öz

Ülkelerin hemen hepsinde kırsal yoksulluk kentsel
yoksulluktan daha yaygın olarak yaşanan bir sorundur. Bu bağlamda, yoksullukla
mücadeleye yönelik hem ulusal hem de uluslararası düzeyde politika ve stratejiler
belirlenmekte ve uygulanmaktadır. Bu çalışmanın amacı sürdürülebilir kırsal
kalkınma politikalarının yoksulluğu azaltmadaki veya artırmadaki etkisini ve
rolünü incelemektir. Çalışma, bu konularda daha önce yapılmış araştırma,
inceleme ve raporların sonuçlarına dayanmaktadır. Kırsal kalkınma politikaları
ve yaklaşımları konusunda bilgi verilerek, bu politikaların beklenen amacı ne
kadar karşıladığı veya sonuçları üzerine bir değerlendirme yapılacak ve
yoksulluk ile ilişkileri ortaya konulacaktır. Türkiye’de yoksulluğun
önlenmesinde sosyal transferler politikası uygulanmaktadır. Ancak, Türkiye’deki
sosyal transferlerin yoksulluk riskindeki nüfusa etkisi incelendiğinde ise,
uygulanan politikaların pek de etkili olamadığı sonucuna varılmaktadır. Çeşitli
kriterlere göre veriler incelendiğinde yine kırsal kesimde ve tarım sektöründe
yoksulluğun daha yüksek olduğu ve zaman içindeki değişimlerin de çok düşük
düzeylerde olduğu ortaya çıkmaktadır. Gelişmekte olan ülkelerde yoksulluğun
azaltılması ve önlenmesine ilişkin alınacak önlemler ve izlenecek politikalar
gerek kalkınmanın sürekliliğini sağlamada gerekse ekonomik büyümede önemlidir.
Yoksulluk ise en fazla kırsalı etkilemektedir. Bu nedenlerle bu alana yönelik
etkili politikalar üretilmelidir. Yoksullukla mücadele ve kırsal kalkınma
politikalarının oluşturulmasında, sürdürülebilir bir anlayış ve bütüncül bir
yaklaşımla hedefler belirlenmelidir. Politika yapıcılar bu konularda kararlar
alırken, politikaların ekoloji, ekonomi ve sosyal alanlar üzerindeki etkilerini
birlikte değerlendirmelidirler. 



 

Kaynakça

  • Davoudi, S., Stead, D. 2003. Urban and Rural relationships: An Introduction and Brief History. Built Environment Journal, Vol. 28 (4), pp. 269–277.
  • DPT, 2006. Dokuzuncu Kalkınma Planı, Erişim Tarihi 07.08.2017, http://ftp.dpt.gov.tr/ ,.
  • FAO(Food and Agriculture Organization of the United Nations),2017a, Strategic Work of FAO to Reduce Rural Poverty, Erişim tarihi 26 Temmuz 2017 ,http://www.fao.org/3/a-i6835e.pdf,.
  • FAO 2017b. Evaluation of FAO’s contribution to the reduction of rural poverty through Strategic Programme 3, Thematıc Evaluatıon Serıes,
  • Gulcubuk,B.Yıldırak,N,Kızılaslan, Ozer,D.,Kan,M.Kepoğlu,A.2010. Kırsal Kalkınma Yaklasımları ve Politika Değişimleri, Türkiye Ziraat Mühendisliği VII.Teknik Kongresi, pp.1227-1243, 11-15 Ocak 2010 Ankara.
  • Kalkınma Bakanlığı, 2013. Onuncu Kalkınma Planı, , Erişim Tarihi 07.08.2017 http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/index.aspx
  • Özgenç, N.2013. Sürdürülebilirlik Ve Yoksulluk İlişkisi, T.C. Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü, Aile ve Sosyal Politikalar Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Öztürk, S.2008. Rural Poverty and Neo-Liberal Economy Policies ,The Journal of International Social Research Volume 1/5 Fall 2008,pp.605-634
  • Panahi, S.M .2015. Interrelationships Between Urban and Rural Areas and Their Effect on Rural Development in Ilam Province. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, Vol. 5 (S3), pp. 752–758.
  • T.C.Kalkınma Bakanliği, 2013. 10.Beş Yıllık Kalkınma Planı, http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20Plan%C4%B1.pdf ,Erişim tarihi 14 Ağustos 2017.
  • TÜİK, 2017, Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması, 2006- 2013, Erişim tarihi 24 Temmuz 2017.http://tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist ,
  • Yenigün,S.B.2017, Kırsal Kalkınma Politikalarında Yeni Yaklaşımlar ve Bu Yaklaşımların Türkiye’nin Kırsal Kalkınma Politikalarına Etkisi, Planlama 2017;27(1):16–25
  • WorldBank, 2017. Erişim tarihi 26 Temmuz 2017https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/25078/9781464809583.pdf
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 9, 13.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Davoudi, S., Stead, D. 2003. Urban and Rural relationships: An Introduction and Brief History. Built Environment Journal, Vol. 28 (4), pp. 269–277.
  • DPT, 2006. Dokuzuncu Kalkınma Planı, Erişim Tarihi 07.08.2017, http://ftp.dpt.gov.tr/ ,.
  • FAO(Food and Agriculture Organization of the United Nations),2017a, Strategic Work of FAO to Reduce Rural Poverty, Erişim tarihi 26 Temmuz 2017 ,http://www.fao.org/3/a-i6835e.pdf,.
  • FAO 2017b. Evaluation of FAO’s contribution to the reduction of rural poverty through Strategic Programme 3, Thematıc Evaluatıon Serıes,
  • Gulcubuk,B.Yıldırak,N,Kızılaslan, Ozer,D.,Kan,M.Kepoğlu,A.2010. Kırsal Kalkınma Yaklasımları ve Politika Değişimleri, Türkiye Ziraat Mühendisliği VII.Teknik Kongresi, pp.1227-1243, 11-15 Ocak 2010 Ankara.
  • Kalkınma Bakanlığı, 2013. Onuncu Kalkınma Planı, , Erişim Tarihi 07.08.2017 http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/index.aspx
  • Özgenç, N.2013. Sürdürülebilirlik Ve Yoksulluk İlişkisi, T.C. Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü, Aile ve Sosyal Politikalar Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Öztürk, S.2008. Rural Poverty and Neo-Liberal Economy Policies ,The Journal of International Social Research Volume 1/5 Fall 2008,pp.605-634
  • Panahi, S.M .2015. Interrelationships Between Urban and Rural Areas and Their Effect on Rural Development in Ilam Province. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, Vol. 5 (S3), pp. 752–758.
  • T.C.Kalkınma Bakanliği, 2013. 10.Beş Yıllık Kalkınma Planı, http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20Plan%C4%B1.pdf ,Erişim tarihi 14 Ağustos 2017.
  • TÜİK, 2017, Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması, 2006- 2013, Erişim tarihi 24 Temmuz 2017.http://tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist ,
  • Yenigün,S.B.2017, Kırsal Kalkınma Politikalarında Yeni Yaklaşımlar ve Bu Yaklaşımların Türkiye’nin Kırsal Kalkınma Politikalarına Etkisi, Planlama 2017;27(1):16–25
  • WorldBank, 2017. Erişim tarihi 26 Temmuz 2017https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/25078/9781464809583.pdf
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacer Çelik Ateş

Yayımlanma Tarihi 13 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik Ateş, H. (2017). Kırsal Yoksulluk ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 1-9.
AMA Çelik Ateş H. Kırsal Yoksulluk ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları. ADBAD. Aralık 2017;3(1):1-9.
Chicago Çelik Ateş, Hacer. “Kırsal Yoksulluk Ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları”. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 3, sy. 1 (Aralık 2017): 1-9.
EndNote Çelik Ateş H (01 Aralık 2017) Kırsal Yoksulluk ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 3 1 1–9.
IEEE H. Çelik Ateş, “Kırsal Yoksulluk ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları”, ADBAD, c. 3, sy. 1, ss. 1–9, 2017.
ISNAD Çelik Ateş, Hacer. “Kırsal Yoksulluk Ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları”. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 3/1 (Aralık 2017), 1-9.
JAMA Çelik Ateş H. Kırsal Yoksulluk ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları. ADBAD. 2017;3:1–9.
MLA Çelik Ateş, Hacer. “Kırsal Yoksulluk Ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları”. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 1, 2017, ss. 1-9.
Vancouver Çelik Ateş H. Kırsal Yoksulluk ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları. ADBAD. 2017;3(1):1-9.