Düzeltme
BibTex RIS Kaynak Göster

ERRATUM: Evaluation of the effects of road, vehicle mechanical failures, climate conditions, and lack of marking on traffic accidents according to the expert reports of the of the Council of Forensic Medicine, Traffic Specialization Department

Yıl 2022, Cilt: 36 Sayı: 3, 145 - 145, 14.12.2022

Öz

The original article was published on 04 April 2022. http://www.adlitipdergisi.com/en/pub/issue/69912/1117494  

Kaynakça

  • Gopalakrishnan SA. public health perspective of road traffic accidents. Journal of family medicine and primary care 2012;1(2):144-50.
  • Prof. Dr. Rıdvan Ege, II. Trafik Şurası Açılış Konuşması, Ulusal Trafik Güvenliği Programı, Gazi Üniversitesi. (2004). http://www.trafik.gov.tr/SiteAssets/Yayinlar/Bildiriler/pdf/Prof_Dr_Ridvan_Ege.pdf (accessed:08.01.2019)
  • Temel, F., Özcebe, H. Türkiye’de Karayollarında Trafik Kazaları, Road Traffic Accidents in Turkey. (2006); 15(11), 192-197
  • Sungur İ, Akdur R, Piyal, B. Türkiye’deki Trafik Kazalarının Analizi, Analysis of Traffic Accidents in Turkey, Ankara Medical Journal 2014;14(3):114-24.
  • Balcı A. Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2006.
  • Yıldırım A. Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2006.
  • Frey B. The SAGE encyclopedia of educational research, measurement, and evaluation Thousand Oaks,, CA: SAGE Publications, Inc, 2018:p.1-4.
  • Ministry of Interior,General Traffic Department,(Annual Statistical Report, 2013), Kingdom of Saudi Arabia aktaran; Yazan Issa, Effect Of Driver’s Personal Characteristics On Traffic Accidents In Tabuk City In Saudi Arabia, Journal Of Transport Literature 2016;10(3):25-9.
  • Ratrout NT. “Tire Condition And Driver’s Practice In Maintaining Tires In Saudi Arabia”, Accident Analysis & Prevention 2005;37(1):201-6.
  • Paine M, Griffiths M, Magedara N. Heads Of Compulsory Third Party Insurance In Australia And New Zealand, “The Role Of Tyre Pressure In Vehicle Safety, Injury And Environment”: Road Safety Solutions, 2007:p6-49.
  • Trafik Kazaları Özeti. 2017. T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü [in Turkish], available at: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/TrafikKazalariOzeti.aspx (accessed: 28.05.2019)
  • Kıdıkoğlu S. “Kaza Tahkiki”,EGM Trafik Eğitim ve Araştırma Daire Başkanı, Temmuz 1998; aktaran Ali Türkoğlu, Osman Eldoğan,”Trafik Kazalarında İnsan Faktörü”,SAU Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2002;6(3):9-14.
  • Junus NW, Ismail MT, Arsad Z, Rahman RA. “Malaysia Road Accidents Influences Based on Structural Time Series Analysis”, Applied Mathematics & Information Sciences 2017;11(4):1029-39.
  • Jackson TL, Hatim O. Sharif Rainfall impacts on traffic safety: rain-related fatal crashes in Texas, Geomatics, Natural Hazards and Risk 2016;7:2, 843-60.
  • Aron M, Bergel-Hayat R, Saint Pierre G, Violette E. Added Risk by Rainy Weather on the Roads of Normandie-Centre Region In France, Proceedings of 11th WCTR (CD-Rom), World Conference on Transport Research Society, 2007.
  • Bektaş, S., Hınıs MA. Şehirçi Trafik Kazalarına Etki Eden Faktörlerin Lojistik Regresyon Modeli İle İncelenmesi: Aksaray Örneği, Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim Ve Teknoloji Dergisi 2008;23(3):25-34.
  • Wua Q, Chen F, Zhang G, Liu XC, Wang H, Bogus SM. ”Mixed Logit Model-Based Driver İnjury Severity İnvestigations İnsingle- And Multi-Vehicle Crashes On Rural Two-Lane Highways”, Accident Analysis and Prevention 2014;72:105-15.
  • Al-Madani H, Al-Janahi AR. “Role of Driver’s Personal Characteristics in Understanding Traffic Sign Symbols”, Accident Analysis and Prevention 2002;34(2):185-96.
  • Arı E. “Trafik Kaza Verilerinin Log Lineer Modeller ile İncelenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2016;21(1):17-37.
  • Kaya AT. Karayolu Bariyerlerinin Motosiklet Kazalarına Etkileri ve Alternatif Bariyer Sistemlerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi, İstanbul, 2015.

DÜZELTME: Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesi Bilirkişi Raporlarında yol, araç mekanik arızaları, iklim koşulları ve işaretleme eksikliği durumlarının trafik kazalarına etkenliğinin değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 36 Sayı: 3, 145 - 145, 14.12.2022

Öz

DÜZELTME (1)

Nisan 2022 de basılan ve 36/1 sayılı dergimizin 26. sayfasında yer alan “Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesi Bilirkişi Raporlarında yol, araç mekanik arızaları, iklim koşulları ve işaretleme eksikliği durumlarının trafik kazalarına etkenliğinin değerlendirilmesi” isimli makalenin materyal ve metod bölümü 3. paragraf ilk ve ikinci cümleleri düzeltilmiştir.

DÜZELTME (2)
Nisan 2022 de basılan ve 36/1 sayılı dergimizin 27. sayfasında yer alan “Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesi Bilirkişi Raporlarında yol, araç mekanik arızaları, iklim koşulları ve işaretleme eksikliği durumlarının trafik kazalarına etkenliğinin değerlendirilmesi” isimli makalede yer alan Tablo 2 düzeltilmiştir.


Bu makalenin ilk hali 01-04-2022 tarihinde yayınlandı. http://www.adlitipdergisi.com/tr/pub/issue/69912/1117494 


Kaynakça

  • Gopalakrishnan SA. public health perspective of road traffic accidents. Journal of family medicine and primary care 2012;1(2):144-50.
  • Prof. Dr. Rıdvan Ege, II. Trafik Şurası Açılış Konuşması, Ulusal Trafik Güvenliği Programı, Gazi Üniversitesi. (2004). http://www.trafik.gov.tr/SiteAssets/Yayinlar/Bildiriler/pdf/Prof_Dr_Ridvan_Ege.pdf (accessed:08.01.2019)
  • Temel, F., Özcebe, H. Türkiye’de Karayollarında Trafik Kazaları, Road Traffic Accidents in Turkey. (2006); 15(11), 192-197
  • Sungur İ, Akdur R, Piyal, B. Türkiye’deki Trafik Kazalarının Analizi, Analysis of Traffic Accidents in Turkey, Ankara Medical Journal 2014;14(3):114-24.
  • Balcı A. Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2006.
  • Yıldırım A. Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2006.
  • Frey B. The SAGE encyclopedia of educational research, measurement, and evaluation Thousand Oaks,, CA: SAGE Publications, Inc, 2018:p.1-4.
  • Ministry of Interior,General Traffic Department,(Annual Statistical Report, 2013), Kingdom of Saudi Arabia aktaran; Yazan Issa, Effect Of Driver’s Personal Characteristics On Traffic Accidents In Tabuk City In Saudi Arabia, Journal Of Transport Literature 2016;10(3):25-9.
  • Ratrout NT. “Tire Condition And Driver’s Practice In Maintaining Tires In Saudi Arabia”, Accident Analysis & Prevention 2005;37(1):201-6.
  • Paine M, Griffiths M, Magedara N. Heads Of Compulsory Third Party Insurance In Australia And New Zealand, “The Role Of Tyre Pressure In Vehicle Safety, Injury And Environment”: Road Safety Solutions, 2007:p6-49.
  • Trafik Kazaları Özeti. 2017. T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü [in Turkish], available at: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/TrafikKazalariOzeti.aspx (accessed: 28.05.2019)
  • Kıdıkoğlu S. “Kaza Tahkiki”,EGM Trafik Eğitim ve Araştırma Daire Başkanı, Temmuz 1998; aktaran Ali Türkoğlu, Osman Eldoğan,”Trafik Kazalarında İnsan Faktörü”,SAU Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2002;6(3):9-14.
  • Junus NW, Ismail MT, Arsad Z, Rahman RA. “Malaysia Road Accidents Influences Based on Structural Time Series Analysis”, Applied Mathematics & Information Sciences 2017;11(4):1029-39.
  • Jackson TL, Hatim O. Sharif Rainfall impacts on traffic safety: rain-related fatal crashes in Texas, Geomatics, Natural Hazards and Risk 2016;7:2, 843-60.
  • Aron M, Bergel-Hayat R, Saint Pierre G, Violette E. Added Risk by Rainy Weather on the Roads of Normandie-Centre Region In France, Proceedings of 11th WCTR (CD-Rom), World Conference on Transport Research Society, 2007.
  • Bektaş, S., Hınıs MA. Şehirçi Trafik Kazalarına Etki Eden Faktörlerin Lojistik Regresyon Modeli İle İncelenmesi: Aksaray Örneği, Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim Ve Teknoloji Dergisi 2008;23(3):25-34.
  • Wua Q, Chen F, Zhang G, Liu XC, Wang H, Bogus SM. ”Mixed Logit Model-Based Driver İnjury Severity İnvestigations İnsingle- And Multi-Vehicle Crashes On Rural Two-Lane Highways”, Accident Analysis and Prevention 2014;72:105-15.
  • Al-Madani H, Al-Janahi AR. “Role of Driver’s Personal Characteristics in Understanding Traffic Sign Symbols”, Accident Analysis and Prevention 2002;34(2):185-96.
  • Arı E. “Trafik Kaza Verilerinin Log Lineer Modeller ile İncelenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2016;21(1):17-37.
  • Kaya AT. Karayolu Bariyerlerinin Motosiklet Kazalarına Etkileri ve Alternatif Bariyer Sistemlerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi, İstanbul, 2015.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Adli Tıp
Bölüm Düzeltme
Yazarlar

Ümit Evren Bu kişi benim 0000-0002-8014-827X

Hızır Aslıyüksek 0000-0001-6845-3717

Filiz Ekim Çevik 0000-0002-1262-6452

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 36 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Evren Ü, Aslıyüksek H, Ekim Çevik F. DÜZELTME: Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesi Bilirkişi Raporlarında yol, araç mekanik arızaları, iklim koşulları ve işaretleme eksikliği durumlarının trafik kazalarına etkenliğinin değerlendirilmesi. ATD. 2022;36(3):145-.

Creative Commons Lisansı
Adli Tıp Dergis Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup, gönderilen makaleler için yayının hiçbir aşamasında yazarlardan ücret talep edilmeyecektir.