The aim of this study is to determine the effects of using concept
cartoon supported worksheets along with jigsaw technique on students’
understanding of the “Clean Energy Resources” topic. A quasi-experimental
research design was utilized in the study. The study was conducted with two
groups and a total of 65, 10th grade students including a treatment group
(N=33) and a control group (N=32). In the control group, lessons were performed
with the prescribed teaching methods in the program while worksheets and jigsaw
technique was used in experimental group. The data collection tools of the
study were consisted of an achievement test, worksheets filled by the students
and reflective journals kept by the teacher. The achievement tests were
administered to all participants as pre- and post-test. In order to compare the
students’ achievements between treatment and control groups, SPSS statistical
packet program was run. The students’ worksheets and the teacher’s journals
were analyzed descriptively. A significant difference was found between
post-test achievements scores in favor of treatment group even though there is
no significant difference between pre-test achievement scores of the groups.
The data gained from the achievement test were supported with the data gained
from the worksheets and the reflective journals. It is argued that the use of
worksheet with a concept-cartoon and jigsaw technique
for “Clean Energy Sources” had a positive effect on the students’ understanding
of the topic.
Worksheet collaborative learning jigsaw technique clean energy sources
Bu
çalışmanın amacı Kimya Dersi 10. Sınıf “Endüstride ve Canlılarda Enerji”
ünitesinde yer alan “Temiz Enerji Kaynakları” konusunun öğretiminde kavram
karikatürü destekli çalışma yaprakları ve işbirlikli öğrenme yöntemine dayalı ayrıl-birleş
(jigsaw) tekniğinin kullanımının, öğrencilerin akademik başarıları üzerine
etkisini belirlemektir. Araştırmada kontrol gruplu yarı deneysel yöntem tasarımı
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 33’ü deney, 32’si kontrol grubunda
olmak üzere toplam 65, 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda,
programda öngörülen öğretim yöntemleri ile dersler yürütülmüş, deney grubunda
ise işbirlikli öğrenme çerçevesinde çalışma yaprağı desteği ile dersler
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak başarı testi, çalışma
yaprakları ve öğretmenin tuttuğu yansıtıcı günlükler kullanılmıştır. Başarı
testi her iki gruba çalışmadan önce ön-test, çalışma bittikten sonra ise son-test
olarak uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS istatistik paket
programı kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, deney grubunun,
kontrol grubuna kıyasla daha başarılı olduğunu göstermiştir. Yansıtıcı
günlükler incelendiğinde, çalışma yaprağı ve ayrıl-birleş tekniğinin birlikte
kullanımının öğrenciler tarafından ilgi ve heyecanla karşılandığı görülmüştür.
Çalışmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak kimya dersinde kavram karikatürünün
de yer aldığı çalışma yaprağı ve ayrıl-birleş tekniğinin birlikte kullanımının
öğrencilerin temiz enerji kaynakları konusunu anlamaları üzerinde olumlu bir
etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |