The activity was
prepared in accordance with the 5th grade Social Studies Course, "Culture
and Heritage" learning area, "Historic Journey" unit,
"Mesopotamia and Anatolian Civilizations" topic. As a result of the
study, it was tried to be gained to the students " Recognise the
contribution of ancient civilizations to human history based on concrete
ruins". The activity is based on the approach of game-based constructivist
education. It is aimed to gain learning area and gain which are based on
abstract concepts. In order to achieve permanent and continuous learning, the
students took an active part in playing games. The study was conducted in the
2017-2018 academic year. Participants are 21 students, whom of 8 are girls and
13 are boys, who study in Uşak Province Yayalar Ortaokulu 5 / A class. Surveys
and opinion forms were used as data collection tools. As a result of the
activity, it was observed that the students' interest in the Social Studies
Course and their participation in the course increased. In the end-of-term
evaluations, it was seen that permanent learning could not be achieved but
learning was more permanent as a result of the game-based evaluation.
Etkinlik, 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi , “Kültür ve Miras”
öğrenme alanı, “Tarihe Yolculuk” ünitesi, “Mezopotamya ve Anadolu
Medeniyetleri” konusu doğrultusunda hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda, “Somut kalıntılarından yola çıkarak kadim
uygarlıkların insanlık tarihine katkılarını fark eder.” kazanımı
öğrencilere kazandırılmaya çalışılmıştır. Etkinlik, oyun temelli olarak
yapılandırmacı eğitim anlayışına dayanmaktadır. Soyut kavramlar üzerine
oturtulmuş olan öğrenme alanı ve kazanımın edinilmesi amaçlanmıştır. Kalıcı ve
sürekli öğrenmelerin yaşanması için öğrenciler oyun oynarken aktif olarak rol
almışlardır. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmıştır.
Katılımcılar, Uşak İli Yayalar Ortaokulu 5/A sınıfında okuyan 8’i Kız 13’ü
Erkek olmak üzere toplam 21 öğrencidir. Veri toplama aracı olarak anketler ve
görüş formları kullanılmıştır. Etkinliğin sonucunda, öğrencilerin Sosyal Bilgiler
Dersine olan ilgilerinin ve derse katılımlarının daha fazla arttığı
gözlemlenmiştir. Konu sonu değerlendirmelerinde kalıcı öğrenmelerin
sağlanamadığı fakat oyun temelli değerlendirme sonucunda öğrenmelerin daha
kalıcı olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |