Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHER CANDIDATES ON DISTANCE EDUCATION EXPERIENCES IN THE PANDEMIC

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 30 - 43, 31.12.2022
https://doi.org/10.47214/adeder.1190841

Öz

This research aims to reveal the opinions of Mathematics and Science teacher candidates about their distance education experiences during the Covid-19 pandemic. The research was carried out based on the quantitative research method screening design. 242 teacher candidates studying at a state university in the Central Anatolia Region participated in this study. The data of the study were collected with the Distance Education Opinion Scale and the obtained data were analyzed based on descriptive statistics. The data of the research showed that the participants had a negative opinion towards distance education in general. Analyses of responses to scale items indicate that these negative opinions may be due to the participant’s characteristics. Participants do not seem to have features such as performing the given tasks on time. This situation suggests that the learners, who are the main determinants of success in distance education, have problems in terms of taking responsibility. In the light of the research data, suggestions were made to carry out system improvement studies to eliminate these negative opinions about distance education.

Kaynakça

  • Akgül, G. & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2014). Grade change: Tracking online education in the United States. Newburyport.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Aydın, İ. E. (2012). Relationship between affective learning, instructor attractiveness and instructor evaluation in videoconference-based distance education courses. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(4), 247-252.
  • Azhari, B., & Fajri, I. (2022). Distance learning during the COVID-19 pandemic: School closure in Indonesia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(7), 1934-1954.
  • Bahçekapılı, E. & Karaman, S. (2015). Uzaktan eğitimde kişilik özellikleri ve akademik başarı: Bir literatür incelemesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 4(3), 26-34.
  • Basak, S. K., Wotto, M., & Belanger, P. (2018). E-learning, M-learning and D-learning: Conceptual definition and comparative analysis. E-Learning and Digital Media, 15(4), 191-216.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T. & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Bobyliev, D. Y., & Vihrova, E. V. (2021). Problems and prospects of distance learning in teaching fundamental subjects to future mathematics teachers. Journal of Physics, 1.
  • Docebo Learning Platform (2018). Official website. http://www.docebo.com.
  • Frankel, J., & Wallen, N. (2009). How to design and evaluate research in education. Boston, MA: McGraw-Hill Higher Education.
  • Karadağ, E., Çiftçi, S.K., Gök, A., Su, A., Ergin-Kocatürk, H. & Çiftçi, Ş. S. (2021). Covid-19 pandemisi sürecince üniversitelerin uzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 8-22.
  • Keskin, M. & Özer, K. D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kılınç, M. (2015). Uzaktan eğitim uygulamalarının etkinliği üzerine bir araştırma. Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • King, F. B. (2001) Asynchronous distance education employing web-based ınstruction: Implications of student study skills self-efficacy and self-regulated learning. Doctoral dissertation, University of Connecticut, USA.
  • Külekçi Akyavuz, E. & Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Markova, T., Glazkova, I., & Zaborova, E. (2017). Quality Issues of Online Distance Learning. 7th International Conference on Intercultural Education Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 685 – 691.
  • Metin, M., Gürbey, S. & Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Moore, M. G. (2003). Handbook of distance education. The American Journal of Distance Education, 17(2), 73–75.
  • Moore, M., G., & Kearsley, G. (1996). Distance education: A systems view. Calif: Wadsworth Publishing Company.
  • Orhan, A. (2016). Uzaktan eğitimle yürütülen yabancı dil dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Phan, T. T. N., & Dang, L. T. T. (2017). Teacher readiness for online teaching: A critical review. International Journal Open Distance E-Learn. IJODeL, 3(1), 1-16.
  • Schunk, D. H., & Ertmer, P. A. (2000). Self-regulation and academic learning. M. Boekaerts, P. R. Pintrich, ve M. Zeidner (Eds), Handbook of self-regulation içinde (ss. 631–649). San Diego, CA: Academic Press.
  • Singh, V., & Thurman, A. (2019). How many ways can we define online learning? a systematic literature review of definitions of online learning (1988-2018). American Journal of Distance Education, 33(4), 289–306.
  • Tanık-Önal, N. & Önal, N. (2020). Teaching science through distance education during the Covid-19 pandemic. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4), 1898-1911.
  • Türküresin, H. E. (2020). COVİD-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkililiğinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E. & Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • YÖK. (2020). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu. https://www.yok.gov.tr/ana-sayfa
  • Yurdakal, İ. H. & Kırmızı, F. S. (2021). COVID-19 salgını sürecinde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitime ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 290-302.

MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 30 - 43, 31.12.2022
https://doi.org/10.47214/adeder.1190841

Öz

Bu araştırmada amaç, Matematik ve Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisindeki uzaktan eğitim deneyimlerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla gerçekleştirilen araştırma nicel araştırma yöntemi tarama desenine dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırmaya İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 242 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın verileri Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş Ölçeği ile toplanmış ve elde edilen veriler betimsel istatistiklere dayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri katılımcıların genel olarak uzaktan eğitime yönelik olumsuz görüş içerisinde olduklarını göstermiştir. Ölçek maddelerine verilen yanıtların analizleri ise bu olumsuz görüşlerin katılımcıların kişisel özelliklerinden kaynaklanıyor olabileceğini işaret etmektedir. Katılımcılar verilen görevleri zamanında gerçekleştirme, yarım bırakmama gibi özelliklere sahip görünmemektedir. Bu durum ise uzaktan eğitimde başarının temel belirleyicisi olan öğrenenlerin sorumluluk üstlenme noktasında problemlerinin olduğunu düşündürmektedir. Araştırma verileri ışığında uzaktan eğitime yönelik bu olumsuz görüşleri gidermeye ilişkin sistem iyileştirme çalışmalarının yapılması önerileri getirilmiştir.

Kaynakça

  • Akgül, G. & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2014). Grade change: Tracking online education in the United States. Newburyport.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Aydın, İ. E. (2012). Relationship between affective learning, instructor attractiveness and instructor evaluation in videoconference-based distance education courses. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(4), 247-252.
  • Azhari, B., & Fajri, I. (2022). Distance learning during the COVID-19 pandemic: School closure in Indonesia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(7), 1934-1954.
  • Bahçekapılı, E. & Karaman, S. (2015). Uzaktan eğitimde kişilik özellikleri ve akademik başarı: Bir literatür incelemesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 4(3), 26-34.
  • Basak, S. K., Wotto, M., & Belanger, P. (2018). E-learning, M-learning and D-learning: Conceptual definition and comparative analysis. E-Learning and Digital Media, 15(4), 191-216.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T. & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Bobyliev, D. Y., & Vihrova, E. V. (2021). Problems and prospects of distance learning in teaching fundamental subjects to future mathematics teachers. Journal of Physics, 1.
  • Docebo Learning Platform (2018). Official website. http://www.docebo.com.
  • Frankel, J., & Wallen, N. (2009). How to design and evaluate research in education. Boston, MA: McGraw-Hill Higher Education.
  • Karadağ, E., Çiftçi, S.K., Gök, A., Su, A., Ergin-Kocatürk, H. & Çiftçi, Ş. S. (2021). Covid-19 pandemisi sürecince üniversitelerin uzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 8-22.
  • Keskin, M. & Özer, K. D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kılınç, M. (2015). Uzaktan eğitim uygulamalarının etkinliği üzerine bir araştırma. Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • King, F. B. (2001) Asynchronous distance education employing web-based ınstruction: Implications of student study skills self-efficacy and self-regulated learning. Doctoral dissertation, University of Connecticut, USA.
  • Külekçi Akyavuz, E. & Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Markova, T., Glazkova, I., & Zaborova, E. (2017). Quality Issues of Online Distance Learning. 7th International Conference on Intercultural Education Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 685 – 691.
  • Metin, M., Gürbey, S. & Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Moore, M. G. (2003). Handbook of distance education. The American Journal of Distance Education, 17(2), 73–75.
  • Moore, M., G., & Kearsley, G. (1996). Distance education: A systems view. Calif: Wadsworth Publishing Company.
  • Orhan, A. (2016). Uzaktan eğitimle yürütülen yabancı dil dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Phan, T. T. N., & Dang, L. T. T. (2017). Teacher readiness for online teaching: A critical review. International Journal Open Distance E-Learn. IJODeL, 3(1), 1-16.
  • Schunk, D. H., & Ertmer, P. A. (2000). Self-regulation and academic learning. M. Boekaerts, P. R. Pintrich, ve M. Zeidner (Eds), Handbook of self-regulation içinde (ss. 631–649). San Diego, CA: Academic Press.
  • Singh, V., & Thurman, A. (2019). How many ways can we define online learning? a systematic literature review of definitions of online learning (1988-2018). American Journal of Distance Education, 33(4), 289–306.
  • Tanık-Önal, N. & Önal, N. (2020). Teaching science through distance education during the Covid-19 pandemic. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4), 1898-1911.
  • Türküresin, H. E. (2020). COVİD-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkililiğinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E. & Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • YÖK. (2020). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu. https://www.yok.gov.tr/ana-sayfa
  • Yurdakal, İ. H. & Kırmızı, F. S. (2021). COVID-19 salgını sürecinde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitime ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 290-302.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nezih Önal 0000-0002-6979-262X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 18 Ekim 2022
Kabul Tarihi 8 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önal, N. (2022). MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 7(2), 30-43. https://doi.org/10.47214/adeder.1190841
AMA Önal N. MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Research and Experience Journal (REJ). Aralık 2022;7(2):30-43. doi:10.47214/adeder.1190841
Chicago Önal, Nezih. “MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2022): 30-43. https://doi.org/10.47214/adeder.1190841.
EndNote Önal N (01 Aralık 2022) MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Araştırma ve Deneyim Dergisi 7 2 30–43.
IEEE N. Önal, “MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Research and Experience Journal (REJ), c. 7, sy. 2, ss. 30–43, 2022, doi: 10.47214/adeder.1190841.
ISNAD Önal, Nezih. “MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 7/2 (Aralık 2022), 30-43. https://doi.org/10.47214/adeder.1190841.
JAMA Önal N. MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Research and Experience Journal (REJ). 2022;7:30–43.
MLA Önal, Nezih. “MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, c. 7, sy. 2, 2022, ss. 30-43, doi:10.47214/adeder.1190841.
Vancouver Önal N. MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PANDEMİDEKİ UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Research and Experience Journal (REJ). 2022;7(2):30-43.