Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 32 - 47, 26.06.2018

Öz

Osmanlı Devleti kurulduktan sonra XV. ve
XVI. Yüzyıllarda en parlak dönemlerini yaşamıştır. Ancak bu durum gerek iç
gerek dış olaylar çerçevesinde böyle devam etmemiş ve devlet hızla gelişen ve değişen
dünya düzenine ayak uydurma çabasına girişmiştir. Bu yenileşme ve kendini
değiştirme isteğinin açık bir şekilde görüldüğü ve batının örnek alınmaya
başlandığı dönem ise Lale Devri olmuştur. Nitekim bu dönemde Osmanlı
Devleti’nin sosyal ve kültürel yaşantısında değişimler görülmüştür. Bu çalışma
kapsamında öğrencilere bu dönemde yaşanmış olan sosyal, kültürel ve toplumsal
alanda yaşanan gelişmeler ve değişmeler yenilikçi öğretim teknikleri kullanılarak
belirlenen kazanım ışığında öğrencilerde kalıcı, etkili ve eğlenceli öğrenme
büyük ölçüde gerçekleştirilmiştir. Gerek çalışmanın görseller üzerine kurulması
gerek bir oyun havasında olması öğrencileri meraklandırmış ve öğrenmeye
güdülemiştir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Afyoncu, E. (2004). Sorularla Osmanlı Tarihi. İstanbul: Yeditepe yayınları
  • Berkes, N. (2017). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: Yapı kredi Yayınları.
  • Hayta, N. ve Ünal, U. (2017). Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ülken, H. (2017). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Şahin, M. (2016). Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Tarr, R. (2016). A History Teaching Toolbox: Practical Classroom Strategies. www.activehistory.co.uk web sitesinden alıntılanmıştır.

AN EXAMPLE APPLICATION FOR THE ENHANCEMENT OF THE PRATICAL ACTIVITIES IN HISTORY TEACHING: WHO IS THE VICTIM?

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 32 - 47, 26.06.2018

Öz

Established at the end of
the 13th century, the Ottoman Empire’s most powerful period was the 15th and
the 16th centuries. However, this situation has been ended in the light of the
economic and social development of western countries. The Ottoman Empire tried
to adapt itself to this new system. The Tulip period became the time when the
renovation of the Empire’s system by modeling the western countries was clearly
apparent. Therefore, there have been many changes in the Ottoman Empire’s
social and cultural life in this period.  The aim of this work is to have
students gain true information about the social life and cultural changes in
the tulip period by using modern teaching methods, which provides more
beneficial, enthusiastic and efficient learning environment to the students.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Afyoncu, E. (2004). Sorularla Osmanlı Tarihi. İstanbul: Yeditepe yayınları
  • Berkes, N. (2017). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: Yapı kredi Yayınları.
  • Hayta, N. ve Ünal, U. (2017). Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ülken, H. (2017). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Şahin, M. (2016). Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Tarr, R. (2016). A History Teaching Toolbox: Practical Classroom Strategies. www.activehistory.co.uk web sitesinden alıntılanmıştır.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Etkinlik/Deneyim Makaleleri
Yazarlar

Esra Tekgül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2018
Kabul Tarihi 18 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekgül, E. (2018). TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 3(1), 32-47.
AMA Tekgül E. TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?. Research and Experience Journal (REJ). Haziran 2018;3(1):32-47.
Chicago Tekgül, Esra. “TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2018): 32-47.
EndNote Tekgül E (01 Haziran 2018) TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?. Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 1 32–47.
IEEE E. Tekgül, “TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?”, Research and Experience Journal (REJ), c. 3, sy. 1, ss. 32–47, 2018.
ISNAD Tekgül, Esra. “TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 3/1 (Haziran 2018), 32-47.
JAMA Tekgül E. TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?. Research and Experience Journal (REJ). 2018;3:32–47.
MLA Tekgül, Esra. “TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, c. 3, sy. 1, 2018, ss. 32-47.
Vancouver Tekgül E. TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?. Research and Experience Journal (REJ). 2018;3(1):32-47.