Değişen zamanla birlikte yeni kuşakların ilgi, gereksinim ve alışkanlıklarının da değiştiği gözlemlenmektedir. Z kuşağı olarak adlandırılan 2000 sonra doğumluların kendinden önceki kuşaklardan birçok açıdan farklı ilgi ve gereksinimlere sahip olduğu, birçok çalışmada dile getirilmiştir. Bu bağlamda z kuşağının okuma duygu ve davranışları da araştırmaya değer bir konudur. Z kuşağının okuma yaklaşım ve eylemlerinin tespiti, okuma eğitiminin planlanması ve uygulanması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, “z kuşağı” olarak adlandırılan 2000 sonrası doğumlu öğrencilerin okuma kaygı, motivasyon ve alışkanlık düzeylerini belirlemektir. Betimsel alan araştırması niteliğindeki bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu; 149’u ortaokul, 167’si ise lise olmak üzere toplam 316 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri, çeşitli istatistikî analiz teknikleriyle çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda araştırmaya katılanların ortalama düzeyde bir okuma kaygısına, ortalamanın üstünde bir okuma motivasyonuna, ortalamanın biraz üstünde bir okuma alışkanlığına sahip olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın okuma eğitimi alanındaki araştırma ve uygulamalara katkı sunması beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |