Osmanlı Devleti kurulduktan sonra XV. ve
XVI. Yüzyıllarda en parlak dönemlerini yaşamıştır. Ancak bu durum gerek iç
gerek dış olaylar çerçevesinde böyle devam etmemiş ve devlet hızla gelişen ve değişen
dünya düzenine ayak uydurma çabasına girişmiştir. Bu yenileşme ve kendini
değiştirme isteğinin açık bir şekilde görüldüğü ve batının örnek alınmaya
başlandığı dönem ise Lale Devri olmuştur. Nitekim bu dönemde Osmanlı
Devleti’nin sosyal ve kültürel yaşantısında değişimler görülmüştür. Bu çalışma
kapsamında öğrencilere bu dönemde yaşanmış olan sosyal, kültürel ve toplumsal
alanda yaşanan gelişmeler ve değişmeler yenilikçi öğretim teknikleri kullanılarak
belirlenen kazanım ışığında öğrencilerde kalıcı, etkili ve eğlenceli öğrenme
büyük ölçüde gerçekleştirilmiştir. Gerek çalışmanın görseller üzerine kurulması
gerek bir oyun havasında olması öğrencileri meraklandırmış ve öğrenmeye
güdülemiştir.
Established at the end of
the 13th century, the Ottoman Empire’s most powerful period was the 15th and
the 16th centuries. However, this situation has been ended in the light of the
economic and social development of western countries. The Ottoman Empire tried
to adapt itself to this new system. The Tulip period became the time when the
renovation of the Empire’s system by modeling the western countries was clearly
apparent. Therefore, there have been many changes in the Ottoman Empire’s
social and cultural life in this period. The aim of this work is to have
students gain true information about the social life and cultural changes in
the tulip period by using modern teaching methods, which provides more
beneficial, enthusiastic and efficient learning environment to the students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |