The purpose of
this study is to determine the knowledge levels of the 8th grade students about
the Gallipoli front. It was carried out in a qualitative model there search
case study model. 39 eighth grade students from a secondary school in the
province of Erzurum participated in this search. The data of the study were
collected by semi-structured interview form. the analysis of the data was done
by means of descriptive analysis. How often each finding was repeated
(frequency) wasfound. Thus, the qualitative data is converted into
quantitative. The survey found that most of the students had different views on
them portance of the Gallipoli front, where the majority knew about the history
of the dardanelles gallipoli and on which battle group, and most of the
information about the Gallipoli front was reached as the result of learning from
textbooks, lessons and films.
Gallipoli front knowledge level History of Revolution and Kemalism
Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf
öğrencilerinin Çanakkale Cephesine ilişkin bilgi düzeylerini belirlemektir.
Araştırma nitel yöntemden durum çalışması modelinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya Erzurum il sınırları içerisinde bulunan bir ortaokuldaki 39 sekizinci
sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile toplanmıştır. Verilerin analizi betimsel analiz yöntemi ile
gerçekleşmiştir. Her
bir bulgunun hangi sıklıkla tekrar ettiği(frekansı) bulunmuştur. Böylece, nitel
veriler nicel hale dönüştürülmüştür. Araştırmada, öğrencilerin çoğu Çanakkale
cephesinin tarihini ve hangi savaş grubunda yer aldığını doğru bildiği,
Çanakkale Cephesi’nin önemine ilişkin farklı görüşler olduğu, Çanakkale Cephesi
ile ilgili bilgileri ders kitapları, ders öğretmeni ve filmlerden öğrendikleri
sonuçlarına ulaşılmıştır.
Çanakkale cephesi bilgi düzeyi İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |